آمازون به نتیجه مناقصه وزارت دفاع آمریکا اعتراض خواهد کرد - تکفارس 
آمازون به نتیجه مناقصه وزارت دفاع آمریکا اعتراض خواهد کرد - تکفارس 
آمازون به نتیجه مناقصه وزارت دفاع آمریکا اعتراض خواهد کرد - تکفارس 

آمازون به نتیجه مناقصه وزارت دفاع آمریکا اعتراض خواهد کرد

مسلم رفیعی
۲۴ آبان ۱۳۹۸ - 12:30
آمازون به نتیجه مناقصه وزارت دفاع آمریکا اعتراض خواهد کرد - تکفارس 

آمازون قرار است که با تصمیم پنتاگون جهت واگذاری قرارداد بزرگ ۱۰ میلیارد دلاری خدمات ابری به مایکروسافت، مخالفت کند. خبرگزاری فدرال تایمز، دیروز گزارش داد که مدیرعامل بخش خدمات ابری آمازون طی یک جلسه داخلی گفته که این شرکت به این تصمیم اعتراض خواهد کرد و دولت را وادار به شفاف‌سازی آنچه که واقعاً روی داده، مجبور خواهد نمود. بر اساس گزارش‌ها، آمازون هم‌اکنون روند اداری این دادخواست را طی نموده است. برنده این قرارداد، برای ایجاد زیرساخت دفاع مشترک وزارت دفاع (JEDI)؛ که طی آن خدمات ابری این سازمان تنظیم خواهند شد، برگزیده می‌شود. یکی از سخنگویان آمازون به فدرال تایمز گفته:

جنبه‌های مختلف فرآیند ارزیابی JEDI، شامل کاستی‌ها، خطاها و تعصبات واضح بوده و مهم است که این موضوعات موردبررسی قرارگرفته و تصحیح شوند.

آمازون به‌عنوان رقیب برتر برای این قرارداد دیده می‌شود، اما برخی شواهد به دخالت ترامپ در این فرآیند اشاره‌کرده‌اند. ترامپ که به‌طور عمومی و مکرر از مدیرعامل آمازون، یعنی جف بزوس انتقاد می‌کند، بنا بر گزارش‌ها از توان لابی‌گری خود جهت توقف روند مناقصه استفاده کرده است. ترامپ به نوبه خود نیز اظهار کرده که دولت وی شکایت‌های بسیار زیادی را از شرکت‌های دیگر در مورد فرآیند این مناقصه دریافت کرده‌ است.

از آن زمان سؤالات بیشتری پدیدار شده‌اند: یک کتاب جدید ادعا می‌کند که ترامپ به وزیر دفاع سابق خود، یعنی جیمز ماتیس (James Mattis)، گفته‌ است که آمازون را از این قرارداد کنار بگذارد. دشمنی ترامپ نسبت به آمازون کاملاً مستند است. در سال ۲۰۱۷، او ادعا کرد که معاملات بین آمازون و خدمات پستی ایالات‌متحده، این نهاد را ضعیف‌تر نموده است. گزارش سال ۲۰۱۸ خبرگزاری Axios، ترامپ را نسبت به آمازون، عقده‌ای و وسواسی توصیف کرده است.

گزارش‌های دخالت ترامپ می‌تواند به آمازون فرصت دهد تا مدعی شود که فرآیند مناقصه نامناسب بوده است. درحالی‌که شاید این شرکت موفق نشود، اما با وجود چنین قرارداد گران‌قیمتی (۱۰ میلیارد دلار)، آمازون شانس خود را امتحان خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید