برنامه آمازون برای گسترش خرید اقلام کم‌قیمت از این شرکت - تکفارس 
برنامه آمازون برای گسترش خرید اقلام کم‌قیمت از این شرکت - تکفارس 
برنامه آمازون برای گسترش خرید اقلام کم‌قیمت از این شرکت - تکفارس 

برنامه آمازون برای گسترش خرید اقلام کم‌قیمت از این شرکت

سجاد اسدی
۹ آبان ۱۳۹۸ - 08:00
برنامه آمازون برای گسترش خرید اقلام کم‌قیمت از این شرکت - تکفارس 

آمازون طرحی با نام “آیتم‌های افزودنی (Add-on items)” به سرویس‌های خود اضافه کرده که به دنبال این برنامه، هزینه‌ای برای تحویل برخی محصولات ارزان قیمت دریافت نمی‌شود و تحویل به صورت رایگان خواهد بود.

پیش از این برای خرید این اقلام ارزان قیمت، مشتریان می‌بایستی حداقل خریدی ۲۵ دلاری انجام دهند. سیاست این شرکت پیش‌تر به صورتی بود که برخی اقلام و محصولات، ارزان‌تر از آن هستند که ارزش تحویل و جابه‌جایی داشته باشند.

اما حالا دیگر لازم نیست تا برای تحویل رایگان خریدهای ارزان قیمت، خرید ۲۵ دلاری داشته باشید و می‌توانید از طریق طرح افزودنی‌ها، خریدهایی حتی با قیمت ۱ دلار یا چند سنت انجام دهید.

برایان اولساوسکی، مدیر دفتر اقتصادی آمازون اضافه شدن این قابلیت را تأیید کرده و ظاهراً خریدهای ارزان‌قیمت به صورت روزانه برای برخی از محصولات در دسترس هستند. البته هنوز بخش روابط عمومی آمازون این مسئله را تأیید نکرده است.

اولساوسکی در این رابطه گفت:

قصد داریم تا بخش افزودنی‌ها را به صورت جهانی به همه مشتریان خود عرضه کنیم. تلاش کرده‌ایم تا محصولاتی را که باید در این برنامه قرار بگیرند، بررسی کنیم. در شش ماه گذشته در آمریکا تعداد کدهای ASIN (کد مخصوص محصولات آمازون) را که در برنامه افزودنی‌ها قرار می‌گیرند، کاهش داده‌ایم.

اولساوسکی اطلاعات بیشتری در این رابطه نداد و از صحبت در این رابطه خودداری کرد.

البته اگر شما هنوز حساب شخصی ویژه آمازون را ندارید، لازم است تا همچنان ۲۵ دلار خرید کنید تا محصولات به صورت رایگان به شما تحویل داده شوند. در غیر این صورت، آمازون احتمالاً حدود ۶ دلار هزینه را برای اقلام ارزان قیمت به خاطر هزینه‌های تحویل و جابه‌جایی از شما دریافت می‌کند.

مشتریان خاص آمازون که حساب کاربری ویژه آمازون را تهیه کرده باشند، از این پس بسیار راحت‌تر می‌توانند اقلام کم‌قیمت را خریداری کنند و لازم نیست تا برای خریداری یک محصول، چند محصول دیگر را به آن اضافه کنند تا به کف قیمت خرید برای تحویل رایگان برسند. برای آمازون، این تغییر می‌تواند مثمر ثمر باشد و مشتریانش حتی برای خرید اقلام کوچک هم به این شرکت مراجعه کنند.

می‌توان این‌طور برداشت کرد که این تغییر در ساختار آمازون به دنبال سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری این شرکت بر روی تحویل و انبارداری است. سرمایه‌گذاری خوبی که باعث شده تا مشتریان طی یک روز محصولاتی که سفارش داده‌اند را دریافت کنند. این مسئله بر روی شبکه محلی پیک‌ها و جابه‌جایی آمازون هم تأثیر گذاشته و باعث تقویت این شبکه شده است.

البته نباید از یاد برد که برنامه افزودنی‌ها ممکن است باعث متضرر شدن فروشگاه‌های محلی شود. اما به هر ترتیب اگر نیاز دارید که یک صابون یا خمیردندان خریداری کنید، همچنان می‌توانید بجای انتظار یک روزه، این اقلام را از فروشگاه‌های محلی خریداری کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید