تغییر مرزهای سیاسی بر اساس نوع کاربر در گوگل مپ - تکفارس 
تغییر مرزهای سیاسی بر اساس نوع کاربر در گوگل مپ - تکفارس 
تغییر مرزهای سیاسی بر اساس نوع کاربر در گوگل مپ - تکفارس 

تغییر مرزهای سیاسی بر اساس نوع کاربر در گوگل مپ

فرزاد اسرافیلی
۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - 01:34
تغییر مرزهای سیاسی بر اساس نوع کاربر در گوگل مپ - تکفارس 

اپل و گوگل در اواخر سال گذشته در مورد خواسته دولت روسیه مبنی بر نشان دادن کریمه به عنوان بخشی از خاک روسیه بحث و جدال داشتند و در نهایت هر دو شرکت تسلیم خواسته این کشور شدند. اپلیکیشن‌های اپل و گوگل مپ اکنون کریمه را به عنوان بخشی از روسیه نشان می‌دهند، البته این کار بستگی به موقعیت مکانی کاربر دارد.

به عنوان مثال، اگر کاربری نقشه کریمه را از ایالات متحده مشاهده کند، هر دو برنامه این قلمرو را جزو خاک روس یا اوکراین نشان نمی دهند. بلکه هنگامی که کاربر روسی از طریق این دو اپلیکیشن بررسی می‌کند، کریمه به عنوان بخشی از این کشور نشان داده می‌شود، این اقدام  گوگل و اپل مطابق با قوانین روسیه تنظیم شده است.

به گزارش CNET و به نقل از واشنگتن پست، به نظر می‌رسد گوگل مپ این موضوعات سیاسی را جدی‌تر در نظر گرفته است و حتی تیم اختصاصی از کارمندان به نام تیم مناطق مورد مناقشه را ایجاد کرده است تا این مشکلات را برطرف کند. اتان راسل، مدیر تولید گوگل مپ، درباره نقش این تیم و چگونگی مقابله شرکت وی با این امور حساس توضیح داد:

ما در مورد مناطق و مرزهای مورد مناقشه بی طرف عمل می‌کنیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با استفاده از یک خط مرزی خاکستری نقطه چین، مناطق مورد مناقشه را در نقشه‌های خود نشان دهیم. در کشورهایی که نسخه‌های بومی گوگل مپ موجود است، هنگام نمایش اسامی و مرزها، از قوانین محلی پیروی می کنیم.

برای مثال کشمیر که تقریباً چهار دهه است به محل مورد مناقشه بین هندوستان و پاکستان تبدیل شده است برای کاربران هندی و پاکستانی به شکل متفاوت نشان داده خواهد شد. کاربران گوگل مپ در پاکستان و سایر کشورها مرزها را به صورت خط نقطه چین مشاهده خواهند کرد. این خط‌های نقطه چین نشان دهنده محل مورد مناقشه بین این دو کشور است.

بنا به گزارش نیویورک تایمز، کاربران گوگل مپ در هند این مرزها را به صورت خط پر مشاهده می‌کنند که در آن کشمیر به عنوان بخشی از کشور هندوستان نشان داده شده است. دریای ژاپن که کشورهای ژاپن و کره جنوبی را از هم جدا می‌کند نیز همینطور است. مردم کره جنوبی این دریا را در برنامه گوگل مپ به عنوان دریای شرقی مشاهده می‌کنند، این درحالی است که سایر کاربران جهان آن را دریای ژاپن مشاهده می‌کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید