با خودروی مرسدس بنز Vision EQS آشنا شوید - تکفارس 
با خودروی مرسدس بنز Vision EQS آشنا شوید - تکفارس 
با خودروی مرسدس بنز Vision EQS آشنا شوید - تکفارس 

با خودروی مرسدس بنز Vision EQS آشنا شوید

رضا حسینی
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - 08:00
خودروی مرسدس بنز Vision EQS

خودروی جدید مرسدس بنز Vision EQS محصول جدیدی از این شرکت خودروسازی آلمانی است که به تازگی در خانه و در جریان برگزاری نمایشگاه جهانی خودروی فرانکفورت به خودرودوستان معرفی شد.

خودروی مرسدس بنز Vision EQS در حال حاضر بیش از آن‌که یک خودرو باشد یک طرح مفهومی به شمار می‌رود. به این معنی که دنبال کنندگان اخبار دنیای خودرو قرار نیست به همین زودی‌ها شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی این محصول به بازار باشند. در واقع شرکت مرسدس بنز هنوز هیچ تاریخ مشخصی را برای آغاز فرایند تولید این خودروی جدید و ورود آن به چرخه‌ی ساخت انبوه اعلام نکرده است.

خودروی مرسدس بنز Vision EQS محصولی است که برای عرضه در آینده معرفی شده است و در عمل یک خودروی الکتریکی به شمار می‌رود. به طور کل اکثر خودروهایی که در قالب طرح مفهومی معرفی می‌شوند و تولید آن‌ها برای آینده برنامه‌ریزی شده است در ردیف محصولات خودران قرار می‌گیرند. با این حال طرح مفهومی جدید معرفی شده توسط مرسدس بنز اگرچه از توانایی راندن خودکار بهره می‌برد اما یک خودروی کاملا خودران نیست. در واقع این خودرو تنها تحت شرایط معین به شکل خودکار رانده می‌شود و در بسیاری از موارد برای حرکت نیاز به وجود راننده دارد.

خصلت آینده‌گرایانه‌ی خودروی مرسدس بنز Vision EQS سوای قابلیت‌های این خودرو در ظاهر آن نیز نمود یافته است. به گونه‌ای که مخاطب با مشاهده‌ی این محصول جدید به شکل ناخوداگاه به یاد فیلم‌های علمی تخیلی می‌افتد.

در بخش جلو پنجره‌ی این خودرو، که شاید بتوان آن را یکی از منحصر به فردترین بخش‌های ظاهری این محصول برشمرد، ۹۴۰ تابنده‌ی ال ای دی مجزا کار گذاشته شده است که در مجموع بر روی ۱۸۸ تخته مدار واقع در پنل پشتی آن قرار گرفته‌اند. به کمک این تابنده‌های پر تعداد نمای جلوی خودروی الکتریکی مرسدس بنز به هنگام حرکت در شب دیدنی خواهد بود. به طور کل می‌توان علاوه بر زیبایی ظاهری، ویژگی‌های لوکس را نیز در بخش بیرونی این خودرو نظاره‌گر بود.

خودروی مرسدس بنز Vision EQS

این امر در فضای داخلی خودروی مرسدس بنز Vision EQS نیز مشاهده می‌شود. بنابر تایید مهندسان مرسدس بنز در طراحی فضای داخلی این طرح مفهومی از خودروی الکتریکی، از کشتی‌های تفریحی الهام گرفته شده است. به این ترتیب در فضای داخلی این خودرو نیز می‌توان ویژگی‌های لوکس را به شکل برجسته‌ای مشاهده کرد.

با وجود بهره بردن خودروی مرسدس بنز Vision EQS از مشخصات لوکس در فضای داخلی خود، در طراحی اجزای کابین این خودرو نه از مواد اولیه‌ی لوکس و گران که از مواد قابل بازیافت و دوست‌دار محیط زیست استفاده شده است. به عنوان مثال در طراحی بسیاری از اجزای داخلی این خودرو از جمله بخش‌هایی از صندلی‌ها از نوعی چرم مصنوعی استفاده شده است که آن را از بطری‌های پلاستیکی قابل بازیافت تولید کرده‌اند. همچنین در طراحی بخش‌هایی از سقف این خودرو نیز نوعی پارچه‌ی باکیفیت به کار رفته است که ماده‌ی اصلی تشکیل دهنده‌ی آن را مواد پلاستیکی جمع‌آوری شده از سطح اقیانوس که بازیافت شده‌اند، تشکیل داده است.

بنابر اطلاعات موجود برای تامین توان حرکتی اکسل‌های جلو و عقب این خودروی الکتریکی دو موتور الکتریکی جداگانه در نظر گرفته خواهد شد. همچنین به نظر می‌رسد که باتری تامین کننده‌ی توان این خودروی الکتریکی به شکل یک‌پارچه با کف خودرو طراحی خواهد گردید.

به هر حال موتور الکتریکی طراحی شده برای این خودرو از توانی در حدود ۴۶۹ اسب بخار برخوردار خواهد بود که در عمل از طریق یک منبع تغذیه‌ی ۱۰۰ کیلو وات ساعتی تامین خواهد شد. به کمک قدرت و توانی که به آن اشاره شد خودروی الکتریکی مرسدس بنز قادر است با هر بار شارژ مسافتی در حدود ۷۰۰ کیلومتر را طی کند. البته این رقم برای خودرویی که قرار است در سال‌های آینده به بازار بیاید نمی‌تواند چندان چشم‌گیر قلمداد شود. چرا که در حال حاضر نسخه‌های قدرتمندتر از مدل اس خودروی الکتریکی تسلا نیز تقریبا قادر به پیمودن همین میزان مسافت هستند.

خودروی مرسدس بنز Vision EQS

با این حال خودروی مرسدس بنز Vision EQS از توان شارژی به میزان ۳۵۰ کیلو وات ساعت برخوردار است که می‌تواند در صورت نیاز حدود ۸۰ درصد از توان این خودرو را در مدت زمانی کمتر از ۲۰ دقیقه احیا کند.

در طراحی خودروی مرسدس بنز Vision EQS از یک پلتفرم الکتریکی ماژولار استفاده شده است. پلتفرم قابل انعطافی که علاوه بر ساختن این خودرو می‌تواند در طراحی و تولید بسیاری از محصولات آتی شرکت مرسدس بنز نیز مورد استفاده قرار بگیرد. به این ترتیب طراحان این خودرو می‌توانند بدون نیاز به هزینه‌ی اضافه و تولید پلتفرم‌های جدید اقدام به طراحی و تولید خودروهای الکتریکی مدرن نمایند. محصولاتی که حتی ممکن است از گنجایش باتری بیشتری نسبت به طرح مفهومی فعلی برخوردار باشند و در مجموع خودروهای الکتریکی قدرتمندتری به شمار روند.

در واقع می‌توان ادعا کرد که شرکت مرسدس بنز در طراحی این پلتفرم ماژولار از روشی مشابه با روش شرکت فولکس واگن در طراحی معماری MEB محصولات خود بهره گرفته است.

در مجموع می‌توان گفت که خودروی الکتریکی جدید شرکت مرسدس بنز یکی از محصولات قابل توجهی بود که در نمایشگاه جهانی خودروی فرانکفورت معرفی شد و توانست توجهات فراوانی را به سمت خود جلب کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید