تیم توسعه هدست واقعیت افزوده اپل یک پنجم تیم متاست - تکفارس 
تیم توسعه هدست واقعیت افزوده اپل یک پنجم تیم متاست - تکفارس 

تیم توسعه هدست واقعیت افزوده اپل یک پنجم تیم متاست

مهدی حلوائی
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - 15:41
هدست واقعیت افزوده اپل

هرچند که اپل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا به حساب می‌آید اما تعداد کارکنانی که روی هدست واقعیت افزوده‌ی این شرکت کار می‌کنند تنها ۳۰۰۰ نفر است که در مقایسه با تیم مشابه شرکت متا حدود یک پنجم می‌باشد. این موضوع می‌تواند دلیل اصلی رویکرد مختلف دو شرکت در خصوص دستگاه‌های واقعیت مجازی/افزوده باشد.

مطالب مرتبط:

متا پس از عرضه‌ی هدست ۱۵۰۰ دلاری کوئست پرو (Quest Pro) قصد دارد تا لیست محصولات مشابه خود را افزایش داده و هدست‌های ارزان‌تری را به بازار عرضه کند تا کاربران بیشتری امکان خرید آن‌ها را داشته باشند. هرچند که محصولات ارزان‌تر معمولاً دارای نقاط ضعف بیشتری هستند اما گفته می‌شود که هدست کوئست ۳ متا با قیمتی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شد.

این در حالی است که اپل هدست واقعیت افزوده‌ی خود را برای گروه خاصی از کاربران در نظر گرفته و احتمالاً قیمت این محصول نیز بسیار بیشتر از کوئست ۳ خواهد بود. مارک زاکربرگ نیز اخیراً با طعنه به اپل به همین موضوع اشاره کرده بود. بر اساس گزارش Horace Deidu، تعداد بیشتر کارکنان بخش واقعیت مجازی/افزوده‌ی متا به دلیل تلاش این شرکت برای ساخت دستگاه‌های دیگری مانند عینک واقعیت افزوده و همچنین توسعه‌ی نرم‌افزارهای اختصاصی برای آن‌هاست.

هدست واقعیت افزوده اپل

گفته می‌شود که اپل پس از عرضه‌ی اولین هدست واقعیت افزوده‌ی خود، جانشین این محصول و همچنین نسخه‌ی ارزان‌تر آن را به بازار عرضه می‌کند. این شرکت همچنین یک عینک هوشمند را نیز در دست ساخت دارد. از آن‌جایی که قیمت محصولات اپل معمولاً بسیار بیشتر از محصولات سایر شرکت‌هاست، مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) بر این باور است که اولین هدست واقعیت افزوده‌ی این شرکت بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

این تحلیل‌گر سرشناس همچنین معتقد است که هدست یادشده، انقلابی‌ترین محصول پس از اولین نسخه‌ی آیفون خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که هدست واقعیت افزوده‌ی اپل در ژانویه‌ی سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار خواهد شد و در صورت تاخیر در عرضه‌ی آن، نهایتاً در سه‌ماهه‌ی اول سال آینده‌ی میلادی شاهد عرضه‌ی آن خواهیم بود.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.