کمپانی مایکروسافت متهم شد - تکفارس 
کمپانی مایکروسافت متهم شد - تکفارس 
کمپانی مایکروسافت متهم شد - تکفارس 

کمپانی مایکروسافت متهم شد

بهنام خدابخشی
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - 15:59
مایکروسافت به استفاده از الگوهای ناشناخته برای مخفی کردن حساب‌های محلی در ویندوز 10 متهم شد

مدت‌ها قبل، کمپانی مایکروسافت به استفاده از الگوهای ناشناخته به منظور فشار آوردن بر کاربران ویندوزی جهت انتخاب گزینه‌های ترجیحی این کمپانی متهم شد. گزینه‌هایی که اگر کاربر مجبور به انتخاب آن‌ها نمی‌شدند، هرگز انتخاب نمی‌کردند. الگوی ناشناخته یک رابط کاربری است که به دقت ترفندهایی را اجرا می‌کند که به صورت پیش‌فرض از سوی مایکروسافت تعیین شده‌اند و کاربر مجبور به انتخاب آن‌ها می‌شود، به عنوان مثال زمانی که می‌خواهید در بیمه ثبت‌نام کنید و یا یک صورتحساب تکراری را پرداخت نمایید، با چنین الگوهایی روبرو خواهید شد. این اتهام در زمان رونمایی از ویندوز ۷ بر مایکروسافت وارد آمد و اکنون همین اتهام در قالب ویندوز ۱۰ وارد شده است.

اکنون کمپانی مایکروسافت توسط Redditors متهم شده است که از چنین الگوهایی استفاده می‌کند و سعی دارد تا کاربران ویندوز ۱۰ را مجبور به استفاده از حساب‌های مایکروسافت نماید به جای اینکه از سایر حساب‌های کاربری نظیر گوگل استفاده نمایند. حساب‌های محلی نظیر گوگل نسبت به حساب‌های مایکروسافت دارای مزایای خاصی هستند، از جمله افزایش حریم خصوصی و عدم توانایی اتصال به یک کاربر آنلاین و امکان هک شدن آن‌ها.

گویا اکنون کمپانی مایکروسافت در آخرین نسخه‌های ویندوز ۱۰ گزینه‌های ایجاد یک حساب کاربری محلی را پنهان می‌نماید. بر اساس گفته‌ی Redditor Old_Traveller، این کار یک حرکت اشتباه است و کاربران هیچگاه نباید سیستم اصلی خود را با یک حساب‌ کاربری آنلاین مرتبط نمایند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید از اجبار ویندوز ۱۰ جلوگیری نمایید، این است که وقتی گزینه‌ی ایجاد حساب کاربری محلی برای شما نمایش داده نشد، ارتباط خود را با اینترنت برای لحظه‌ای قطع کنید و صفحه را مجددا بارگزاری نمایید؛ می‌توانید سریعا بر روی گزینه‌ی Flight Mode کلیک کرده و سریعا صفحه را مجددا بارگزاری کنید. حتی ممکن است دوباره ببینید که مایکروسافت سعی دارد تا این گزینه را پنهان نماید.

بر اساس نوشته‌ی ExiledLife، آن‌ها متن گزینه‌ی موردنظر را به نحوی تغییر می‌دهند که به نظر بدترین انتخاب است ، اما شما باید دقیقا همان گزینه را انتخاب کنید.

باید به این نکته اشاره داشته باشیم که وقتی یک حساب کاربری آنلاین مایکروسافت برای سیستم اصلی خود انتخاب می‌کنید گویا رمز عبور سیستم‌تان را در اختیار مایکروسافت قرار داده‌اید که هر موقع اراده کرد، بتواند سیستم شما را در اختیار بگیرد و به خودتان اجازه‌ی ورود ندهد. به این معنا که مایکروسافت از این الگوها به نفع خود استفاده می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید