HTC اولین گوشی با اتصال ۵G خود را امسال عرضه می‌کند - تکفارس 
HTC اولین گوشی با اتصال ۵G خود را امسال عرضه می‌کند - تکفارس 
HTC اولین گوشی با اتصال ۵G خود را امسال عرضه می‌کند - تکفارس 

HTC اولین گوشی با اتصال ۵G خود را امسال عرضه می‌کند

علی نصرتی
۶ اسفند ۱۳۹۸ - 18:21
HTC اولین گوشی با اتصال ۵G خود را امسال عرضه می‌کند - تکفارس 
 HTC که زمانی برای تلفن‌های اندرویدی، بزرگی و عظمتی مانند زیراکس (Xerox) در عرصه دستگاه‌های کپی داشت، اکنون به جایی رسیده که مردم حتی نامش را به سختی به خاطر می‌آورند. ولی با این که خیلی از کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی نام این شرکت را به دست فراموشی سپرده‌اند‌، بنا به گزارش Engadget‌، مدیر‌عامل شرکت HTC، یوا مایترا‌، در مصاحبه اخیر خود خبر عرضه گوشی با اتصال ۵G این شرکت را طی امسال اعلام نمود. اما در این خبر، نکته مهمی نهفته است.
نخست اینکه با وجود مدل‌های مقرون به صرفه و اتصال ۵G که ممکن است امسال در دسترس افراد قرار گیرند‌، باید به این نکته نیز توجه شود که ویژگی ۵G هنوز هم به طور عمده یک ویژگی پرچمدار و خاص محسوب می‌گردد. این بدان معناست که HTC با این تلفن جدید مرموز و جذاب هدف بالایی را دنبال می‌کند. این منطقی است که شرکت نامبرده بخواهد برای بازگشت به رقابت با شرکت‌های بزرگ و نامدار فعلی دست به این اقدام بزند.
دومین نکته نیز این است که مشاهده اولین گوشی با ارتباط ۵G در سال ۲۰۲۰ به ما این نوید را می‌دهد که سال دیگر با نمونه‌های دیگر رو به رو شویم. در حالی که همیشه از شنیدن عرضه تلفن جدید هیجان‌زده می‌شویم ولی در مورد دستاورد‌های HTC با این حرکت تردید‌هایی وجود دارد.

آخرین گوشی پریمیوم این شرکت، +HTC U12  در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و در سال ۲۰۱۹ تمام تمرکز HTC بر راه‌اندازی پروژه بلاکچین در کیف پول الکترونیکی یکپارچه برای ارز دیجیتال قرار گرفت. HTC همین حالا از ذهن کاربران فاصله گرفته است و اگر می‌خواهد تلفن جدید ۵G خود را به خوبی بفروشد و جایگاه خود را بازیابی کند‌، باید با یک کمپین بازاریابی عظیم از این نسخه حمایت کند.

اگر HTC حرکتی معجزه‌آسا نکند، سرنوشت این دستگاه حتی اگر خوب باشد نیز شکست خواهد بود. نمی‌توان گفت چون هدست‌های واقعیت مجازی مربوط به این شرکت است و یا با لگد زدن هنگام استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی آن یعنی ویو (Vive) شرکت HTC درآمد خوبی دارد. اگر HTC با استفاده از اتصال ۵G در تلفن هوشمند خود و VR موفق عمل کند‌، ممکن است برخی شاخص‌ها را به نفع خود جابجا کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید