آخرین بروزرسانی ویندوز ۱۰ سبب غیرفعال شدن صدا در بازی‌ها می‌شود - تکفارس 
آخرین بروزرسانی ویندوز ۱۰ سبب غیرفعال شدن صدا در بازی‌ها می‌شود - تکفارس 
آخرین بروزرسانی ویندوز ۱۰ سبب غیرفعال شدن صدا در بازی‌ها می‌شود - تکفارس 

آخرین بروزرسانی ویندوز ۱۰ سبب غیرفعال شدن صدا در بازی‌ها می‌شود

بهنام خدابخشی
۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - 13:01
بروزرسانی ویندوز 10

در آخرین بروزرسانی پچ ویندوز ۱۰ که روز سه‌شنبه منتشر شد، به ویژه در نسخه‌ی ۱۹۰۳ یا بروزرسانی ماه می ۲۰۱۹، یک سری مشکلات مختلف گزارش شده است. کمپانی مایکروسافت قبلا تایید کرده است که مشکلات مربوط به منوی Start و Windows Search را بررسی نموده و از وجود آن‌ها آگاه می‌باشد ولی اکنون گزارش‌هایی از سوی کاربران منتشر شده است که نشان می‌دهد یک سری مشکلات صوتی در آخرین آپدیت ویندوز ۱۰ وجود دارد.

گویا این مشکلات صوتی بیشتر در بازی‌ها رخ می‌دهد و تاثیری بر سیستم صوتی پخش‌کننده‌های ویدئویی خود سیستم ندارد. کاربران بازی‌هایی نظیر Apex Legends ،PlayerUnknown’s BattleGrounds و Overwatch را نام بردند که این مشکل در طول بازی برای آن‌ها اتفاق افتاده است. گویا در طول بازی با این وجود که تنظیمات صدا اعمال شده بود اما گاهی اوقات صدای جلوه‌های ویژه در بازی کم و زیاد می‌شد و دائما حجم صدا در حال تغییر بوده است. در سبکه‌ی اجتماعی ردیت، یکی از کاربران اعلام کرده است که کارت صدای سیستم وی Realtek بوده و این مشکل را تجربه کرده است، بنابراین نوع کارت صدا نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد (ممکن است سایر برندهای کارت صدا با چنین مشکلی روبرو نشوند).

این مسئله هنوز توسط کمپانی مایکروسافت در صفحه‌ی اطلاعات مربوط به انتشار بروزرسانی‌های ویندوز ۱۰ مورد تایید قرار نگرفته است اما کاربران چند راه‌حل را پیشنهاد کرده‌اند. با کلیک راست بر روی آیکون بلندگو در بخش تنظیمات سیستم و سپس انتخاب گزینه‌ی Sound Control Panel از بخش sidebar options می‌توانید به تنظیمات سیستم صوتی دستگاه خود دسترسی داشته باشید. در این بخش باید میزان کیفیت صدا را به ۱۶ بیت/ ۴۴۱۰۰ هرتز تغییر دهید. گویا با انجام این کار یک‌سری از کاربران مشکلشان برطرف شده است. برخی دیگر از کاربران با خاموش و روشن کردن کارت صدا توانسته‌اند این مسئله را برطرف نمایند.

امیدواریم هر چه سریع‌تر کمپانی مایکروسافت تمامی مشکلات مربوط به ویندوز ۱۰ را برطرف و یک بروزرسانی جدید منتشر نماید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید