روش جدید نظرسنجی نرم‌افزارها در گوگل پلی استور - تکفارس 
روش جدید نظرسنجی نرم‌افزارها در گوگل پلی استور - تکفارس 
روش جدید نظرسنجی نرم‌افزارها در گوگل پلی استور - تکفارس 

روش جدید نظرسنجی نرم‌افزارها در گوگل پلی استور

سید محمد معلمی
۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - 16:00
روش جدید نظرسنجی نرم‌افزارها در گوگل پلی استور - تکفارس 

در ماه ژولای مشخص شد که گوگل در حال ابداع روش جدیدی برای نظرسنجی در مورد نرم‌افزارهای موجود در پلی استور است. حالا برخی از سایت‌های خبری گزارش داده‌اند که جزئیات بیشتری در این‌باره منتشر شده و حتی تصاویری هم از آن به دستشان رسیده است.

برای آن دسته از افرادی که نمی‌دانند قرار است دقیقاً چه چیزی تغییر کند می‌گوییم که به عقیده بسیاری از افراد، سیستم نظرسنجی در مورد برنامه‌های موجود در پلی استور به طور کلی اشکال دارد زیرا کاربران باید به هر نرم‌افزار یک تا پنج ستاره بدهند و توضیحات مختصری در مورد آن ارائه نمایند. این نوع نظرسنجی مدتی می‌شود که مورد انتقاد افراد قرار گرفته به همین دلیل گوگل درصدد اصلاح آن است.

دایلان روسل (Dylan Roussel) یکی از نویسندگان سایت‌های خبری، به تازگی یک اپلیکیشن آپلود شده در پلی استور را پیدا کرده که به نظر می‌رسد با استفاده از آن سیستم جدید نظرسنجی در حال آزمایش شدن است. ضمن اینکه تصاویر زیر این روش را نشان می‌دهند.

بر اساس این عکس‌ها، به راحتی می‌توانیم رابط کاربری Material Design پلی استور را مشاهده کنیم. از طرفی، مشخص است که افراد باید به یک اپلیکیشن رأی داده و نظر خود را در مورد آن بنویسند و در مرحله آخر پیام تأییدیه‌ای دریافت نمایند که نظرشان در سیستم ثبت شده است. در حال حاضر مشخص نیست که آیا نظرات کاربران در مورد نرم‌افزار آزمایشی به ثبت رسیده یا خیر هرچند این اتفاق در هفته‌های آتی و زمانی که سیستم جدید به دست همه کاربران رسید، عملی خواهد شد.

در پایان اشاره کنیم، از آن‌جایی که به نظر می‌رسد این سیستم نظردهی کارایی بسیار زیادی دارد، بعید است تا عرضه رسمی آن فاصله زیادی داشته باشیم ولی با این وجود، هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار این قابلیت مشخص نشده و کسی از این موضوع مطلع نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید