منتظر ارزان‌ترین گوشی مجهز به فن‌آوری ۵G باشید - تکفارس 
منتظر ارزان‌ترین گوشی مجهز به فن‌آوری ۵G باشید - تکفارس 
منتظر ارزان‌ترین گوشی مجهز به فن‌آوری ۵G باشید - تکفارس 

منتظر ارزان‌ترین گوشی مجهز به فن‌آوری ۵G باشید

علی اسکندری
۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - 13:01
گلکسی M90

سامسونگ همیشه به معرفی از گوشی‌های جذاب و منحصر به فرد مشهور است. این بار نیز قصد دارد از یک موبایل هوشمند با قابلیتی استثنایی پرده بردارد. به‌نظر می‌رسد با کمک این گوشی هوشمند می‌توانید به اینترنت نسل پنجم شبکه تلفن همراه یا همان ۵G دسترسی پیدا کنید. اما نکته جالب در مورد این مدل این است که برای دریافت این ویژگی نیازی نیست مبلغی بیش‌تر از ۱۰۰۰ دلار بپردازید. در حقیقت این گوشی ارزان‌ترین موبایل بازار است که تکنولوژی نسل پنجم را در اختیار کاربران خود می‌گذارد. اما سوال اصلی این‌جاست که نام این مدل چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟ در ادامه بیش‌تر با این موبایل آشنا خواهیم شد.

این موبایل هوشمند سامسونگ گلکسی A90 5G نام خواهد داشت. در حقیقت همگی با مدل گلکسی A90 آشنا هستیم. این گوشی با دوربینی چرخنده به بازار مهرفی شد و توانست به فروش بالایی دست پیدا کند. اما مدل بهتر و ارتقا یافته این موبایل در راه است. به‌نظر می‌رسد سامسونگ از این محصول مجهز به تکنولوژی نسل پنجم شبکه تلفن همراه در نمایشگاه IFA – که هفته بعد بازگشایی می‌شود – پرده بردارد. اما مثل هر گوشی دیگری، قبل از معرفی مشخصات و تصاویر این موبایل نیز به بیرون درز کرده است که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم.

پیش از هر چیزی بیایید به طراحی این مدل جذاب بپردازیم. مثل نسل قبلی، سامسونگ گلکسی A90 5G نیز از یک طراحی مدرن و تقریبا بی‌حاشیه بهره می‌گیرد. به‌لطف دوربین چرخنده شرکت تولیدکننده توانسته تا حد قابل‌توجهی از ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر بکاهد. به این ترتیب در قاب جلوی سامسونگ گلکسی A90 5G شاهد یک صفحه‌نمایش گسترده و چشم‌گیر هستیم که ظاهری مینیمال به گوشی کره‌ای بخشیده است. در قاب پشتی نیز تنها دوربین و لوگوی سامسونگ خودنمایی می‌کنند. متاسفانه باید بگوییم که سامسونگ در این مدل برخلاف دیگر گوشی‌های بازار (مثل مدل‌های آنر) از رنگ‌های خاصی بهره نبرده است. یکی دیگر از نقاط ضعف سامسونگ گلکسی A90 5G، وزن بسیار سنگین آن است. این گوشی هوشمند تقریبا ۲۲۰ گرم وزن دارد که در حد و اندازه یک تبلت است! در نتیجه توصیه می‌کنیم که اگر از گوشی‌های سنگین خوش‌تان نمی‌آید و دستان ظریفی دارید، لقای محصول سامسونگ را به عطایش ببخشید. گفتنی‌ست بدنه سامسونگ گلکسی A90 5G شیشه‌ای خواهد بود و تنها در فریم‌های دستگاه شاهد عنصر آلومینیوم هستیم. به این ترتیب شکنندگی موبایل کره‌ای افزایش یافته و ممکن است به‌راحتی بدنه آن ترک بردارد.

منتظر ارزان‌ترین گوشی مجهز به فن‌آوری ۵G باشید - تکفارس 

یکی از ویژگی‌های دوست داشتنی این گوشی نمایشگر آن است. در بخش جلویی یک صفحه‌نمایش بزرگ و ۶.۷ اینچی قرار گرفته که از تکنولوژی Super AMOLED بهره‌مند است. این فن‌آوری موجب افزایش غلظت رنگ‌ها در این نمایشگر شده است. همچنین اخبار حاکی از آن هستند که نمایشگر سامسونگ گلکسی A90 5G طیف وسیعی از رنگ‌ها را پوشش می‌دهد و مناسب تماشای انیمیشن‌ها و مستندها است. کیفیت FullHD نیز در نظر گرفته شده تا در هر اینچی از صفحه این گوشی شاهد تقریبا ۴۰۰ پیکسل باشیم. محافظی نیز برای این صفحه گران‌قیمت تدارک دیده شده تا خط و خش و چربی دست را به خود جلب نکند. از بخش طراحی و نمایشگر که بگذریم، به بخش سخت‌افزار می‌رسیم. جایی که سامسونگ گلکسی A90 5G به آخرین نسخه پردازنده‌های کوآلکام با نام اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز شده و برای همین به‌جرات می‌توان گفت این گوشی در کلاس بالارده‌ها و موبایل‌های قدرت‌مند قرار می‌گیرد. اما چیزی که این مجموعه سخت‌افزاری را از دیگر رقبا متفاوت کرده، مودم ۵G است.

در واقع با کمک سامسونگ گلکسی A90 5G می‌توانید با سرعتی گیگابایتی (البته اگر در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا زندگی کنید) به دانلود فایل‌ها بپردازید. یکی از نقاط ضعف دیگر این موبایل، بهره‌گیری از اندروید ۹ است. در حالی که گوگل از ورژن جدید سیستم‌عامل خود پرده برداشته، سامسونگ هنوز از نسخه قبلی – یعنی اندروید پای – برای گوشی جدید خود بهره گرفته است. در نتیجه انتظار داریم هر چه زودتر سامسونگ گلکسی A90 5G به اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.0 به‌روزرسانی شود. لازم به ذکر است که جدیدترین تراشه کوآلکام از قابلیت‌هایی مثل هوش مصنوعی بهره می‌برد تا گوشی به‌مرور زمان با عادت‌ها و رفتارهای کاربر تطبیق یابد. در واقع سامسونگ گلکسی A90 5G در یک مدل به بازار عرضه خواهد شد که در‌ آن ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به‌همراه ۸ گیگابایت حافظه رم دریافت می‌کنید. اما خبر بد این‌جاست که هیچ درگاهی برای میکرو ا‌س‌دی (Micro SD) در نظر گرفته نشده و باید به همین مقدار حافظه قناعت کنید. در آخر باید بگوییم هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت سامسونگ گلکسی A90 5G به بیرون درز نکرده و باید منتظر باشید تا هفته بعد سامسونگ از گوشی خود پرده بردارد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این گوشی هوشمند می‌تواند تا مدت‌ها لقب ارزان‌ترین موبایل مجهز به فن‌آوری ۵G را یدک بکشد؟ آیا برندهایی مثل شیائومی و هوآوی نیز اقدام به عرضه چنین مدل‌هایی می‌کنند؟ آیا از گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌کنید؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید