نسل جدید خودروی Toyota 86 و Subaru BRZ ساخته خواهد شد - تکفارس 
نسل جدید خودروی Toyota 86 و Subaru BRZ ساخته خواهد شد - تکفارس 
نسل جدید خودروی Toyota 86 و Subaru BRZ ساخته خواهد شد - تکفارس 

نسل جدید خودروی Toyota 86 و Subaru BRZ ساخته خواهد شد

رضا حسینی
۷ مهر ۱۳۹۸ - 08:00
خودروی Toyota 86

به نظر می‌رسد که نسل جدید دو خودروی Toyota 86 و Subaru BRZ در دست تولید است و طرفداران نسل‌های پیشین این محصولات از دو برند تویوتا و سوبارو به زودی شاهد ملاقات با نمونه‌های جدید آن‌ها خواهند بود.

از قرار معلوم فرایند تولید نسل جدید دو خودروی Toyota 86 و Subaru BRZ نیز مانند نسل پیشین این دو خودرو با همکاری مشترک دو شرکت تویوتا و سوبارو به انجام خواهد رسید. البته این موضوع هنوز به صورت رسمی توسط شرکت تویوتا یا سوبارو مورد تایید قرار نگرفته است و باید منتظر انتشار اطلاعات تکمیلی در این زمینه از سوی آن‌ها‌ بود.

با این حال گزارشی که اخیرا از استرالیا به دست آمده است نشان از آن دارد که به زودی می‌توان شاهد معرفی نسل جدید دو خودروی مذکور بود. در این گزارش یکی از مهندسان ارشد شرکت تویوتا به نام تتسویا تادا که مسئول توسعه‌ی خودروی تویوتا سوپرا است ساخت نسل جدید دو خودروی Toyota 86 و Subaru BRZ را مورد تایید قرار داده است.

آن‌چه مسلم به نظر می‌رسد آن است که فرایند تولید این دو خودرو در صورت انجام به صورت مشترک توسط هر دو شرکت تویوتا و سوبارو خواهد بود. البته هنوز مشخص نیست که کدام یک از این دو شرکت در این موضوع دست بالا را خواهد داشت. با توجه به آن که شرکت تویوتا به تازگی حدود ۲۰ درصد از سهام شرکت سوبارو را از آن خود کرده است می‌توان انتظار داشت که تصمیمات لازم برای تولید دو خودروی Toyota 86 و Subaru BRZ بیشتر توسط این شرکت اتخاذ شود یا حداقل نقطه نظرهای تویوتا در این زمینه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

با توجه به آن که فرایند تولید دو خودروی Toyota 86 و Subaru BRZ هنوز به صورت رسمی مورد تایید قرار نگرفته است، اطلاعات چندانی هم از مشخصات فنی این دو خودرو در دست نیست. با این حال تتسویا تادا تایید کرده است که یک تیم توسعه‌ی جدید مشغول به سرانجام رساندن این پروژه‌ی جدید هستند.

خودروی Toyota 86

البته شرکت تویوتا در همان زمانی که خبر از خرید سهام سوبارو داد فرایند تولید نسل جدید دو خودروی Toyota 86 و Subaru BRZ را به صورت ضمنی تایید و به این نکته اشاره کرده بود که این امر در صورت تحقق به شکل مشترک به انجام خواهد رسید. با این حال هنوز مشخص نیست که نسل جدید این دو خودرو قرار است از چه پلتفرمی استفاده کند.

یکی از گزینه‌های موجود برای انتخاب به عنوان پلتفرم اصلی همان پلتفرمی است که پیش از این در خودروی ایمپرزا مورد استفاده قرار گرفته است. در عین حال شرکت تویوتا می‌تواند به سراغ پلتفرم TNGA برود و دو خودروی Toyota 86 و Subaru BRZ را بر اساس این پلتفرم طراحی کند. در هر دو صورت احتمالا باید انتظار ملاقات با خودروهایی را داشت که بر اساس ویژگی چرخ محرک عقب طراحی شده‌اند.

البته اظهارات اخیر شرکت تویوتا نوید ملاقات با خودروهای مبتنی بر چهار چرخ محرک را می‌دهد. در واقع شرکت تویوتا تایید کرده است که خرید سهام بیشتری از سوبارو به معنی نزدیک‌تر شدن همکاری این دو شرکت با یکدیگر خواهد بود. افزایش همکاری مشترک این دو شرکت نیز بنابر تایید تویوتا مترادف با افزایش تمایل دو جانبه برای تولید خودروهای مبتنی بر چهار چرخ محرک خواهد بود.

دو شرکت تویوتا و سوبارو پیش از این نیز خبر از همکاری مشترک خود در زمینه‌ی تولید یک پلتفرم جدید برای طراحی خودروهای الکتریکی داده بودند. این دو شرکت همچنین از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید یک خودروی الکتریکی جدید خبر داده‌اند. محصولی که بنابر ادعای طرفین با توجه به توانایی‌های شرکت سوبارو در زمینه‌ی طراحی خودروهای مبتنی بر چهار چرخ محرک تولید خواهد شد.

به هر حال باید دید که نتیجه‌ی نهایی همکاری‌ مشترک دو شرکت تویوتا و سوبارو به کجا خواهد انجامید و در چه زمان می‌توان شاهد انتشار اطلاعات بیشتری از نسل جدید دو خودروی Toyota 86 و Subaru BRZ بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید