اولین ساعت هوشمند وان‌پلاس با پشتیبانی کامل از گوگل، به‌زودی عرضه می‌شود - تکفارس 
اولین ساعت هوشمند وان‌پلاس با پشتیبانی کامل از گوگل، به‌زودی عرضه می‌شود - تکفارس 
اولین ساعت هوشمند وان‌پلاس با پشتیبانی کامل از گوگل، به‌زودی عرضه می‌شود - تکفارس 

اولین ساعت هوشمند وان‌پلاس با پشتیبانی کامل از گوگل، به‌زودی عرضه می‌شود

حامد شهرزاد
۳۰ آذر ۱۳۹۹ - 15:30
OnePlus-smartwatch

اولین ساعت هوشمند وان‌پلاس که معرفی آن به نظر دست‌نیافتنی بود، توسط خود شرکت وان‌پلاس تائید شد. این شرکت تائید کرد که از سال ۲۰۱۵ روی ساخت یک ساعت هوشمند کار می‌کرده است ولی موقتاً ساخت آن را متوقف کرده بود. اکنون و همان‌طور که قبلاً توسط شایعات و گزارش‌های اخیر عنوان شده بود، معرفی و عرضه یک ساعت هوشمند برای سال آینده دوباره توسط وان‌پلاس در دست ساخت است.

مطمئناً، همان‌طور که به برخی از افراد داخلی و خبره اعتماد داریم، هیچ‌چیز به‌اندازه اظهارات رسمی شخصی مانند مدیرعامل این شرکت یعنی پیت لاو (Pete Lau) قابل‌اعتماد نیست. فرد برتر این شرکت فناوری اخیراً در یک مصاحبه درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات صحبت کرده است. این مصاحبه نه‌تنها عنوان می‌کند که یک ساعت هوشمند از شرکت وان‌پلاس به‌زودی معرفی می‌شود، بلکه همچنین یکی از جزئیات کلیدی در مورد این دستگاه پوشیدنی آینده مرموز را بیان کرده است.

ساعت هوشمند وان‌پلاس با سیستم عامل‌های اندروید و iOS سازگار خواهد بود

اولین و اصلی‌ترین نکته برجسته این است که نام این ساعت هوشمند هنوز مشخص نشده است و همچنین زمان اعلام و انتشار جدول زمانی این ساعت هوشمند جدید که برای رقابت با اپل واچ وارد بازار خواهد شد، هنوز اعلام نشده است. نکته دوم (و مهم‌تر از همه) این است که به نظر می‌رسد که برخلاف حدس و گمان‌های قبلی، این ساعت هوشمند از سیستم‌عامل ویر OS (Wear OS) بهره خواهد برد که بدون شک با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS نیز سازگار خواهد بود.

درحالی‌که پلت فرم نرم‌افزاری سازگار با دستگاه‌های پوشیدنی گوگل کاملاً عالی نیست، لاو معتقد است که «به‌طورقطع فضای کافی برای بهبود» وجود دارد و این دقیقاً همان چیزی است که وان‌پلاس قصد دارد قبل از عرضه این محصول، درباره آن به غول موتور جستجو یعنی گوگل کمک کند. بله درست است. وان‌پلاس و گوگل ظاهراً در حال یک همکاری نزدیک برای «بهبود اتصال بین اکوسیستم ویر OS، اندروید TV و تلفن‌های هوشمند اندرویدی» است و این دو شرکت برای ایجاد توانایی «همکاری بهتر دستگاه در اکوسیستم‌ها» قصد همکاری دارند.

به نظر می‌رسد که این موضوع بسیار مبهم و نسبتاً هیجان‌انگیز باشد زیرا ویر OS به‌طورقطع می‌تواند از همه کمکی که می‌تواند در مبارزه با watchOS یا تایزن داشته باشد استفاده کند اما بسیاری از کاربران ممکن است احساس کنند که بخش‌های ردیابی تناسب‌اندام و سلامتی پاشنه آشیل این سیستم‌عامل است. بااین‌وجود، ما به‌وضوح کنجکاو هستیم که ببینیم این همکاری ازنظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای رقابت با اپل واچ چه نتیجه‌ای (و در چه زمان) خواهد داشت.

OnePlus-smartwatch

وان‌پلاس برنامه‌ای برای ورود به بازار تلفن‌های تاشو ندارد

هیچ سخنی در مورد اینکه آیا ساعت هوشمند وان‌پلاس با نام احتمالی وان‌پلاس واچ (البته این نام هنوز تائید نشده است) درنهایت شبیه اوپو واچ با سیستم‌عامل ویر OS خواهد بودیا خیر، به میان نیامده است. با توجه به یک مطلب کاملاً غیر مرتبط، این شرکت تحت تأثیر طراحی‌های تاشوی تلفن‌های هوشمند امروزی قرار نخواهد گرفت و قصد ندارد به‌زودی وارد بازار گوشی‌های هوشمند تاشو شود.

دلایل این موضوع آن است که علاوه بر مواردی مانند چین‌وچروک‌های نمایشگر، پیت لاو درباره نرم‌افزار مخصوص طراحی‌شده برای این نوع گوشی‌های هوشمند نیز مشکلاتی دارد که البته، فقط منحصر به این شرکت نیست و باعث می‌شود نتوان استفاده کاملی از انعطاف‌پذیری دستگاه‌های تاشو موجود برد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید