الکسا اکنون می‌تواند وسایل شخصی شما را ردیابی کند - تکفارس 
الکسا اکنون می‌تواند وسایل شخصی شما را ردیابی کند - تکفارس 
الکسا اکنون می‌تواند وسایل شخصی شما را ردیابی کند - تکفارس 

الکسا اکنون می‌تواند وسایل شخصی شما را ردیابی کند

بهنام خدابخشی
۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - 18:59
الکسا

کمپانی آمارون مدتی است که توانسته بازار فروش اسپیکرهای هوشمند را احاطه کند. یکی از دلایلی که سبب شده است چنین اتفاقی بیوفتد، تنوع قابلیت‌هایی است که به کاربران ارائه می‌نماید. اکنون آمازون یک قابلیت ارزشمند دیگری را به الکسا افزوده است که برای کاربران فراموش‌کار کاربرد بسیار زیادی دارد.

آمازون به تازگی برای اسپیکر Echo یک بروزرسانی منتشر کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از الکسا بتوانند گجت‎‌های هوشمند خود را دنبال نمایند. به منظور بهره‌مندی از این قابلیت، کاربران باید محل‌هایی را که گجت‌ خود را در آن قرار می‌دهند برای اسپیکر تعریف کنند تا در حافظه ذخیره نماید. پس از انجام این کار، می‌توانید به راحتی بگویید “الکسا، کیف پول خود را کجا گذاشته‌ام؟” با این کار تمامی محل‌هایی که شما کیف پول خود را قرار می‌دهید، به لطف اسپیکر Echo، برایتان یادآور خواهد شد، به عنوان مثال در پاسخ به سوال شما خواهد گفت “بر روی پیشخوان آشپزخانه می‌باشد”.

ما پس از بررسی‌های بسیار هنوز متوجه این موضوع نشده‌ایم که آیا برای طولانی مدت می‌تواند آن‌ها را ذخیره کند یا کوتاه مدت؟! اما اگر کمی عمیق‌تر بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، مطمئنا این ویژگی می‌تواند سبب شود تا دیگر کلید خودروی خود را گم نکنید و کارهای روزمره‌ی شما بدون دردسر و به سرعت انجام شود. البته لازم به ذکر است که اگر فراموش کنید به الکسا بگویید وسایل خود را کجا گذاشته‌اید، این قابلیت کارایی نخواهد داشت. اکنون شاید ذهن شما چندین گجت هوشمند نظیر برچسب RFID که با استفاده از بلوتوث به صورت آنلاین در دسترس شما قرار می‌گیرد، را یادآور شود. این برچسب‌ها با استفاده از GPS محل قرارگیری اجسام را ذخیره می‌کند و بعدا می‌توانید برای یافتن ‌آن‌ها از RFID استفاده نمایید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید