برند نایک فروش مستقیم کفش و لباس خود را در آمازون پایان داد - تکفارس 
برند نایک فروش مستقیم کفش و لباس خود را در آمازون پایان داد - تکفارس 
برند نایک فروش مستقیم کفش و لباس خود را در آمازون پایان داد - تکفارس 

برند نایک فروش مستقیم کفش و لباس خود را در آمازون پایان داد

بهنام خدابخشی
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - 08:29
برند نایک فروش مستقیم کفش و لباس خود را در آمازون پایان داد

بر اساس گزارش بلومبرگ، برند نایک به عنوان یکی از بزرگترین برند‌های کفش و لباس ورزشی در دنیا به توافق خود با کمپانی آمازون جهت فروش محصولات خود پایان داد. گویا این شرکت مشاهده کرده است که به عنوان یک برند ورزشی تمامی محصولات خود را از طریق یک سایت شخص ثالث به فروش می‌رساند و این مورد آنقدرها جالب به نظر نمی‌رسد. البته فروشندگان شخص ثالث اجازه دارند تا محصولات نایک را از طریق آمازون به فروش برسانند ولی کمپانی نایک به صورت مستقیم به عنوان یک عمده فروش در آمازون فعالیت نخواهد داشت.

این موضوع در حالی شکل می‌گیرد که نایک به صورت فزاینده‌ای به فروش مستقیم از طریق اپلیکیشن Nike و وب‌سایت Nike.com تاکید دارد. این کمپانی اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد تعداد خرده فروش‌های خود را نیز به ۴۰ شریک خرده فروشی کاهش دهد ولی با قدرت بیشتری از طریق این شرکا بر روی فروش تاکید نماید.

بر اساس گفته‌های آمازون، نایک مدتی است که در تلاش می‌باشد تا یک اعلامیه‌ای به خرده فروش‌های سراسر دنیا ارسال نماید تا اطمینان حاصل کند که محصولات این برند ورزشی توسط فروشندگان شخص ثالث در دسترس می‌باشد یا خیر.

کارشناسان به نقل از بلومبرگ اعلام کردند که این حرکت نایک می‌تواند نگرانی‌های سایر شرکای آمازون را برانگیزد، زیرا از این پس باید با محصولات جعلی برند نایک و موجود در بازار خاکستری مبارزه نماید و حتی این موضوع می‌تواند به اعتبار آمازون نیز ضربه بزند. در برخی از موارد نیز آمازون قربانی این دسته از مشکلات شده است. از طرفی دیگر کارشناسان خاطرنشان کردند که تعداد معدودی از شرکای آمازون عملکردی همانند نایک خواهند داشت زیرا اکنون حجم فروش بالای آن‌ها تنها از طریق دنیای اینترنت می‌باشد و به تنهایی نمی‌توانند فروش بالایی را در بازار سنتی ثبت نمایند.

سخنگوی نایک به بلومبرگ گفت:

قسمتی از تمرکز نایک بر روی افزایش میزان تجربیات مصرف‌کنندگان از طریق ارتباط مستقیم با شرکت و روابطی نزدیک‌تر می‌باشد، به همین دلیل تصمیم گرفت تا قرارداد خود را با برخی از خرده فروشی‌ها و سایت آمازون به اتمام برساند.

نایک قصد دارد تا یک سرمایه‌گذاری بزرگ در زمینه‌ی برقراری ارتباط مستقیم با مصرف‌کنندگان انجام دهد و به صورت یکپارچه و همزمان با افراد در سراسر دنیا ارتباط برقرار نماید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید