دستیار هوشمند اپل در سال ۲۰۲۱ پیشرفته‌تر می‌شود - تکفارس 
دستیار هوشمند اپل در سال ۲۰۲۱ پیشرفته‌تر می‌شود - تکفارس 
دستیار هوشمند اپل در سال ۲۰۲۱ پیشرفته‌تر می‌شود - تکفارس 

دستیار هوشمند اپل در سال ۲۰۲۱ پیشرفته‌تر می‌شود

سید محمد معلمی
۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - 16:30
دستیار هوشمند اپل در سال ۲۰۲۱ پیشرفته‌تر می‌شود - تکفارس 

سیری (Siri) یکی از اولین دستیاران هوشمند دیجیتالی بود که معرفی شد ولی در سالیان اخیر نسبت به دیگر رقبایش یعنی گوگل اسیستنت و الکسای آمازون وضع زیاد خوبی ندارد به همین دلیل اپل به عنوان مالک این دستیار قصد دارد به زودی در آن تغییرات گسترده و عمده‌ای ایجاد کند.

بر اساس اسناد به دست آمده از اپل توسط گاردین، مشخص شده که مهندسان اپل اقداماتی انجام داده‌اند تا سیری نسبت به فمنیسم واکنش خاصی نشان ندهد.

پس از افشای جزئیات مربوط به iOS 13 و شناسایی توانایی‌های سیری برای پیدا کردن سایر دستگاه‌های اپل و تشخیص فایل‌های صوتی، در گزارش مربوطه آمده که ویژگی‌های دیگری قرار است تا سال ۲۰۲۱ در محصولات اپل به وجود بیایند. از جمله قابلیت‌های مهم می‌توانیم به افزوده شدن مکالمات در مورد موضوعات پزشکی و ترجمه زنده اشاره کنیم.

در این اسناد همچنین آمده که تغییرات سخت‌افزاری عمده‌ای در یک وسیله جدید به وجود خواهد آمد که به عقیده گاردین این دستگاه می‌تواند عینک واقعیت افزوده اپل باشد که با اسم رمز Yukon+1 شناخته شده و قرار است در پاییز سال ۲۰۲۱ معرفی گردد. البته پیش از این هم کدهایی در iOS 13 مشاهده شده بود که به این عینک مربوط می‌شدند.

در این مطالعات هنوز مشخص نشده که آیا تعیین بازه زمانی تا سال ۲۰۲۱ دال بر تغییرات عمده در سیستم عامل نیز هست یا خیر؟ چرا که پیش از این برنامه اپل به‌گونه‌ای بود که معمولاً ویژگی‌های جدیدی به پلتفرم خود می‌آورد.

در پایان اشاره کنیم که اپل هنوز نسبت به این اتفاقات و اسناد فاش شده واکنش خاصی نشان نداده و در این مورد صحبتی نکرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید