آمازون صدهزار ون الکتریکی را از شرکت ریویان خریداری خواهد نمود - تکفارس 
آمازون صدهزار ون الکتریکی را از شرکت ریویان خریداری خواهد نمود - تکفارس 
آمازون صدهزار ون الکتریکی را از شرکت ریویان خریداری خواهد نمود - تکفارس 

آمازون صدهزار ون الکتریکی را از شرکت ریویان خریداری خواهد نمود

مسلم رفیعی
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - 23:30
آمازون صدهزار ون الکتریکی را از شرکت ریویان خریداری خواهد نمود - تکفارس 

مدیر‌عامل آمازون، جف بزوس گفت که این شرکت ۱۰۰۰۰۰ وانت الکتریکی را از استارتاپ ریویان (Rivian) در ایالت میشیگان سفارش داده است. اعلام این خبر در طی رویدادی در روز پنجشنبه در واشنگتن دی سی صورت گرفت که در آن، مدیرعامل آمازون از برنامه جامع این شرکت برای مقابله با تغییرات آب‌و‌هوایی خبر داد.

بزوس اظهار کرد که انتظار دارد تا سال ۲۰۲۴، ۱۰۰۰۰۰ وانت شرکت ریویان در جاده‌ها حضور داشته باشند. نخستین وانت در سال ۲۰۲۱ وارد جاده خواهد شد و نمونه‌های اولیه نیز احتمالاً در ۲۰۲۰ وارد عمل شوند. دقایقی پس از اعلام این خبر، معاون ارشد اجرایی این شرکت تصویر وسیله نقلیه موردنظر را توییت کرد.

ریویان یک نام نسبتاً جدید در صنعت خودروهای الکتریکی است که در اواخر آبان ۱۳۹۷ (نوامبر ۲۰۱۸)، وانت‌ها و خودروهای شاسی‌بلند خود را عرضه نمود. اما این شرکت از سال ۲۰۰۹ در خفا فعالیت می‌کرده‌ است. در ابتدا این شرکت جهت ساخت اتوموبیلی برای رقابت با اولین خودروی تسلا یعنی Roadster Lotus تأسیس شد.  مدیر‌عامل ریویان، یعنی آر جی اسکارینگ (RJ Scaringe) در نهایت این شرکت را به سمت یک مشتری ماجراجوتر سوق داد.

تمرکز اصلی ریویان در سال جاری بر روی تأمین مالی بوده‌ است. این شرکت، سرمایه‌گذاری عظیمی را از بازیگران اصلی مانند آمازون دریافت کرده است. در بهمن‌ماه (فوریه) گذشته، آمازون یک سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری را در این شرکت انجام داد، اما هنوز میزان دقیق این رقم مشخص نشده است. در فروردین‌ماه (آوریل) نیز شرکت فورد ۵۰۰ میلیون دلار را در شرکت ریویان سرمایه‌گذاری نمود و همچنین اعلام کرد که این اقدام منجر به تولید یک خودروی الکتریکی جدید خواهد شد که توسط این غول خودرو‌سازی به فروش خواهد رسید. اخیراً شرکت ریویان یک سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیون‌ دلاری را از غول خرده‌فروشی و لجستیک، یعنی شرکت Cox Automotive دریافت نموده است.

ریویان تاکنون دو وسیله نقلیه خود را نشان داده‌ است: وانت R۱T و شاسی‌بلند R1S. هر دوی این ماشین‌ها بر اساس یک پلتفرم مشخص ساخته شده‌اند. این شرکت ادعا می‌کند که وسایل نقلیه‌اش؛ که قیمت آن‌ها از ۷۰۰۰۰ دلار آغاز خواهد شد، قادر هستند تا با یک بار شارژ کامل، حدود ۴۰۰ مایل را طی کنند و همچنین صفر تا صد خود را نیز در کمتر از ۳ ثانیه طی نمایند و سرانجام اینکه، در برخی موارد می‌توانند خود را هدایت کنند.

خبر دیروز بزوس، یک وسیله نقلیه سومی را نیز در ترکیب نوپای شرکت ریویان نشان می‌دهد: یک ون تحویل. این گزارش نشان می‌دهد که این استارتاپ به جای تمرکز بر جاده‌های خاکی، بیشتر به‌دنبال وسایل نقلیه تجاری است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید