ساعت Lenovo Carme به عنوان یک ساعت هوشمند ضد آب معرفی شد - تکفارس 
ساعت Lenovo Carme به عنوان یک ساعت هوشمند ضد آب معرفی شد - تکفارس 
ساعت Lenovo Carme به عنوان یک ساعت هوشمند ضد آب معرفی شد - تکفارس 

ساعت Lenovo Carme به عنوان یک ساعت هوشمند ضد آب معرفی شد

رضا حسینی
۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - 21:30
ساعت Lenovo Carme

ساعت Lenovo Carme ساعت هوشمند جدیدی به شمار می‌رود که به تازگی توسط شرکت لنوو به علاقه‌مندان معرفی شده است. این ساعت هوشمند در ردیف محصولات نسبتا ارزان قیمت پوشیدنی قرار می‌گیرد.

شاید بتوان گفت که ساعت Lenovo Carme کلکسیون محصولات جدید معرفی شده توسط شرکت لنوو طی روزهای اخیر را تکمیل کرد. این شرکت چینی فعال در عرصه‌ی تکنولوژی هفته‌ی گذشته دو گوشی جدید A6 Note و K10 Note را به صورت رسمی به مخاطبان خود معرفی کرده بود. اکنون نوبت به معرفی یک ساعت هوشمند جدید توسط لنوو رسیده است تا خریداران دو گوشی یاد شده بتوانند مجموعه‌ی گجت‌های هوشمند جدید خود را با خریداری آن کامل و به روز نمایند.

ساعت Lenovo Carme از طریق قابلیت ارتباطی بلوتوث ۴٫۲ قادر به اتصال با گوشی‌های هوشمند است و هم با گوشی‌های آیفون و هم با گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید سازگار خواهد بود. این ساعت هوشمند به یک باتری ۲۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است که بنابر ادعای سازندگان آن می‌تواند به مدت یک هفته کاربران را از شارژ مجدد باتری ساعت خود بی‌نیاز سازد.

ساعت هوشمند لنوو از وجود یک صفحه نمایش ۱٫۳ اینچی لمسی بهره می‌برد که از قابلیت نمایش رنگ‌های مختلف برخوردار بوده و در مجموع یک صفحه نمایش رنگی محسوب می‌شود. این صفحه نمایش دو و نیم بعدی به تکنولوژی تک لمسی مجهز است که در بسیاری از ساعت‌های هوشمند هم‌رده می‌توان نمونه‌ی مشابه با آن را مشاهده کرد. با این حال صفحه نمایش ساعت هوشمند جدید لنوو به صورت خمیده طراحی شده است. به این ترتیب کسانی که این ساعت را به مچ خود می‌بندد در شرایط مختلف و از زوایای گوناگون می‌توانند صفحه نمایش ساعت و اطلاعات نقش بسته بر آن را به شکل راحت‌تر و کم دردسرتری مشاهده نمایند.

ساعت Lenovo Carme

با توجه به آن‌که ساعت Lenovo Carme به طور کامل با تلفن همراه شما ارتباط می‌یابد و از طریق آن اطلاعات خود را به روز می‌کند، قادر است یادآوری‌ها یا نوتیفیکیشن‌های موجود در گوشی را نیز به نمایش در بیاورد. بنابراین اگر شما روی گوشی خود پیام کوتاهی را از تلفن همراه دیگران یا هر کدام از شبکه‌های اجتماعی یا اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دریافت کنید، پیام یادآوری آن روی ساعت هوشمند لنوو قابل مشاهده خواهد بود. این موضوع در مورد تماس‌های تلفنی دریافتی نیز صادق است. به این معنی که اگر تماسی را از شخصی دریافت کنید ساعت هوشمند لنوو این تماس را به اطلاعتان خواهد رساند.

از دیگر قابلیت‌های مفید ساعت Lenovo Carme می‌توان به وجود موارد مرتبط با ورزش و سلامتی اشاره کرد. به عنوان مثال این ساعت هوشمند به یک گام شمار و ابزار سنجش میزان تپش یا ضربان قلب مجهز است که از طریق آن کاربر می‌تواند به بررسی اطلاعات مرتبط با وضع سلامت خود بپردازد. همچنین توسط ساعت هوشمند لنوو می‌توان از میزان دقایق سپری شده در حالت سکون نیز اطلاع یافت. به عنوان مثال اگر شما برای مدت طولانی در جایی به شکل ثابت و بدون حرکت نشسته باشید، ساعت هوشمند لنوو این موضوع را به شما گوشزد خواهد کرد و تعداد دقایقی که بی‌حرکت بوده‌اید را به اطلاعتان خواهد رساند.

علاوه بر موارد یاد شده این ساعت هوشمند جدید به یک ابزار هواشناسی نیز مجهز است. افزون بر آن می‌توان به کمک زنگ این ساعت در زمان مشخص و از پیش تنظیم شده‌ای از خواب برخاست. همچنین اگر شما محلی که گوشی موبایل خود را در آن قرار داده‌اید فراموش کرده باشید به کمک ساعت هوشمند لنوو می‌توانید آن را به یاد آورید و گوشی خود را بیابید. ضمن آن‌که این ساعت هوشمند به یک کرنومتر نیز مجهز است. در مجموع تمام امکاناتی که در ساعت‌های هوشمند هم‌رده و مشابه یافت می‌شود در ساعت هوشمند جدید لنوو نیز بدون کم و کاست وجود دارد.

ساعت Lenovo Carme

در این میان شاید آن‌چه که ساعت Lenovo Carme را از برخی محصولات مشابه متمایز سازد میزان مقاومت آن در برابر آب و گرد و غبار است. باید به این نکته اشاره کرد که این محصول جدید موفق به دریافت استاندارد IP68 در این زمینه شده است. دریافت نشان استاندارد مذکور به آن معنی است که ساعت هوشمند جدید لنوو می‌تواند بدون مواجه شدن با مشکل خاصی حدود سی دقیقه تا ارتفاع یک و نیم متر زیر آب قرار بگیرد. به این ترتیب شما می‌توانید همراه با ساعت هوشمند خود به استخر بروید یا حتی هنگام رفتن به حمام نیز آن را از مچ دست خود باز نکنید.

ساعت Lenovo Carme به کمک یک بند پلاستیکی روی مچ دست کاربر محکم می‌شود. در واقع بند پلاستیکی مذکور رنگ‌بندی اصلی این ساعت را تشکیل می‌دهد و در قالب دو رنگ آبی و سبز قابل دسترس خواهد بود. بنابر اعلام شرکت لنوو ساعت هوشمند جدید این شرکت ابتدا در هندوستان عرضه می‌شود و تاریخ ورود آن به بازار روز پانزدهم سپتامبر یعنی امروز است. ضمن آن که ساعت Lenovo Carme با قیمت ۵۰ دلار و ۴۵ پاوند در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. قیمتی که این محصول را در جمع ساعت‌های هوشمند نسبتا ارزان‌ قیمت بازار قرار می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید