توییتر امکان استفاده از تصاویر متحرک PNG را ممنوع کرد - تکفارس 
توییتر امکان استفاده از تصاویر متحرک PNG را ممنوع کرد - تکفارس 
توییتر امکان استفاده از تصاویر متحرک PNG را ممنوع کرد - تکفارس 

توییتر امکان استفاده از تصاویر متحرک PNG را ممنوع کرد

مسلم رفیعی
۳ دی ۱۳۹۸ - 22:04
توییتر امکان استفاده از تصاویر متحرک PNG را ممنوع کرد - تکفارس 

توییتر به‌تازگی پشتیبانی از تصاویر PNG را به اپلیکیشن موبایلی خود اضافه کرده‌ است، اما دیروز این شرکت تصمیم گرفت که پشتیبانی از این ویژگی را به دلیل ریسک استفاده از این تصاویر علیه بیماران حساس به نور، کنار بگذارد.

توییتر پس از حمله به حساب کاربری بنیاد صرع، مشغول منع استفاده از تصاویر متحرک PNG در پلتفرم خود است. طی این حمله، تصاویر متحرک مشابهی که به‌طور بالقوه باعث تشنج افراد حساس به نور می‌شدند، از طریق این حساب منتشر شدند.

توییتر یک باگ را کشف کرده که به کاربران اجازه می‌داد تا تنظیمات پخش خودکار را رد کرده و همچنین چندین تصویر متحرک را در توییتی که دارای فرمت فایل APNG است، جای دهند.

ما می‌خواهیم که همگان در توییتر یک تجربه ایمن داشته باشند. تصاویر APNG سرگرم‌کننده بودند، اما تنظیمات پخش خودکار را رعایت نمی‌کردند، بنابراین ما قابلیت اضافه کردن آن‌ها به توییت‌ها را حذف می‌کنیم. این اقدام جهت ایمنی افرادی که به حرکت و تصاویر متحرک حساس هستند؛ از جمله مبتلایان به صرع، انجام شده است.

توییت‌های فعلی حاوی تصاویر APNG از این پلتفرم حذف نخواهند شد، اما در آینده فقط تصاویر متحرک GIF قابل استفاده خواهند بود. بنا به گفته‌های یاهو، توییتر نشان داده‌ که فایل‌های APNG برای هدف قرار دادن بنیاد صرع مورداستفاده قرار نگرفته‌اند، اما این باگ به این معنا است که چنین پرونده‌هایی ممکن است برای انجام چنین اقداماتی در آینده مورداستفاده قرار گیرند، و توییتر نیز در این باره کاری انجام نداده است.

حمله به حساب توییتری بنیاد صرع در ماه گذشته صورت گرفت؛ یعنی ماه آگاهی ملی صرع. طی این اقدام، با استفاده از ترول‌های حاوی هشتگ‌ و نیز حساب توییتری این بنیاد، تصاویر مختلفی به همراه افکت‌های نامطلوب روشنایی منتشر شدند. توییتر اعلام کرده که کسی تا به حال از این حمله آسیب ندیده، اما بنیاد صرع گفته‌ است که با مقامات اجرایی همکاری کرده‌ و شکایتی جنایی را علیه حساب‌هایی که گمان می‌رود در این حمله دخیل بوده‌ باشند، ترتیب داده است.

یکی از هیئت‌منصفه‌های تگزاس در سال ۲۰۱۶ پس‌ازاینکه یک تصویر چشمک‌زن GIF به خبرنگار کرت ایچنوالد (Kurt Eichenwald) که بیماری صرع داشت، فرستاده شد، اعلام کرد که یک تصویر کارتونی می‌تواند به عنوان یک سلاح مرگبار در نظر گرفته شود.  این تصویر در واقع باعث شد که این خبرنگار تشنج کند.

توییتر در روز دوشنبه گفت که به دنبال ایجاد یک ویژگی مشابه جهت جایگزینی با تصاویر APNG است تا بدین شیوه تجربه استفاده از این پلتفرم بهبود یابد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید