فراری تا سال ۲۰۲۵ ابرخودروی الکتریکی خود را عرضه نخواهد کرد - تکفارس 
فراری تا سال ۲۰۲۵ ابرخودروی الکتریکی خود را عرضه نخواهد کرد - تکفارس 
فراری تا سال ۲۰۲۵ ابرخودروی الکتریکی خود را عرضه نخواهد کرد - تکفارس 

فراری تا سال ۲۰۲۵ ابرخودروی الکتریکی خود را عرضه نخواهد کرد

مسلم رفیعی
۲۴ آذر ۱۳۹۸ - 10:30
فراری تا سال ۲۰۲۵ ابرخودروی الکتریکی خود را عرضه نخواهد کرد - تکفارس 

حتی فراری، که به خاطر صدای موتورهای V8 و V12 شناخته شده است، خودروهای کاملاً الکتریکی عرضه خواهد کرد. بله، سرانجام این شرکت یک مدل تمام الکتریکی را پیشنهاد داده است، اما گزارشی از جانب خبرگزاری رویترز اعلام می‌دارد که چنین خودرویی حداقل پنج سال تا بازار فاصله دارد.

این زمان‌بندی بیش از مقدار مورد انتظار است. این شرکت در نقشه راه مربوط به سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، خودروهای هیبریدی الکتریکی بیشتری را عرضه نموده است. پیش‌تر به نظر می‌رسید که یک مدل تمام الکتریکی در سال ۲۰۲۳ از جانب فراری روانه بازار شود، اما رویترز اعلام می‌دارد که فناوری مربوط به باتری‌ها، این روند را متوقف ساخته است. مدیرعامل فراری یعنی لویس کامیلری (Louis Camilleri) به خبرگزاری رویترز گفته که فناوری باتری‌ خودروها هنوز به جایگاه مناسبی نرسیده و همچنین مسائلی در خصوص استقلال و سرعت شارژ نیز وجود دارند. به‌این‌ترتیب، نباید به‌زودی منتظر یک فراری تمام الکتریکی باشیم و همان‌طور که کامیلری اظهار کرده، چنین خودرویی سرانجام به تولید می‌رسد اما پس از سال ۲۰۲۵ میلادی.

درعین‌حال، طراحان و مهندسان در مارانلو، به کار بر روی مدل‌های استاندارد و هیبریدی ادامه خواهند داد. ما تاکنون شاهد چندین خودروی فراری که در سال ۲۰۱۹ عرضه شده‌اند، بوده‌ایم. یکی از بهترین‌های آن‌ها، SF90 Stradale بود. این خودرو اولین ماشین هیبریدی سرخود این شرکت و همچنین قدرتمندترین آن‌ها تا آن زمان بود. موتور ۴ لیتری V8 این ماشین، سه موتور الکتریکی را به همراه داشته و توان ارائه ۹۸۶ اسب‌بخار (۷۳۵ کیلووات) ترکیبی را دارد. صفر تا صد این خودرو، ۲٫۵ ثانیه طول می‌کشد. SF90 Stradale همچنین قادر است تا به ازای هر بار شارژ، ۱۵ مایل را طی کند. این میزان در دنیای خودروهای الکتریکی انقلابی نیست، اما همچنان از سایر خودروهای هیبریدی بالاتر است.

اگر خودروهای الکتریکی فراری هنوز هم انتخاب شما نیستند، باید بگوییم که جدیدترین مدل فراری یک خودروی بنزینی مجهز به یک موتور GT است که توان چرخ‌های این خودرو را فراهم می‌سازد. Roma حدود یک ماه است که عرضه شده و از طراحی یکپارچه و محور انتقال قدرت سنتی بهره می‌برد، بنابراین در هنگام رونمایی در آبان‌ماه،  قطعاً توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

علی‌رغم فناوری‌های به‌کارگرفته شده، آینده فراری روشن است. علی‌رغم اینکه این شرکت گزینه‌های هیبرید محدودی داشته و هیچ خودروی رده‌بالای الکتریکی را نیز عرضه نکرده، سال ۲۰۱۹ در حال تبدیل شدن به یک سال پرفروش برای این خودروساز ایتالیایی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید