آمازون و ورایزون در زمینه ارائه خدمات ۵G با یکدیگر همکاری می‌کنند - تکفارس 
آمازون و ورایزون در زمینه ارائه خدمات ۵G با یکدیگر همکاری می‌کنند - تکفارس 
آمازون و ورایزون در زمینه ارائه خدمات ۵G با یکدیگر همکاری می‌کنند - تکفارس 

آمازون و ورایزون در زمینه ارائه خدمات ۵G با یکدیگر همکاری می‌کنند

مسلم رفیعی
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - 10:45
آمازون و ورایزون در زمینه ارائه خدمات ۵G با یکدیگر همکاری می‌کنند - تکفارس 

به‌عنوان بخشی از اتحاد چندساله که در اوایل امسال اعلام شد، مایکروسافت و AT&T در ماه گذشته پنج نقطه اتصال شبکه ۵G را که قادر به ارائه خدمات ابری Azure هستند، اعلام کردند. AT&T این نقاط را فناوری پردازش مرزی شبکه (NEC) می‌نامد. این مجموعه برای معدودی از مشتریان دالاسی در سال جاری در دسترس خواهد بود و سال آینده نیز در اختیار مشتریان منتخب در لس‌آنجلس و آتلانتا قرار خواهد گرفت. AT&T و مایکروسافت همچنین اعلام کرده‌اند که در حال اثبات مفهومی استفاده از فناوری ۵G NEC در واقعیت مجازی و افزوده هستند. دو روز پیش، آمازون نیز مشارکت مشابهی را با Verizon (ورایزون) اعلام کرد.

AWS و ورایزون پردازش مرزی شبکه ۵G را ارائه داده و از طریق AWS Wavelen امکان توسعه برنامه‌هایی را که نیاز به تأخیر بسیار پایین در دستگاه‌های همراه ۵G دارند، فراهم کرده‌اند. ورایزون و AWS اعلام کرده‌اند که در حال پیاده‌سازی AWS Wavelength بر روی پردازش مرزی شرکت ورایزون در شیکاگو هستند. پیکربندی مشابهی نیز تا سال ۲۰۲۰ در سایر مکان‌های ایالات‌متحده در دسترس خواهد بود.

با قرار دادن پردازش AWS و خدمات ذخیره‌سازی، در شبکه مرزی ورایزون و ۵G Ultra Wideband و همچنین همراه با AWS Wavelength، آمازون و ورایزون قدرت پردازشی و ذخیره‌سازی فیزیکی را به کاربران موبایلی ۵G و سایر دستگاه‌های بی‌سیم ارائه می‌دهند. این مشارکت توسعه‌دهندگان را قادر به ساخت برنامه‌های کاربردی پیشرفته مانند تجزیه‌وتحلیل‌های فوری، استریم همه‌جانبه بازی‌ها و سیستم‌های رباتیک خودکار، می‌نماید.

هانس وستبرگ (Hans Vestberg) ؛ مدیرعامل ورایزون گفت که:

ما اولین شرکت‌ها در جهان هستیم که با ادغام عمیق پردازش مرزی موبایلی و پلتفرم ۵G ورایزون و  Wavelength، به توسعه‌دهندگان اجازه داده‌ایم تا یک دسته‌بندی جدید از اپلیکیشن‌ها و تجربه ابری شبکه‌ای را با استفاده از راه‌هایی که ما هرگز قادر به تصور آن‌ها نبوده‌ایم، ایجاد نمایند. با کنار هم قرار دادن قابلیت‌های کامل Verizon 5G Ultra Wideband و AWS؛ یعنی یک سرویس ابری پیشتاز جهانی و گسترده‌ترین و عمیق‌ترین سبد خدماتی، ما می‌توانیم پتانسیل کامل شبکه ۵G را به مشتریان خود ارائه داده و بنابراین اپلیکیشن‌ها و راه‌حل‌هایی را تولید نماییم که بیشترین سرعت، امنیت بهبودیافته، و تاخیر بسیار پایینی را دارا هستند.

اندی جسی (Andy Jassy)؛ مدیرعامل AWS اظهار کرد که:

ما با ورایزون همکاری نزدیکی داشته‌ایم تا به مشتریان AWS راهی را ارائه دهیم که در آن به راحتی از اتصالات فراگیر و ویژگی‌های پیشرفته شبکه ۵G استفاده کنند. AWS Wavelength محیطی مشابه AWS را فراهم می‌آورد؛ رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزاری، مدیریت و ابزارها، همان‌هایی هستند که امروزه در شبکه مرزی ۵G مورداستفاده قرار می‌گیرند. با شروع از مکان‌های مجهز به شبکه ۵G شرکت ورایزون در ایالات‌متحده، مشتریان قادر خواهند بود تا بخش‌های حساس یک برنامه کاربردی را به‌گونه‌ای ایجاد کنند که تأخیری در حدود یک میلیونم ثانیه در موبایل‌ها و دستگاه‌های متصل شده، داشته باشند.  درحالی‌که برخی از موارد کاربرد تأخیر بسیار پایین، مانند ماشین‌های هوشمند، استریم بازی‌ها، واقعیت مجازی و همچنین تجهیزات صنعتی مستقل، امروزه به‌ خوبی درک می‌شوند، اما ما نمی‌توانیم صبر کنیم تا ببینیم که سازندگان چگونه از محاسبات مرزی ۵G جهت ایجاد لذت برای کاربران نهایی تلفن‌های همراه و مشتریان دستگاه‌های متصل شده، استفاده می‌نمایند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید