گزارش: پایان فاز دوم هدست اپل؛ احتمال عرضه در نیمه دوم ۲۰۲۲ - تکفارس 
گزارش: پایان فاز دوم هدست اپل؛ احتمال عرضه در نیمه دوم ۲۰۲۲ - تکفارس 

گزارش: پایان فاز دوم هدست اپل؛ احتمال عرضه در نیمه دوم ۲۰۲۲

مهدی ملکی
۱ مهر ۱۴۰۰ - 10:17
هدست واقعیت مجازی واقعیت آمیخته اپل

طبق گزارش نسخه تایوانی Digitimes، اولین عینک واقعیت افزوده اپل، دومین فاز از مراحل اولیه بررسی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

انتظار می‌رود این محصول در سه‌ماهه دوم سال آینده میلادی وارد مرحله تولید انبوه و نهایتاً تا نیمه دوم ۲۰۲۲ میلادی عرضه شود. طبق گزارش‌ها اولین نسل از عینک واقعیت آمیخته این شرکت عظیم‌الجثه و همچنین بسیار گران‌قیمت خواهد بود.

به واسطه استفاده از ۱۵ ماژول دوربین، فناوری رهگیری حرکت چشم و تشخیص آیریس، این عینک واقعیت مجازی/واقعیت افزوده (که از آن به نام واقعیت آمیخته یاد می‌کنیم) می‌تواند قیمتی معادل ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ دلار داشته باشد.

چند سال پیش نیز صحبت‌هایی راجع به یک مدل از این هدست مبتنی بر تراشه ۵ نانومتری، ساخته شده از آلیاژ منیزیم بود که در حال حاضر این‌طور گمانه‌زنی می‌شود که تنها برای کاربران صنایع و حرفه‌ای تولید خواهد شد.

مطالب مرتبط:

واقعیت مجازی به سادگی می‌تواند دنیای شما را با محیط ۳ بعدی جایگزین کند. این موضوع مخصوصاً می‌تواند ‌برای گیمرهایی که از تجربه‌های عمیق لذت می‌برند، یک فرصت استثنائی باشد.

این‌طور به نظر می‌رسد که قدرت پردازشی این هدست‌ها از طریق آیفون‌های کاربران تامین خواهد شد؛ آیفون‌هایی که می‌توانند از طریق بلوتوث به این هدست‌ها متصل شوند.

طبق گزارش Digitimes اپل می‌تواند سالانه ۲ میلیون واحد از این محصولات را به بازار عرضه کند. اکنون گفته می‌شود اپل به دنبال کاهش وزن این هدست‌ها و افزایش بهره‌وری مصرف انرژی آن‌ها است.

آیا اپل گلس می‌تواند به موفقیتی بزرگ‌تر از آیفون تبدیل شود؟

به نظر می‌رسد ما مدت کوتاهی پس از عرضه هدست واقعیت مجازی این شرکت، باید منتشر معرفی عینک‌های اپل باشیم. گویا عینک‌های هوشمند این شرکت نیز با فناوری‌های مبتنی بر واقعیت مجازی مدتی بعد در حوالی سال‌های ۲۰۲۳ الی ۲۰۲۵ تولید و معرفی خواهند شد.

مدیر عامل اجرایی اپل، تیم کوک تا به حال به خوبی نشان داده است که علاقه زیادی به واقعیت افزوده دارد و ما بارها تاثیر آن را در اپلیکیشن‌های این شرکت از جمله مپ دیده‌ایم. برخی از گزارش‌های چند وقت اخیر این‌طور ادعا کرده‌اند که عینک هوشمند اپل شبیه به عینک رن بن هوشمند فیسبوک خواهد بود اما درون آن از قابلیت‌های و فناوری‌های بسیار بیشتری استفاده خواهد شد.

اپل

از طرفی WCCFtech نیز باور دارد که اپل تراشه مخصوص خود (احتمالاً یک تراشه ۲ نانومتری) را برای این عینک هوشمند توسعه خواهد داد. زمانی باور همگانی بر این استوار بود که اپل گلس می‌تواند اتفاق بزرگ بعدی دنیای ما باشد که حتی به موفقیتی بزرگ‌تر از آیفون تبدیل شود.

مینگ چی کو یکی از تحلیلگران مطرح برنامه‌های آینده اپل برخی از این اطلاعات را تایید کرده و همچنین نظریه‌های بیشتری را هم ارائه داده است.

شاید بتوان جزئیاتی که او در سال ۲۰۱۷ در مورد آیفون ایکس (که رسانه‌ها اغلب آن را یک نسخه از آیفون ۸ می‌خواندند) گزاش داد، تاییدی بر تحلیل‌های دقیقش در نظر گرفت.

۷ ماه پیش از معرفی رسمی آیفون ایکس، گوشی‌های هوشمند آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس رونمایی شدند و در کمال ناباوری، «کو» ابعاد نمایشگر هر ۳ این محصولات، استفاده از نمایشگر امولد در آیفون ایکس و پیکربندی حافظه هر مدل را می‌دانست.

مهم‌تر از همه او به سرمایه‌گذاران اشاره کرد که چطور دوربین جلوی جدید دستگاه اپل می‌تواند با ثبت تصاویر سه بعدی، برای تشخیص چهره نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ما پیش‌تر برخی از تحلیل‌های این تحلیلگر معتبر را در تکفارس هم به صورت متنی و هم به صورت ویدیویی پوشش داده‌ایم که شما می‌توانید از قسمت «مطالب مرتبط» آن‌ها را دنبال کنید.

نظرتان چیست؟ آیا اپل می‌تواند مانند سال ۲۰۰۷، یک بار دیگر یک انقلاب بزرگ را در کمتر از ۱۵ سال رقم بزند؟

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.