قابلیت‌هایی که در محصولات امسال اپل محقق نشدند - تکفارس 
قابلیت‌هایی که در محصولات امسال اپل محقق نشدند - تکفارس 
قابلیت‌هایی که در محصولات امسال اپل محقق نشدند - تکفارس 

قابلیت‌هایی که در محصولات امسال اپل محقق نشدند

امیر عسگری
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - 21:00
قابلیت‌هایی که در محصولات امسال اپل محقق نشدند - تکفارس 

شاید بزرگترین قابلیتی که در آیفون‌های ۲۰۱۹ غایب بود، ویژگی شارژ کردن دستگاه‌های دیگر بصورت بی‌سیم با استفاده از آیفون بود. حتی تحلیلگرانی مثل مینگ چی‌کو (Ming Chi-Kuo) هم تا قبل از رونمایی از آیفون‌های جدید حرفی در این مورد بیان نکرده بودند.

شارژ بی‌سیم معکوس را هواوی سال گذشته همراه با گوشی میت ۲۰پرو معرفی کرد و سامسونگ نیز با نام پاورشیر (PowerShare) این قابلیت را همراه گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ ارائه کرد. این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد تا از پنل پشت دستگاه بعنوان پد شارژر بی‌سیم استفاده کند. بعنوان مثال کاربران گلکسی نوت ۱۰ می‌توانند گلکسی باد خود را با گوشی شارژ کنند. ساعت‌های هوشمند و دستگاه‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند را می‌توان با این روش شارژ کرد.

قابلیت‌هایی که در محصولات امسال اپل محقق نشدند - تکفارس 

طبق گزارش کو، بهره‌وری سیستم شارژ بی‌سیم معکوس ممکن است با نیازهای اپل مطابقت نداشته باشد. با این حال کو در ماه آپریل گزارشی منتشر کرده بود که می‌داد اپل در حال افزایش اندازه باتری‌های آیفون‌های جدید است تا بتوان به کمک آنها شارژ بی‌سیم دوطرفه را برای دستگاه‌ها تامین کند. اپل اعلام کرد که عمر باتری آیفون ۱۱ را تا یک ساعت، آیفون ۱۱ پرو را تا ۴ ساعت و آیفون پرو مکس را تا ۵ ساعت افزایش داده است. آیا این بخشی از یک برنامه اصلی در مورد شارژ بی‌سیم معکوس است یا خیر، پاسخ این سوال را تنها اپل می‌تواند بدهد.

ویژگی بعدی که محقق نشد، پشتیبانی آیفون پرو از قلم اپل است. در اواخر ماه جولای گزارشی منتشر شده بود که انتظار می‌رفت آیفون‌های ۲۰۱۹ از قلم اپل پشتیبانی کنند.

شایعه بعدی که با معرفی آیفون‌های جدید رد شد، استفاده از لوگوی رنگین کمانی اپل در پشت دستگاه‌های این شرکت بود.

انتظار می‌رود آیفون‌های سال آینده شامل یک طراحی جدید، پشتیبانی از ۵G، درگاه شارژ تایپ سی، سیستم شارژ بی‌سیم معکوس و قابلیت ضد آبی که کاربران به کمک آن بتوانند هنگام شنا عکس‌های با کیفیتی بگیرند. فصل شایعات آیفون‌های ۲۰۲۰ از هم‌اکنون آغاز شده است.

اپل واچ سری ۵ با نمایشگر همیشه روشن که کسی انتظار آن را نداشت عرضه شد، اما برخی از ویژگی‌هایی که همه منتظرشان بودند را همراه خود نداشت. در حالی که پیش از این شایعات حاکی از وجود نظارت بر فشار خون در سری ۶ اپل واچ وجود داشت، اوایل این ماه گزارشی منتشر شد که طبق آن باید این ویژگی را بر روی ساعت‌های سری ۵ اپل مشاهده می‌کردیم، اما این امر محقق نشد.

قابلیت‌هایی که در محصولات امسال اپل محقق نشدند - تکفارس 

پیش از این اخباری منتشر شده بود که ادعا می‌کردند اپل تصمیم دارد تا قابلیت ردیابی زمان برای خواب را بر روی سری ۵ اپل واچ قرار دهد. این ویژگی الگوهای خواب کاربران را که شامل حرکات و ضربان قلب آنها می‌شود را دنبال می‌کند و در برنامه سلامتی تحلیل می‌کند. با این حال اپل برنامه‌ مخصوصی برای این ویژگی ارائه نکرد.

احتمالا باید منتظر هر دو ویژگی در ساعت‌های سال آینده اپل باشیم.

انتظار می‌رفت تا اپل از نسل سوم ایرپاد و عینک اپل نیز رونمایی کند، ولی حالا باید منتظر نسخه جدید ایرپاد با ویژگی‌هایی مانند ضدآب بودن، بهبود کیفیت صدا و حذف نویز و عمر باتری طولانی‌تر در سال آینده باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید