معرفی ۵ کروم‌بوک برتر مقرون‌به‌صرفه؛ مناسب برای آموزش از راه دور - تکفارس 
معرفی ۵ کروم‌بوک برتر مقرون‌به‌صرفه؛ مناسب برای آموزش از راه دور - تکفارس 

معرفی ۵ کروم‌بوک برتر مقرون‌به‌صرفه؛ مناسب برای آموزش از راه دور

معرفی ۵ کروم‌بوک برتر مقرون‌به‌صرفه؛ مناسب برای آموزش از راه دور - تکفارس 

این مدل‌های کروم‌بوک ضمن این که دارای صفحه نمایش بزرگ هستند اما با قیمت‌هایی کمتر از ۶۰۰ دلار عرضه می‌شوند.

از آنجایی که ویروس کرونا وارد مرحله‌ی همه‌گیری جهانی شده است، بسیاری از دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی مجبور شدند از فصل بهار، آموزش حضوری را تعطیل نمایند و باز به دلیل اینکه شروع سال تحصیلی جدید به زودی از راه می‌رسد و دانش‌آموزان آماده‌ می‌‌شوند تا در کلاس‌های مراکز آموزشی خود حضور یابند، بسیاری از این مراکز و موسسات از هم‌اکنون تصمیم گرفته‌اند تا در صورت ادامه یافتن این وضعیت ویروس کرونا، برنامه‌ی آموزش به شیوه‌ی غیرحضوری و از راه دور را به اجرا بگذارند.

هم‌اکنون مدارس بسیاری از مناطق در حال فراهم کردن لپتاپ برای دانش آموزان خود هستند و معمولا کروم‌بوک‌هایی با صفحه نمایش کوچک تهیه می‌کنند که هم مقرون به صرفه هستند و مدارس از عهده‌ی تهیه‌ی ‌آن‌ها برمی‌آیند و هم این که دستگاهایی نسبتا سبک‌وزن هستند که دانش آموزان می‌توانند به راحتی آنها را حمل نموده و به سادگی نیز مورد استفاده قرار دهند. اگر شما نیز این طور فکر می‌کنید که در پاییز پیش رو فرزندان شما نیز مجبور می‌شوند تا تمام کلاس‌ها یا بخشی از آن‌ها را از طریق نگاه کردن به رایانه بگذرانند و همچنین از نظر پول و هزینه‌‌ی تهیه نیز در مضیقه قرار ندارید، می‌توانید تا یک لپتاپ بزرگتر و قدرتمندتر از دستگاهی که قرار است مدرسه در اختیار فرزند شما قرار دهد، خریداری نمایید.

مقرون به صرفه‌ترین روش برای یادگیری از خانه، استفاده از یک کروم‌بوک است. این دستگاه‌ها نه تنها صدها دلار از لپتاپ‌های ویندوزی و مک‌بوک‌ها ارزان‌تر هستند بلکه به لطف استفاده از سیستم عامل ساده‌ی کروم، کار کردن با آن‌ها نیز بسیار ساده‌تر و راحت‌تر است و شما می‌توانید مدل‌هایی را پیدا کنید که نمایشگر‌های آن‌ها از کروم‌یوک‌های ۱۱.۶ اینچی که مدارس تهیه می‌نمایند، بزرگتر است. اگر قرار نیست هر روز لپتاپ را با خود به مدرسه ببرید و برگردانید پس چرا از یک صفحه نمایش بزرگتر استفاده نکنید تا بتوانید با راحتی بیشتر در میان صفحات وب بگردید و از فضای نمایشگر بزرگتری برای استفاده از سرویس شاد و سایر ابزارها و نرم‌افزارهای آموزشی آنلاین استفاده نمایید.

کلیه‌ی دستگاهایی که در اینجا معرفی شده‌اند دارای صفحه نمایش‌های بزرگ ۱۵.۶ اینچی هستند و فقط یک مورد از این دستگاه‌ها با صفحه نمایش ظاهرا کوچکتر وجود دارد و آن هم آخرین مدل کروم‌بوک ایسر است که صفحه نمایش آن اگرچه دارای اندازه‌ی ۱۳.۵ اینچ می‌باشد اما باز نسبت اندازه‌ی نمایشگر آن ۳ به ۲ است که فضای عمودی (ارتفاع) بیشتری نسبت به صفحه نمایش‌های ۱۶ به ۱۰ در اختیار کاربر قرار می‌دهد که باعث می‌شود تا از اسکرول کمتر برای مطالب صفحه‌ی وب خود استفاده نماید.

محدوده‌ی قیمت کروم‌بوک‌ها از زیر ۱۰۰ دلار شروع می‌شود و تا بیش از ۱۰۰۰ دلار هم ادامه پیدا می‌کند اما برای استفاده‌ی آموزش از راه دور نیازی نیست تا دستگاه گران‌قیمتی را تهیه کنید. کروم‌بوک‌های مورد علاقه‌ی ما در محدوده‌ی قیمتی ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار قرار دارند اما اگر این دستگاه‌ها را مناسب نمی‌دانید می‌توانید کروم‌بوک‌های قیمت بالاتری را انتخاب کنید. این ۵ مدل کروم‌بوک‌هایی که در ادامه معرفی می کنیم زیر ۶۰۰ دلار قیمت دارند.

۱ـ دستگاهی با صفحه نمایش بزرگ اما قیمت پایین

کروم‌بوک ایسوس مدل C523

معرفی ۵ کروم‌بوک برتر مقرون‌به‌صرفه؛ مناسب برای آموزش از راه دور - تکفارس 

این کروم‌بوک با قیمت پایه ۲۶۹ دلار مجهز به پردازنده «Intel Celeron» است و از ویژگی‌های آن می‌توان به ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی اشاره کرد. این مشخصات چیزی نیست که کسی را هیجان‌زده کند اما این امکان را به شما می‌دهد تا در صورتی که تعداد زیادی زبانه را به طور همزمان باز نکنید، سیستم عامل کروم (Chrome) را نرم و روان اجرا کنید. درباره این دستگاه آن‌چه باعث جلب توجه می‌شود یکی صفحه نمایش بزرگ ۱۵.۶ اینچی آن و دیگری قیمت فوق‌العاده و کمتر از ۳۰۰ دلاری آن است. البته شما باید با وضوح تصویر ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسلی صفحه نمایش آن کنار بیایید زیرا داشتن نمایشگری با وضوح ۱۰۸۰P باعث بالا رفتن قیمت دستگاه می‌شود.

۲ـ صفحه نمایش Full HD با قیمت پایین

کروم‌بوک سامسونگ مدل Chromebook 4

معرفی ۵ کروم‌بوک برتر مقرون‌به‌صرفه؛ مناسب برای آموزش از راه دور - تکفارس 

این کروم‌بوک سامسونگ نیز همچون دستگاه ایسوس که در بالا به آن اشاره شد، حدود ۳۰۰ دلار قیمت دارد و امکاناتی از قیبل نمایشگر ۱۵.۶ اینچی، پردازنده‌ی Intel Celeron، بعلاوه‌ ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید با ۳۰ دلار اضافه‌تر از قیمت دستگاه قبلی، این کروم بوک سامسونگ را با وضوح نمایشگر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را تهیه نمایید که از تصویر واضح‌تری بهره می‌برد. البته سامسونگ دو دستگاه پیشرفته‌تر هم عرضه می‌کند. شما می‌توانید با قیمت ۳۵۰ دلار حافظه‌ی رم را به ۶ گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی را به ۶۴ گیگابایت ارتقا دهید و باز با قیمت ۳۸۰ دلار می‌توانید دستگاهی با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی از نوع SSD را خریداری نمایید.

۳ـ پشتیبانی از فناوری لمسی و ذخیره‌سازی بیشتر

کروم‌بوک اچ‌پی HP Chromebook 15

معرفی ۵ کروم‌بوک برتر مقرون‌به‌صرفه؛ مناسب برای آموزش از راه دور - تکفارس 

با نزدیک شدن به قیمت ۵۰۰ دلار آرام آرام به نمایشگرهای لمسی می‌رسیم که به شما امکان می‌دهند تا سیستم عامل کروم را با نوک انگشت خود اجرا نمایید و همچنین بتوانید از اجرای بازی‌های اندروید نیز لذت ببرید، البته پس از این که تکالیف درسی خود را انجام داده باشید. این کروم‌بوک HP که ۴۸۹ دلار قیمت دارد از صفحه نمایش با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به پردازنده‌ی آن اشاره کرد که به جای استفاده از یک تراشه‌ی ارزان قیمت Pentium یا Celeron، یک پردازنده‌ی Core i3 را به همراه دارد و همچنین دارای ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و یک حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگ ارزشمند از نوع SSD  استفاده می‌نماید.

۴ـ همزمان با معرفی، برای فروش نیز عرضه شد

کروم‌بوک ایسر Spin 713

معرفی ۵ کروم‌بوک برتر مقرون‌به‌صرفه؛ مناسب برای آموزش از راه دور - تکفارس 

هم‌اکنون دستگاه جدید ایسر Chromebook 713 با یکصد دلار تخفیف با قیمت ۵۲۹ دلار عرضه می‌شود که بهترین زمان برای خرید آن است. این کروم بوک دارای صفحه لمسی ۱۳.۵ اینچ با نسبت تصویر ۳ به ۲ دارد که در مقایسه با نمایشگرهایی که اندازه‌ی تصویر ۱۶ به ۱۰ ارائه می‌دهند و بیشتر برای تماشای ویدیو مناسب هستند، این دستگاه هنگام استفاده از صفحه وب فضای عمودی بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که کاربر نیاز به اسکرول کمتری دارد.

از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به وضوح تصویر ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ پیکسل، استفاده از پوشش گوریلا گلس برای دوام بیشتر صفحه نمایش و چرخش ۳۶۰ درجه نمایشگر اشاره کرد که آن را به یک تبلت تبدیل می‌کند. از نظر مشخصات داخلی هم باید گفت که این دستگاه دارای مشخصاتی است که بیشتر در لپتاپ‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز دیده می‌شود که عبارتند از پردازنده‌ی Core i5، بعلاوه ۸ گیگ حافظه‌ رم و همچنین از حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی از نوع SSD نیز بهره می‌برد. به احتمال زیاد این دستگاهی نیست که لازم شود به زودی آن را ارتقا دهید و در طی مدت زمان چهار سال دبیرستان یا دانشگاه شما را همراهی خواهد کرد.

۵ـ همچنین یک تبلت نیز هست

کروم بوک ایسر دو منظوره Spin 15 2-in-1

معرفی ۵ کروم‌بوک برتر مقرون‌به‌صرفه؛ مناسب برای آموزش از راه دور - تکفارس 

این کروم بوک ۳۹۹ دلاری ایسر هم یک لپتاپ و هم یک تبلت است. این دستگاه دارای صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن فول‌اچ‌دی کامل ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و می‌تواند ۳۶۰ درجه بچرخد و به یک تبلت تبدیل شود. چنین قابلیتی به خصوص در طول دوران قرنطینگی کرونا بسیار مفید است. این دستگاه را پردازنده‌ی Intel Pentium، همچنین ۴ گیگ حافظه‌ رم و ۳۲ گیگ حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی همراهی می‌کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.