فیسبوک مشغول تسریع راستی‌آزمایی اطلاعات در پلتفرم خود است - تکفارس 
فیسبوک مشغول تسریع راستی‌آزمایی اطلاعات در پلتفرم خود است - تکفارس 
فیسبوک مشغول تسریع راستی‌آزمایی اطلاعات در پلتفرم خود است - تکفارس 

فیسبوک مشغول تسریع راستی‌آزمایی اطلاعات در پلتفرم خود است

مسلم رفیعی
۲۹ آذر ۱۳۹۸ - 23:00
فیسبوک مشغول تسریع راستی‌آزمایی اطلاعات در پلتفرم خود است - تکفارس 

فیسبوک در روز سه‌شنبه اعلام کرد که منتقدانی را استخدام می‌کند تا بدین شیوه روند شناسایی پست‌های نادرست را سرعت بخشد. این اقدام به‌عنوان بخشی از برنامه آزمایشی جدید این شرکت جهت شناسایی اطلاعات نادرست در این پلتفرم، در نظر گرفته می‌شود.

این گام‌های جدید نشان می‌دهند که چگونه بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان در حال واکنش به انتقادهایی است که می‌گویند این رسانه به‌ اندازه کافی در رابطه با مبارزه با ادعاهای نادرست، کارآمد نیست. رویه‌ این شرکت که به سیاستمداران اجازه می‌دهد تا در تبلیغات دروغ بگویند، عدم کارایی این فیسبوک را تشدید کرده است.

فیسبوک همچنین به دلیل عدم راستی‌ آزمایی سریع پست‌ها، موردانتقاد قرار گرفته‌ است. در اردیبهشت‌ماه (مه)، ویدیویی تغییریافته از نانسی پلوسی؛ سخنگوی مجلس، در این پلتفرم نشان داده شد که در آن به نظر می‌رسید وی مست بوده است، اما بعدازاینکه بازرسان شخص ثالث نادرست بودن محتوای این پست را تشخیص دادند، از انتشار آن جلوگیری شد. البته تا آن زمان، این ویدیو میلیون‌ها بار دیده شده‌ بود. حتی مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل فیسبوک نیز تأیید کرد که این شرکت می‌توانست در این زمینه سریع‌تر عمل کند.

سخنگوی فیسبوک نتوانست بگوید که چقدر طول می‌کشد تا یک پست دارای محتوای نادرست، شناسایی شود، اما اشاره کرد که زمان این اقدام می‌تواند متفاوت باشد.

فیسبوک اعلام کرده که این شرکت طی ماه‌های آینده این روند جدید را در ایالات‌متحده مورد آزمایش قرار خواهد داد. این برنامه این‌گونه کار خواهد کرد: فیسبوک در ابتدا جهت شناسایی اطلاعات نادرست بالقوه، از فناوری کمک می‌گیرد. این شرکت با استفاده از یادگیری ماشینی، نگاهی به این مسئله می‌اندازد که یک کاربر فیسبوکی در گذشته، اطلاعات نادرست را به چه صورتی به اشتراک گذاشته‌ است، سپس پست موردنظر به نزد داوران اجتماعی فرستاده شده، و در در آنجا در مورد صحت‌وسقم این ادعا، تحقیقاتی صورت می‌گیرد. سپس جست‌و‌جوگرهای حقیقت از اطلاعات ارائه‌شده توسط داوران، جهت تصمیم‌گیری در مورد بازبینی یا رتبه‌بندی‌ پست‌ها استفاده می‌کنند. هنری سیلورمن (Henry Silverman)؛ مدیر محصول در فیسبوک، طی یک پست وبلاگی نوشت:

اگر یک پست وجود داشته باشد که ادعا کند فرد مشهوری فوت کرده است و منتقدان اجتماعی نیز هیچ منبع دیگری از این گزارش را پیدا نکنند، و یا اینکه همان فرد مشهور پس از آن خبر، فعالیت داشته باشد، منتقدان می‌توانند نادرستی این ادعا را تأیید کنند.

YouGov؛ که یک شرکت فعال در زمینه نظرات و داده‌های عمومی است، با فیسبوک همکاری می‌کند تا اطمینان حاصل شود که منتقدان اجتماعی این شرکت، دیدگاه‌های متنوعی دارند. Axios گزارش داده که پیمانکاران از طریق Appen؛ که یک شرکت استرالیایی فعال در زمینه گردآوری داده جهت بهبود یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی است، استخدام خواهند شد.

اینستاگرام تحت مالکیت فیسبوک نیز گام‌های بیشتری را برای مبارزه با اطلاعات نادرست برداشته است. این شرکت در روز دوشنبه اعلام کرد که راستی‌آزمایی اطلاعات خود را در سطح جهانی گسترش خواهد داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید