بهترین گوشی‌های ارزان‌تر از ۵۰۰ دلار - تکفارس 
بهترین گوشی‌های ارزان‌تر از ۵۰۰ دلار - تکفارس 
بهترین گوشی‌های ارزان‌تر از ۵۰۰ دلار - تکفارس 

بهترین گوشی‌های ارزان‌تر از ۵۰۰ دلار

بهترین گوشی‌های ارزان‌تر از ۵۰۰ دلار - تکفارس 

با وجود گوشی‌های گران قیمتی مانند گلکسی نوت ۱۰ پلاس و آیفون ۱۱ پرو مکس که قیمت‌شان به راحتی به ۱۰۰۰ دلار می‌رسد، کاملاً می‌شود احساس کرد که به سختی می‌توان موبایل‌های باکیفیت را خریداری کرد. اما در همین حین که برخی گوشی‌ها گران‌تر می‌شوند، تعداد دستگاه‌های مقرون به صرفه نیز رو به افزایش است و با امکانات نسبتاً قابل قبولی که در آنها وجود دارد، اتفاقاً افراد زیادی هم سراغشان رفته‌اند. برای مثال، شرکت‌های چینی ثابت کرده‌اند که اگر بخواهند می‌توانند طوری گوشی بسازند که صنعت تلفن‌های همراه را دچار تغییرات گسترده‌ای کنند. یکی از  این کمپانی‌ها، شیائومی است که تا کنون با فروش برخی مدل‌ها بازار هند را در اختیار گرفته و توانسته در چند ماهه گذشته به یکی از تولیدکنندگان پرطرفدار در سطح جهان تبدیل شود به طوری که تنها کافی بود تعداد ۱٫۵ میلیون گوشی را به فروش برساند تا جایگاه سومی اپل را از آن خود کند. یکی دیگر از این برندها، هوآوی است که دیگر نیازی به معرفی ندارد و اگر تحریم‌های آمریکا نبود، چه‌بسا می‌توانست گوی رقابت را از رقیبان قدری همچون سامسونگ برباید و خود را برترین کمپانی تولیدکننده گوشی‌های جهان مطرح کند.

به هر حال، اگر بازار را خوب بگردید، می‌توانید گوشی‌هایی را پیدا کنید که عکس‌های باکیفیتی می‌گیرند و از نظر نرم‌افزاری هم حرف ندارند. البته وقتی صحبت از بهترین گوشی‌های ارزان‌تر از ۵۰۰ دلاری می‌شود، نباید فکر کنید که حتماً باید مدل‌هایی را برگزینید که در سال ۲۰۱۹ معرفی شده‌اند بلکه در همین لیستی که در ادامه می‌بینید هم گوشی‌هایی حضور دارند که در سال‌های قبل به بازار آمده‌اند اما به سبب حضور پردازنده‌های قدرتمند و دوربین‌های باکیفیت، می‌توانند پا‌به‌پای بسیاری از دستگاه‌های جدیدتر پیش بیایند.

پی نوشت ۱: این نکته را به خاطر داشته باشید هر کسی انتخاب خاص خود را دارد بنابراین ممکن است در این لیست آن گوشی که مدنظر شماست وجود نداشته باشد.

پی نوشت ۲: در لیستی که در ادامه می‌بینید، نام هیچ‌یک از محصولات شیائومی، هوآوی یا نوکیا به چشم نمی‌خورد ولی این اتفاق به معنای بی‌کیفیت بودن این دستگاه‌ها نیست بلکه با کمی جستجوی بیشتر در بازار قادر خواهید بود یک گوشی ساخته شده توسط سه کمپانی نامبرده را پیدا کنید که هم ارزش خرید بالایی دارد و هم بسیار باکیفیت است.

گوگل پیکسل ۳a XL

قیمت: ۴۷۹ دلار

بهترین گوشی‌های ارزان‌تر از ۵۰۰ دلار - تکفارس 

گوشی ۴۷۹ دلاری پیکسل ۳a XL توسط گوگل تولید شده و یک میان‌رده قدرتمند به شمار می‌رود. این دستگاه اگرچه نسبت به برادر بزرگ‌تر خود یعنی پیکسل ۳a برخی امکانات را ندارد ولی همچنان می‌تواند طرفداران محصولات گوگل را راضی کند. کمپانی مالک اندروید در این دستگاه از نمایشگر ۶ اینچی OLED بهره برده و این یعنی ۰٫۴ اینچ بزرگ‌تر از صفحه نمایش موجود در پیکسل ۳a. این را هم اضافه کنیم که منبع نیروی ۳۷۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت در این گوشی جای‌گیری کرده تا نیازی نباشد آن را حداقل به مدت یک روز به شارژ بزنید.

نقد و بررسی تخصصی گوشی پیکسل ۳a XL

سامسونگ گلکسی A50

قیمت: ۳۵۰ دلار

بهترین گوشی‌های ارزان‌تر از ۵۰۰ دلار - تکفارس 

گوشی‌های سری A سامسونگ نشان داده‌اند که جزو برترین دستگاه‌های بازار هستند ولی در این بین گلکسی A50 چیز دیگری است. این گوشی با قیمت ۳۵۰ دلاری و نمایشگر ۶٫۴ اینچی که دارد، مطمئناً انتخاب هیجان‌انگیزی برای کسانی خواهد بود که نمی‌دانند باید چه مدلی را از میان صدها موبایل میان‌رده بخرند. یکی دیگر از امکانات فوق‌العاده این محصول سامسونگ، سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش است که تا کنون در اکثر گوشی‌های پرچمدار امتحان خود پس داده است. در قاب پشتی نیز شاهد حضور سه لنز هستیم که یکی از آنها اصلی، دومی زاویه گسترده و دیگری تشخیص عمق است تا در زمینه گرفتن تصاویر پرتره با پس‌زمینه تار کمک کند.

نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی A50

آیفون ۷

قیمت: ۴۴۹ دلار

بهترین گوشی‌های ارزان‌تر از ۵۰۰ دلار - تکفارس 

اگرچه این گوشی ساخت اپل در سال ۲۰۱۶ معرفی شد ولی همچنان از محبوبیت بالایی برخوردارست زیرا هم قیمت نسبتاً کمی دارد و هم سیستم عامل آن به iOS 13 آپدیت می‌شود. از جمله امکانات فوق‌العاده این دستگاه می‌توانیم به ضد آب بودن، بدنه مستحکم و دوربین باکیفیت مجهز به سیستم ثابت‌سازی الکترونیکی اشاره کنیم.

موتورولا موتو زد ۴

قیمت: ۵۰۰ دلار

بهترین گوشی‌های ارزان‌تر از ۵۰۰ دلار - تکفارس 

موتورولا در سکوت رسانه‌ای و در ماه می گوشی موتو زد ۴ را معرفی کرد ولی این رونمایی غریبانه باعث نشد تا دستگاه مذکور از قلم بیفتد زیرا با امکانات عالی که در آن وجود دارد و امکان اتصال به اینترنت ۵G در آن فراهم شده، قطعاً افراد زیادی سراغش خواهند رفت. این گوشی کمتر از ۵۰۰ دلار قیمت دارد و سخت‌افزار مورد نیاز برای اتصال به شبکه نسل ۵ ارتباطات هم کمی هزینه‌بر است اما حتی اگر بابت این دستگاه پول اضافه پرداخت کنید نیز باید آن را موبایل ارزان قیمتی بدانیم.

نقد و بررسی تخصصی گوشی موتورولا موتو زد ۴

ال‌جی G8 ThinQ

قیمت: ۵۰۰ دلار

بهترین گوشی‌های ارزان‌تر از ۵۰۰ دلار - تکفارس 

قیمت اصلی این محصول ال‌جی ۸۵۰ دلار است ولی در حال حاضر برخی از فروشندگان آن را با قیمت ۵۰۰ دلاری به فروش می‌رسانند. این دستگاه جزو معدود پرچمدارانی به شمار می‌رود که جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری دارد به همین دلیل باید آن را بسیار خاص بدانیم. سایر امکاناتی که در این محصول کره‌ای به چشم می‌خورند عبارتند از: نمایشگر شفاف و درخشان، دوربین عقب دوگانه، پردازنده‌ای سریع و مقاومت در برابر آب.

نقد و بررسی تخصصی گوشی ال‌جی G8 ThinQ

موتورولا موتو جی ۷ پلی

قیمت: ۲۰۰ دلار

بهترین گوشی‌های ارزان‌تر از ۵۰۰ دلار - تکفارس 

یکی از اعضای خانواده چهار نفری سری موتو جی ۷ موتورولا، موتو جی ۷ پلی است که همانند مدل گران‌تر یعنی موتو جی ۷ ضد آب بوده و از پردازنده‌ای سریع استفاده می‌کند. کمپانی آمریکایی در این محصول خود از صفحه نمایشی ۵٫۷ اینچی و دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی بهره برده است. برای افرادی که به گرفتن تصاویر سلفی علاقه‌مندند نیز یک چراغ فلاش LED در قاب جلو تعبیه شده تا در مواقع نیاز، روشن شود و لحظات خاطره‌انگیز را به ثبت برساند.

نقد و بررسی تخصصی گوشی موتورولا موتو جی ۷ پلی

پیکسل ۳a

قیمت: ۳۹۹ دلار

بهترین گوشی‌های ارزان‌تر از ۵۰۰ دلار - تکفارس 

اگرچه پیکسل ۳a در برابر پیکسل ۳ حرف زیادی برای گفتن نخواهد داشت و حافظه داخلی آن نهایتاً به ۶۴ گیگابایت می‌رسد اما جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و گزینه عکسبرداری در شب وجود دارد تا در فضاهای تاریک تصاویر بسیار باکیفیتی به ثبت برساند. ضمناً، تصاویر به ثبت رسیده و فیلم‌های ضبط شده در روز هم از نظر کیفی فوق‌العاده هستند بنابراین باید اعتراف کنیم که گوگل با تولید این گوشی‌های میان‌رده توانسته به موفقیت نصفه و نیمه‌ای دست یابد.

نقد و بررسی تخصصی گوشی گوگل پیکسل ۳a

گلکسی اس ۸

قیمت: ۵۰۰ دلار

بهترین گوشی‌های ارزان‌تر از ۵۰۰ دلار - تکفارس 

اگرچه دو سال از زمان معرفی رسمی گلکسی اس ۸ گذشته ولی همچنان باید این گوشی را جزو پرطرفدارترین دستگاه‌های بازار به شمار بیاوریم. این محصول سامسونگ ضد آب است و از تکنولوژی شارژ بیسیم هم پشتیبانی می‌کند و می‌توان در آن کارت حافظه میکرو SD نیز قرار داد و به خاطر وجود جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و نمایشگر OLED، بی‌دلیل نیست که کمپانی کره‌ای آن را یکی از موفق‌ترین پرچمداران خود می‌داند.

موتورولا موتو جی ۷

قیمت: ۲۹۹ دلار

بهترین گوشی‌های ارزان‌تر از ۵۰۰ دلار - تکفارس 

شاید موتورولا موتو جی ۷ نسبت به موتورولا موتو جی ۷ پلی قیمت یکسانی نداشته باشد ولی می‌تواند انتخاب خوبی به حساب بیاید. اگرچه اسپیکر موجود در این دستگاه نمی‌تواند صداها را آن‌طور که باید و شاید خوب پخش کند اما تصاویر و ویدیوهای بسیار باکیفیتی را در شرایط کم نور به ثبت می‌رساند. در این گوشی همچنین، شاهد حضور دوربین عقب دوگانه، باتری بادوام و بدنه‌ای مستحکم هستیم. ضمن اینکه پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع این فرصت را فراهم می‌آورد تا در مدت کمی منبع نیروی آن پر شود.

نقد و بررسی تخصصی گوشی موتورولا موتو جی ۷

ال‌جی جی ۷ ThinQ

قیمت: ۳۵۵ دلار

بهترین گوشی‌های ارزان‌تر از ۵۰۰ دلار - تکفارس 

علی‌رغم اینکه در این گوشی مربوط به سال ۲۰۱۸ دکمه‌ای مخصوص گوگل اسیستنت وجود دارد که نمی‌توانیم کارایی‌اش را تغییر دهیم ولی باز هم بنا به دلایلی باید این دستگاه را محبوب بدانیم. ال‌جی در این محصول خود دوربین مجهز به هوش مصنوعی را قرار داده که می‌تواند با دوربین عقب دوگانه که به لنز زاویه گسترده تجهیز شده، تصاویری بگیرد که بسیار باکیفیت هستند. یک ویژگی محبوب دیگر که در این گوشی شاهدش هستیم نیز، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری است.

موتورولا موتو جی ۷ پاور

قیمت: ۲۴۹ دلار

بهترین گوشی‌های ارزان‌تر از ۵۰۰ دلار - تکفارس 

شاید مانند بسیاری از گوشی‌های امروزی در قاب پشتی موتورولا موتو جی ۷ پاور دوربین دوگانه یا چندگانه وجود نداشته باشد ولی به سبب بهره‌مندی از باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت که به راحتی می‌تواند تا دو روز دوام بیاورد، باید این دستگاه را در لیست خود می‌آوردیم.

نقد و بررسی تخصصی گوشی موتورولا موتو جی ۷ پاور

ریزر فون ۲ (Razer Phone 2)

قیمت: ۴۰۰ دلار

بهترین گوشی‌های ارزان‌تر از ۵۰۰ دلار - تکفارس 

با نمایشگری که به نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده و تأییدیه IP67 را دریافت کرده و از تکنولوژی شارژ  بیسیم پشتیبانی می‌کند، ریزر فون ۲ یک دستگاه گیمینگ قابل به شمار می‌رود. به علاوه، امکان افزایش حافظه داخلی این گوشی با استفاده از مموری کارت میکرو SD به میزان ۲ ترابایت وجود دارد بنابراین با توجه به سخت‌افزار قدرتمند موجود در آن، قطعاً سرعت اندروید و اجرای پخش بازی‌ها بسیار زیاد خواهد بود. در کنار این امکانات فوق‌العاده، اسپیکر نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردارست و به طور کلی تجربه مثبتی از کار کردن با یک دستگاه گیمینگ را در خاطر شما باقی خواهد گذاشت.

نقد و بررسی تخصصی گوشی ریزر فون ۲

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید