بررسی تخصصی Motorola Moto G7، Moto G7 Plus، Moto G7 Power و Moto G7 Play - تکفارس 
بررسی تخصصی Motorola Moto G7، Moto G7 Plus، Moto G7 Power و Moto G7 Play - تکفارس 

بررسی تخصصی Motorola Moto G7، Moto G7 Plus، Moto G7 Power و Moto G7 Play

بررسی تخصصی Motorola Moto G7، Moto G7 Plus، Moto G7 Power و Moto G7 Play - تکفارس 

معمولاً این‌طور نبوده که گوشی‌های شرکت موتورولا را جزو برترین مدل‌های بازار بدانیم ولی در چهار سال اخیر، این کمپانی توانسته همپای اکثر تولیدکنندگان بزرگ این صنعت حرکت کند و محصولات باکیفیتی نیز بسازد.

حالا این شرکت در سال ۲۰۱۹ قصد دارد با سری موتو جی (Moto G) بازگشت با شکوهی از خود به ثبت برساند. به همین منظور چهار محصول در این خط تولید گنجانده که عبارتند از: موتو جی ۷ پلی به عنوان ارزان‌ترین مدل، موتو جی ۷ پاور دستگاهی با باتری قدرتمندتر و قیمتی بیشتر، موتو جی ۷ به عنوان دستگاهی با عملکرد و قیمت قابل‌قبول، و موتو جی ۷ پلاس با قیمتی بیشتر و عملکرد بهتر نسبت به دیگر مدل‌ها.

اما تفاوت این مدل‌ها با هم چیست؟ هر کدام از آنها در چه زمینه‌ای برتری دارند؟ با تکفارس همراه باشید تا به این سؤال پاسخ دهیم.

نقاط قوت

      • قیمت مقرون به صرفه و منطقی
      • عملکرد روان
      • رابط کاربری تمیز به همراه شیوه‌های حرکتی و ویجت‌های کاربردی
      • طراحی بهتر نسبت به مدل‌های سال قبل
      • دوام باتری متوسط رو به بالا و بعضاً فوق‌العاده در برخی مدل‌ها
      • سرعت شارژ بالا در موتو جی ۷ پلاس
      • نبود نرم‌افزار از پیش نصب شده

نقاط ضعف

      • کیفیت پایین صفحه نمایش
      • دوربین متوسط رو به پایین
گوشیابعادوزن
موتو جی ۷ پلی۸٫۰۹*۷۱٫۵*۱۴۸٫۷۱ میلی‌متر۱۶۸ گرم
موتو جی ۷ پاور۰٫۳۷*۲٫۹۹*۶٫۳۳ میلی‌متر۱۹۸ گرم
موتو جی ۷۸*۷۵٫۳*۱۵۷ میلی‌متر۱۷۲ گرم
موتو جی ۷ پلاس۸٫۳*۷۵٫۳*۱۵۷ میلی‌متر۱۷۶ گرم

در مقایسه با سری موتو جی ۶ که پارسال معرفی شد، گوشی‌های سری موتو جی ۷ از نظر طراحی بروزتر شده‌اند. همچنین پردازنده آنها سریع‌تر شده و دوربین‌شان نیز بهبود یافته است. مدل موتو جی ۷ پلی، ارزان‌ترین مدل است که برای پایین نگه داشتن قیمت، کمپانی سازنده بسیاری از امکانات را در آن قرار نداده و بهتر است کاربران اصلاً سراغ آن نروند. موتو جی ۷ پاور به خاطر باتری قدرتمندی که دارد، می‌تواند تا سه روز دوام بیاورد اما برای اینکه قادر باشد منبع نیروی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت را در خود جای دهد، بسیار بزرگ شده است. مدل موتو جی ۷ از نظر تعادل قیمت و عملکرد، بهترین نمونه به شمار می‌رود و در نهایت مدل موتو جی ۷ پلاس برترین گوشی در این خانواده چهار نفره است زیرا هم پردازنده سریع‌تری دارد و هم از دوربین بهتری بهره می‌برد هرچند تعداد کم‌تری از آن در بازار یافت خواهد شد.

چند نکته که در هر چهار دستگاه مشترک هستند، عبارتند از:

      • آخرین نسخه اندروید به عنوان سیستم عامل
      • رابط کاربری Moto Skin
      • امکان نصب کارت حافظه میکرو SD برای افزایش حافظه داخلی
      • استفاده از پورت USB-C برای شارژ
      • وجود جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری

در مقایسه با گوشی‌های گران‌قیمت‌تر و ۵۵۰ دلاری مانند وان‌پلاس ۶ تی، این محصولات موتورولا در زمینه کیفیت صفحه نمایش، دوربین و عملکرد، گزینه‌های خوبی به شمار می‌آیند و از نظر قیمت هم می‌توانند انتخاب‌های مناسبی باشند چرا که هر چه‌قدر خریداران بابت آنها پول می‌پردازند، به همان مقدار نیز خدمات دریافت می‌کنند بنابراین ما به کسانی که می‌خواهند از بین گوشی‌های میان‌رده سال ۲۰۱۹ یکی را انتخاب کنند، این دستگاه‌ها را پیشنهاد می‌کنیم.

با مشاهده جدول زیر می‌توانید به صورت خیلی سریع و دقیق، یک مقایسه کوچک میان مشخصات فنی این چهار عضو خانواده موتو جی ۷ داشته باشید:

موتو جی ۷ پلیموتو جی ۷ پاورموتو جی ۷موتو جی ۷ پلاس
وزن و سایز۱۴۸٫۷۱*۷۱٫۵*۸٫۰۹ میلی‌متر۱۶۰٫۸۳*۷۶*۹٫۴ میلی‌متر۱۵۷*۷۵٫۳*۸ میلی‌متر۱۵۷*۷۵٫۳*۸٫۲۷ میلی‌متر
صفحه نمایش و رزولوشن۵٫۷ اینچی

۷۲۰*۱۵۱۲ پیکسل

۶٫۲ اینچی

۷۲۰*۱۵۲۰ پیکسل

۶٫۲ اینچی

۱۰۸۰*۲۲۷۰ پیکسل

۶٫۲۴ اینچی

۱۰۸۰*۲۲۷۰ پیکسل

پردازندهکووالکوم اسنپدراگون ۶۳۲کووالکوم اسنپدراگون ۶۳۲کووالکوم اسنپدراگون ۶۳۲کووالکوم اسنپدراگون ۶۳۶
رم۲ گیگابایت۳ گیگابایت۴ گیگابایت۴ گیگابایت
حافظه داخلی۳۲ گیگابایت و قابل ارتقا با مموری کارت میکرو SD۳۲ گیگابایت و قابل ارتقا با مموری کارت میکرو SD۶۴ گیگابایت و قابل ارتقا با مموری کارت میکرو SD۶۴ گیگابایت و قابل ارتقا با مموری کارت میکرو SD
دوربین·      ۱۳ مگاپیکسل عقب

·      ۸ مگاپیکسل جلو

·      ۱۲ مگاپیکسل عقب

·      ۸ مگاپیکسل جلو

·      ۱۲ و ۵ مگاپیکسل عقب

·      ۸ مگاپیکسل جلو

·      ۱۶ و ۵ مگاپیکسل عقب

·      ۱۲ مگاپیکسل جلو

باتری۳۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت۵۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت۳۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت۳۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت
قیمتاز ۲۰۰ دلار به بالااز ۲۵۰ دلار به بالااز ۳۰۰ دلار به بالااز ۳۰۰ یورو به بالا

طراحی

بررسی تخصصی Motorola Moto G7، Moto G7 Plus، Moto G7 Power و Moto G7 Play - تکفارس 

از نظر ظاهر، موتورولا شیوه طراحی یکسانی در این چهار مدل به کار برده ولی وقتی از نزدیک به هر یک از آنها نگاه می‌کنید، متوجه تفاوت‌های کوچکی می‌شوید.

مدل پایه یعنی موتو جی ۷ پلی، با بدنه پلاستیکی و ظاهر معمولی و ساده‌تر خود نسبت به دیگر نمونه‌ها کاملاً مشخص است بنابراین به راحتی می‌توانید آن را از دیگران تشخیص دهید. همچنین این دستگاه کوچک‌ترین عضو سری موتو جی ۷ نیز می‌باشد زیرا صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی آن در مقایسه با نمایشگرهای ۶٫۲ اینچی دیگر برادرها و خواهرها کاملاً به چشم می‌آید. به علاوه، کسانی که ترجیح می‌دهند صاحب یک گوشی کامپکت و بسیار فشرده شوند نیز می‌توانند موتو جی ۷ پلی را انتخاب کنند. ناامیدکننده‌ترین نکته مربوط به این گوشی، حاشیه‌های نسبتاً بزرگ چهار طرف صفحه نمایش است. مسئله دیگر هم به لرزش دستگاه مربوط می‌شود یعنی نسبت به دیگر موبایل‌های هم خانواده خود، وقتی در دستان کاربران قرار می‌گیرد، خیلی بیشتر آنها را می‌لرزاند.

بررسی تخصصی Motorola Moto G7، Moto G7 Plus، Moto G7 Power و Moto G7 Play - تکفارس 

موتو جی ۷ پلی

موتو جی ۷ پاور به جای بدنه پلاستیکی، از پوشش شیشه‌ای استفاده می‌کند که همین سبب می‌شود ظاهری شکیل‌تر و پیشرفته‌تر به خود بگیرد. مشخصاً این مدل نسبت به دیگر خواهران و برادران خود سایز به مراتب بزرگ‌تری دارد به طوری که هم عریض‌تر است و هم قد بلندتر زیرا همان‌طور که گفتیم، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت در آن کار گذاشته شده است. ضمن اینکه ضخامت این گوشی تقریباً ۱۰ میلی‌متر است در حالی که دیگر مدل‌ها ضخامتی برابر با ۸ میلی‌متر دارند.

بررسی تخصصی Motorola Moto G7، Moto G7 Plus، Moto G7 Power و Moto G7 Play - تکفارس 

موتو جی ۷ پاور

موتو جی ۷ و موتو جی ۷ پلاس شباهت بسیار زیادی به هم دارند و در میان این خانواده، پیشرفته‌ترین مدل‌ها به شمار می‌روند و بر خلاف دو دستگاه قبلی، شاهد حضور حاشیه‌های بزرگ کنار صفحه نمایش نیستید بلکه یک ناچ قطره‌ای کوچک در بالای نمایشگر مشاهده می‌شود. به علاوه، هر دو این دستگاه‌ها دارای پوششی شیشه‌ای هستند و دوربین عقب آنها نیز دوگانه و به صورت عمودی می‌باشد. یک نکته که درباره موتو جی ۷ و موتو جی ۷ پلاس جالب است، به دوربین آنها مربوط می‌شود به طوری که لنزهای به کار رفته در آنها کاملاً در وسط جای‌گیری نکرده‌اند تا مقرون به صرفه بودن و قیمت معمولی این دو گوشی کاملاً مشخص شود.

بررسی تخصصی Motorola Moto G7، Moto G7 Plus، Moto G7 Power و Moto G7 Play - تکفارس 

موتو جی ۷ پلاس

بررسی تخصصی Motorola Moto G7، Moto G7 Plus، Moto G7 Power و Moto G7 Play - تکفارس 

موتو جی ۷

همان‌طور که در ابتدا نیز عرض کردیم، یک پورت USB-C، یک جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و یک محل قرار دادن مموری کارت میکرو SD هم در همه اعضای این خط تولید وجود دارد تا طرفداران این امکانات را راضی نگه دارند.

برای بزرگ‌تر شدن تصاویر، روی هر کدام از آنها کلیک کنید

سنسورهای اسکنر اثر انگشت

بررسی تخصصی Motorola Moto G7، Moto G7 Plus، Moto G7 Power و Moto G7 Play - تکفارس 

سنسور اسکنر اثر انگشت در همه چهار مدل خط تولید موتو جی ۷ در لوگوی موتورولا جای‌گیری کرده و حرف انگلیسی M نیز روی آن مشاهده می‌شود. انجام چنین کاری یک اقدام هوشمندانه برای استفاده از فضای موجود روی گوشی‌هاست. البته دلیل اینکه کمپانی سازنده چرا نام کامل خود را (Motorola) روی قاب پشتی دستگاه‌ها نوشته نیز هنوز برای ما مشخص نشده است. اگر شما متوجه شدید، به ما بگویید!!!.

شناساندن اثر انگشت به سنسور مربوطه کار بسیار آسان و سریعی است و بازگشایی قفل صفحه نمایش نیز با آن لذت‌بخش می‌باشد. تا کنون مشکلی درباره این حسگر گزارش نشده و به نظر نمی‌رسد هم گزارش خطایی در این زمینه منتشر شود.

صفحه نمایش

برای بزرگ‌تر شدن تصاویر، روی هر کدام از آنها کلیک کنید

هر چهار مدل خانواده موتو جی ۷ دارای نمایشگرهای LCD هستند که البته کاملاً پیش‌بینی می‌شد زیرا این نوع پنل‌ها نسبت به صفحه نمایش‌های OLED قیمت کم‌تری دارند. اگرچه صفحه نمایش LCD این چهار دستگاه با هم متفاوت هستند ولی به طور کلی از نظر کنتراست، اشباع رنگ‌ها، مشاهده از زوایای مختلف و نرخ پاسخ، در مقابل نمایشگرهای OLED حرفی برای گفتن ندارند.

به خاطر همه این کمبودها و با توجه به قیمت پایین این دستگاه‌ها، استفاده از این نوع پنل‌ها کاملاً منطقی است چرا که کیفیت مناسبی دارند. آسان‌ترین روش برای تشخیص دو مدل موتو جی ۷ و موتو جی ۷ پلاس از دو نمونه دیگر، نگاه کردن به ناچ آن‌هاست. در موتو جی ۷ و موتو جی ۷ پلاس شاهد بریدگی قطره‌ای و در موتو جی ۷ پلی و موتو جی ۷ پاور شاهد ناچ بزرگ‌تر و سنتی‌تر هستیم.

دیگر تفاوت، رزولوشن دستگاه‌هاست. موتو جی ۷ و موتو جی ۷ پلاس دارای نمایشگرهای ۱۰۸۰p و فول اچ‌دی هستند در حالی که دو مدل دیگر از صفحه نمایش‌های ۷۲۰p بهره می‌برند که سبب شده رزولوشن آنها نیز پایین‌تر بیاید. البته اگر می‌خواهید ببینید چگونه امکان متمایز کردن دستگاه‌ها از هم وجود دارد، فقط کافی است برای مدت کوتاهی متنی را مطالعه نمایید تا متوجه شوید.

این را هم اضافه کنیم که نمایشگر پیشرفته‌ترین عضو این خانواده یعنی موتو جی ۷ پلاس را نسبت به دیگر خواهران و برادران راحت‌تر می‌توان در فضاهای باز مشاهده کرد. از آخر هم موتو جی ۷ پلی بدترین نمونه این گروه می‌باشد چرا که نه تنها حاشیه‌های بزرگی دارد بلکه رنگ‌ها هم با کیفیت بالایی به نمایش در نمی‌آیند.

دو گوشی دیگر هم حد وسط این اتفاقات را گرفته‌اند یعنی نمایشگر آنها نه خیلی خوب است و نه خیلی بد بلکه در وسع خودشان کیفیت متوسطی دارند.

رابط کاربری

برای بزرگ‌تر شدن تصاویر، روی هر کدام از آنها کلیک کنید

همه این دستگاه‌ها از اندروید ۹ به عنوان سیستم عامل استفاده می‌کنند و رابط کاربری بسیار سبک و روانی دارند تا کاربران هنگام کار کردن با آنها از راحتی و سرعت موجود شگفت‌زده شوند. در واقع اگر می‌خواهید با اندروید پاک و با کمترین اضافات کار کنید، حتماً رابط کاربری جدیدترین محصولات موتورولا را مد نظر داشته باشید.

در وسط صفحه قفل نمایشگر و هوم اسکرین، یک ویجت دایره‌ای شکل که دارای اطلاعاتی از باتری، زمان، آب و هوا و تاریخ می‌باشد به چشم می‌خورد که برای رابط کاربری بسیار ساده، گزینه کاملاً مناسبی به حساب می‌آید. به علاوه، انیمیشن‌های روان و بدون پیچیدگی خاصی هم مطمئناً می‌توانند از دیگر عوامل محبوبیت این سیستم نرم‌افزاری به حساب بیایند.

پردازنده، عملکرد، مموری

یکی از بخش‌هایی که خانواده موتو جی ۷ در آن پیشرفت کرده، پردازنده می‌باشد. مدل‌های سال قبل از سری کووالکوم اسنپدراگون ۴۰۰ بهره می‌بردند که زیاد انتظارات را برآورده نمی‌کردند اما امسال محصولات موتورولا تراشه‌های سری ۶۳۰ کووالکوم اسنپدراگون را در خود می‌بینند (اسنپدراگون ۶۳۶ در موتو جی ۷ پلاس و اسنپدراگون ۶۳۲ در دیگر مدل‌ها).

مقدار رم هر کدام از این گوشی‌ها متفاوت است به طوری که در مدل پلی فقط ۲ گیگابایت و در مدل پاور هم ۳ گیگابایت رم وجود دارد. در واقع یکی از دلایلی که موتو جی ۷ پلی را اصلاً پیشنهاد نمی‌کنیم، همین مقدار رم کم آن است زیرا برای اجرای چند برنامه به صورت همزمان کارایی زیادی ندارد. در دو مدل پیشرفته‌تر یعنی موتو جی ۷ و موتو جی ۷ پلاس شاهد حضور ۴ گیگابایت رم هستیم که فکر می‌کنیم برای دستگاه‌های میان‌رده سال ۲۰۱۹ کافی است.

یکی دیگر از نکاتی که در مورد این سری باید دوست بداریم، مقدار حافظه داخلی پایه می‌باشد. موتو جی ۷ و موتو جی ۷ پلاس از ظرفیت حافظه ۶۴ گیگابایتی بهره می‌برند و دو عضو دیگر این خانواده هم از ظرفیت ۳۲ گیگابایتی استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که امکان نصب مموری کارت میکرو SD در همه این دستگاه‌ها فراهم شده است.

اینترنت و اتصالات

اینترنت LTE یکی از حداقل‌هایی است که شما انتظار دارید حتی در ارزان‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ نیز شاهد باشید و حالا این شیوه اتصال در همه مدل‌های خانواده موتو جی ۷ مشاهده می‌شود. نکته جالب اما در مورد موتو جی ۷ پلی، وجود باندهای مختلف برای اتصال به اینترنت LTE است.

ضمن اینکه همه این دستگاه‌ها از وای‌فای دو بانده بهره می‌برند. به علاوه، موتو جی ۷ پلاس از بلوتوث ۵٫۰ پشتیبانی می‌کند در حالی که دیگر دستگاه‌ها دارای اتصال بلوتوثی ۴٫۰ می‌باشند.

دیگر نکته‌ای که باید در مورد موتو جی ۷ پلاس بگوییم این است که تنها این دستگاه از NFC پشتیبانی می‌کند و دیگر اعضای خانواده محصولات ۲۰۱۹ موتورولا چنین قابلیتی ندارند.

کیفیت دوربین

بررسی تخصصی Motorola Moto G7، Moto G7 Plus، Moto G7 Power و Moto G7 Play - تکفارس 

رابط کاربری نرم‌افزار دوربین سری گوشی‌های موتو جی ۷

انتظار نداشته باشید که با خواندن بخش دوربین و کیفیت تصاویر چهار محصول موتورولا شگفت‌زده شوید زیرا هر چه باشد، اعضای خانواده موتو جی ۷ جزو محصولات میان‌رده به حساب می‌آیند. در واقع کار سختی است که بخواهیم کیفیت تصاویر گرفته شده با دوربین دستگاه‌های میان‌رده را شرح دهیم چرا که چنین اتفاقی معمولاً در دستگاه‌های پرچمدار امکان‌پذیر است.

اما پیش از اینکه بخواهیم دوربین خانواده موتو جی ۷ را مورد نقد و بررسی قرار دهیم، بهتر است به صورت خلاصه در مورد مشخصات فنی آنها صحبت کنیم:

لنز اصلی دوربین عقبلنز ثانویه دوربین عقبفلاش LED دوربین عقبدوربین جلو
موتو جی ۷ پلی۱۳ مگاپیکسلیندارددارد۸ مگاپیکسلی
موتو جی ۷ پاور۱۲ مگاپیکسلینداردداردمگاپیکسلی
موتو جی ۷۱۲ مگاپیکسلی۵ مگاپیکسلی تشخیص عمقدارد۸ مگاپیکسلی
موتو جی ۷ پلاس۱۶ مگاپیکسلی۵ مگاپیکسلی تشخیص عمقدو عدد فلاش LED دارد۱۲ مگاپیکسلی

نکته: دوربین عقب هر چهار گوشی می‌تواند با کیفیت ۴K و ۳۰ فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کند.

آماری که ارائه شد، فقط اعداد و ارقام بودند و حالا باید ببینیم در شرایط واقعی دوربین خانواده موتو جی ۷ چه عملکردی از خود به جای می‌گذارد.

از آن جایی که ما در حال بررسی چهار گوشی هستیم، سعی کرده‌ایم کیفیت تصاویر آنها را به شما نشان دهیم. چیزی که در تصاویر می‌بینید و کاملاً مشخص است، کیفیت بالای عکس‌های گرفته شده با موتو جی ۷ پلاس می‌باشد به طوری که جزئیات با شفافیت بیشتری به چشم می‌خورند. موتو جی ۷ و موتو جی ۷ پاور عکس‌هایی می‌گیرند که تقریباً شبیه به هم هستند اما داستان موتو جی ۷ پلی کاملاً فرق می‌کند زیرا خروجی‌های آن واقعاً پایین‌تر از معمولی کیفیت دارند و نویز زیادی در آنها دیده می‌شود.

تصویر گرفته شده با لنز اصلی موتو جی ۷ پلی

تصویر گرفته شده با لنز اصلی موتو جی ۷ پاور

تصویر گرفته شده با لنز اصلی موتو جی ۷

تصویر گرفته شده با لنز اصلی موتو جی ۷ پلاس

در بخش دوم، تعدادی عکس را می‌بینید که در شب گرفته شده‌اند و همچنین شاهد تصاویر پرتره و سلفی نیز هستید. کاملاً مشخص است که ترند بالا در این قسمت نیز ادامه دارد یعنی موتو جی ۷ پلاس از همه بهتر، موتو جی ۷ و موتو جی ۷ پاور معمولی و موتو جی ۷ پلی تقریباً ناامیدکننده عمل می‌کند.

تصویر پرتره گرفته شده با لنز اصلی موتو جی ۷ پلی

تصویر پرتره گرفته شده با لنز اصلی موتو جی ۷ پاور

تصویر پرتره گرفته شده با لنز اصلی موتو جی ۷

تصویر پرتره گرفته شده با لنز اصلی موتو جی ۷ پلاس

تصویر گرفته شده با لنز اصلی موتو جی ۷ پلی در شب

تصویر گرفته شده با لنز اصلی موتو جی ۷ پاور در شب

تصویر گرفته شده با لنز اصلی موتو جی ۷ در شب

تصویر گرفته شده با لنز اصلی موتو جی ۷ پلاس در شب

تصویر سلفی گرفته شده با موتو جی ۷ پلی در شب

تصویر سلفی گرفته شده با موتو جی ۷ پاور در شب

تصویر سلفی گرفته شده با موتو جی ۷ در شب

تصویر سلفی گرفته شده با موتو جی ۷ پلاس در شب

تصویر سلفی گرفته شده با موتو جی ۷ پلی

تصویر سلفی گرفته شده با موتو جی ۷ پاور

تصویر سلفی گرفته شده با موتو جی ۷

تصویر سلفی گرفته شده با موتو جی ۷ پلاس

تصویر گرفته شده با موتو جی ۷ پلی در شب

تصویر گرفته شده با موتو جی ۷ پاور در شب

تصویر گرفته شده با موتو جی ۷ در شب

تصویر گرفته شده با موتو جی ۷ پلاس در شب

نمونه ویدیو گرفته شده با کیفیت ۴K با سری موتو جی ۷ شرکت موتورولا

کیفیت صدا و کیفیت تماس

بررسی تخصصی Motorola Moto G7، Moto G7 Plus، Moto G7 Power و Moto G7 Play - تکفارس 

باید اعتراف کنیم که جدیدترین محصولات موتورولا در زمینه کیفیت تماس هیچ مشکلی ندارند.

کیفیت صدا نیز در مدل‌های موتو جی ۷، موتو جی ۷ پاور و موتو جی ۷ پلاس بسیار خوب است و موتو جی ۷ پلی هم اگرچه به پای برادران بزرگ‌تر خود نمی‌رسد ولی باز هم عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد.

دوام باتری

بررسی تخصصی Motorola Moto G7، Moto G7 Plus، Moto G7 Power و Moto G7 Play - تکفارس 

با تولید یکی از این چهار گوشی، موتورولا سعی کرده بیشترین تمرکز خود را روی دوام باتری بگذارد و آن هم موتو جی ۷ پاور می‌باشد.

باتری این دستگاه دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت است که نسبت به مدل موتو جی ۷ تا ۲۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت بیشتر می‌باشد.

اگر این مقدار ظرفیت را در موتو جی ۷ پاور با پردازنده مناسب و صفحه نمایش اچ‌دی و ۷۲۰p در نظر بگیریم، مطمئناً می‌توانیم ادعا کنیم که این گوشی در مقایسه با دیگر دستگاه‌ها دوام بیشتری دارد. شرکت سازنده مدعی است شما می‌توانید با یک بار شارژ، تا سه روز از این مدل استفاده کنید و فکر نمی‌کنیم کسی بتواند این ادعای کمپانی آمریکایی را رد کند.

بررسی تخصصی Motorola Moto G7، Moto G7 Plus، Moto G7 Power و Moto G7 Play - تکفارس 

حتی باتری معمولی‌ترین مدل این خانواده یعنی موتو جی ۷ پلی نیز در آزمایش‌های تخصصی ۱۱ ساعت و نیم دوام آورد. این یعنی در شرایط معمولی امکان بهره‌گیری از این دستگاه به مدت دو روز کامل وجود دارد.

دو مدل معمولی‌تر یعنی موتو جی ۷ و موتو جی ۷ پلاس امتیاز کم‌تری از دو نمونه دیگر به ثبت رساندند. دلیل آن اتفاق احتمالاً استفاده از صفحه نمایش فول اچ‌دی در آنها می‌باشد. دوام هر کدام از این‌ها حدوداً ۹ ساعت و ۲۰ دقیقه است که با این امتیاز می‌توانند به راحتی یک روز تا یک روز و نیم انتظارات شما را برآورده کنند.

در زمینه بررسی باتری، فقط ظرفیت حرف اول را نمی‌زند بلکه مدت زمان شارژ شدن گوشی‌ها هم در امتیازگیری دخیل است. خبر خوب به طرفداران موتورولا اینکه محصولات جدید این کمپانی در این بخش هم پیشرفت کرده‌اند. باتری گوشی موتو جی ۷ پلاس توانست در ۴۸ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ شود.

باعث و بانی ثبت چنین رکوردی بهره‌گیری از شارژر سریع ۲۷ واتی به نام MotoPower است که در کارتن گوشی‌ها همراه با آنها به فروش می‌رسد. البته در این بین نباید فراموش کنید که باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت هم زود شارژ می‌شود. در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید که موتو جی ۷ پلاس در چند دقیقه، چند درصد شارژ خواهد شد.

۱۰ دقیقه۲۵ درصد
۱۵ دقیقه۴۳ درصد
۳۰ دقیقه۸۰ درصد
۴۸ دقیقه۱۰۰ درصد

حتی اگر فراموش کنید که موتو جی ۷ پلاس را در طول شب شارژ کنید، تنها کافی است آن را به مدت ۳۰ دقیقه به پریز برق بزنید تا بیش از ۸۰ درصد باتری آن شارژ شود.

موتو جی ۷ هم تنها یک ساعت و نیم زمان می‌خواهد تا کامل شارژ گردد ولی این عدد با رکورد گوشی دارای پسوند پلاس این خانواده اصلاً قابل قیاس نیست.

موتو جی ۷ پاور هم اگرچه دوام باتری زیادی دارد ولی باید حداقل ۲ ساعت و نیم منتظر بمانید تا منبع نیروی آن کامل شارژ گردد.

در نهایت، موتو جی ۷ پلی به عنوان معمولی‌ترین عضو این خانواده به همراه قاب شارژر ۵ واتی حدود ۳ ساعت و ۵ دقیقه طول می‌کشد تا شارژ شود.

قیمت و آلترناتیوها

می‌رسیم به مهم‌ترین بخش این مقاله یعنی قیمت. باید این نکته را مدنظر داشته باشید که طرفداران گوشی‌های مقرون به صرفه می‌توانند گزینه مورد علاقه خود را از میان این سه دستگاه پیدا کنند.

قیمت اعضای خانواده موتو جی ۷ به شرح زیر است:

موتو جی ۷ پلی۲۵۰ دلار
موتو جی ۷ پاور۲۵۰ دلار
موتو جی ۷۳۰۰ دلار
موتو جی ۷ پلاس۳۰۰ دلار

با ۳۰۰ دلار، شما می‌توانید سری هوآوی میت لایت را مدنظر بگیرید هرچند برای کسانی که رابط کاربری تمیز و ساده‌تر را ترجیح می‌دهند، ممکن است محصولات موتورولا بهتر باشند.

دیگر آلترناتیوها هم سری گلکسی J سامسونگ است که قرار نیست از این پس شاهد تولید و فروش آنها باشیم بنابراین باید از میان خط تولید گلکسی A یک دستگاه برگزینید که البته کار زیاد آسانی هم نیست.

از آلترناتیوهای چینی هم نباید فراموش کنیم زیرا گوشی‌های این کشور مانند شیائومی رد می نوت ۷ که هم ظاهری فوق‌العاده زیبا، دوام باتری بیشتر و دوربین باکیفیت‌تری دارد گزینه بسیار عالی است برای کسانی که می‌توانند پول بیشتری بپردازند. البته این نکته را مدنظر داشته باشید که رابط کاربری MIUI شیائومی در ارائه برخی خدمات مانند نشان دادن اعلانات در صفحه قفل نمایشگر ضعف دارد.

خلاصه

در این مقاله به بررسی چهار گوشی پرداختیم بنابراین می‌خواهیم نظر خود را در مورد هر کدام از آنها به صورت جداگانه بیان کنیم:

موتو جی ۷ پلی: این گوشی که کمتر از ۲۰۰ دلار قیمت دارد متأسفانه خیلی از امکانات را در خود جای نداده و نمی‌تواند دستگاه قابل‌اتکایی باشد. بدنه پلاستیکی، حاشیه‌های بزرگ در اطراف صفحه نمایش، نمایشگر با کیفیت پایین و دوربین نه چندان قوی از جمله مشکلات این گوشی می‌باشند. اگر می‌خواهید بابت خرید تلفن همراه زیاد هزینه نکنید و به محصولات کامپکت علاقه دارید که اتفاقاً باتری بادوامی هم دارد و عملکرد آن راضی‌کننده است، سراغ همین دستگاه بروید زیرا همانی است که شما می‌خواهید!!!.

بررسی تخصصی Motorola Moto G7، Moto G7 Plus، Moto G7 Power و Moto G7 Play - تکفارس 

از راست به چپ: موتو جی ۷ پاور و موتو جی ۷ پلی

موتو جی ۷ پاور: موتو جی ۷ پاور گوشی است که باتری قدرتمندی دارد ولی نمایشگر آن از رزولوشن بالایی برخوردار نیست ولی به خاطر منبع انرژی که از آن بهره می‌برد، در میان اعضای این خانواده تا سه روز به شارژ شدن نیاز نخواهد داشت. عملکرد این دستگاه در حد متوسط است، دوربین آن معمولی است و قیمتش هم مناسب است. اگر گوشی‌های بزرگ را دوست دارید و می‌خواهید یک دستگاه مقرون به صرفه میان‌رده را خریداری کنید، موتو جی ۷ پلاس گزینه بدی به شمار نمی‌رود.

موتو جی ۷: با قیمت ۳۰۰ دلاری خود می‌توانیم صفت گوشی باارزش را به این محصول موتورولا بدهیم ولی اصلاً این امکان ندارد تا مشخصات فنی آن را با گوشی هم قیمتی همچون شیائومی پوکوفون اف ۱ مقایسه نماییم هرچند در حد خودش دستگاه خوبی است. عملکرد این گوشی، خوب و نرم‌افزار آن هم روان می‌باشد. ضمن اینکه صفحه نمایش باکیفیت و دوربین خوبی هم در این دستگاه کار گذاشته شده و برای علاقه‌مندان به محصولات میان‌رده و مقرون به صرفه آپشن قابل احترامی است.

موتو جی ۷ پلاس: از میان تمام اعضای این خانواده، باید همین دستگاه را بهترین مدل بدانیم زیرا صفحه نمایش آن شفاف‌تر، دوربین آن باکیفیت‌تر و عملکرد آن سریع‌تر است. این گوشی که از دیگر نمونه‌ها کمی روان‌تر می‌باشد، به طور کلی انتظارات را از یک تلفن همراه هوشمند معمولی برآورده خواهد کرد.

در کل بخواهیم بگوییم، موتورولا محصولاتی در حد پرچمداران سایر شرکت‌ها تولید نمی‌کند اما گوشی‌های او چندان هم بد نیستند. تولیدات سال ۲۰۱۹ این کمپانی نسبت به نمونه‌های پارسال پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای کرده‌اند به طوری که حاشیه‌های آنها کمتر شده و پردازنده آنها نیز از خانواده اسنپدراگون ۶۰۰ می‌باشد که همین سبب عملکرد روان‌تر این دستگاه‌ها شده است.

بررسی تخصصی Motorola Moto G7، Moto G7 Plus، Moto G7 Power و Moto G7 Play - تکفارس 

از راست به چپ: موتو جی ۷ و موتو جی ۷ پلاس

نظر شما در مورد محصولات موتورولا چیست؟ آیا گوشی‌های این کمپانی از کیفیت خوبی برخوردار هستند؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

اگر چنان‌چه می‌خواهید بررسی تخصصی محصولی را مطالعه نمایید یا با بهترین گوشی، رایانه، پردازنده و . . . آشنا شوید ولی آن را در سایت تکفارس پیدا نمی‌کنید، مدل آن را کامنت کرده تا در اسرع وقت، مقاله آن توسط تیم تحریریه ما آماده شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید