سری گارمین Fenix 6 معرفی شد - تکفارس 
سری گارمین Fenix 6 معرفی شد - تکفارس 
سری گارمین Fenix 6 معرفی شد - تکفارس 

سری گارمین Fenix 6 معرفی شد

علی اسکندری
۹ شهریور ۱۳۹۸ - 08:01
سری گارمین Fenix 6 معرفی شد - تکفارس 

همین هفته پیش بود که شایعاتی در مورد ساعت هوشمند جدید گارمین منتشر شد. حالا بعد از یک هفته شاهد معرفی از این مدل‌های جذاب و کارآمد هستیم. در حقیقت گمان می‌کردیم که گارمین از گجت‌های هوشمند خود در نمایشگاه فن‌آور‌محور IFA پرده بردارد. این ساعت‌های هوشمند Fenix 6 نام دارند و از حس‌گرهای مختلفی برای ردیابی وضعیت سلامتی کاربران بهره می‌گیرند. Fenix 6 در نسخه‌های گوناگونی برای افراد مختفل تولید شده تا براساس سلیقه و نیازتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اما سوال اصلی این‌جاست که این ساعت‌های هوشمند از چه مشخصه‌هایی سود می‌جویند؟ در ادامه به این پرسش پاسخ داده‌ایم.

در واقع گفته می‌شود Fenix 6 اولین ساعتی‌ هوشمندی است که هم مجهز به فن‌آوری جی‌پی‌اس و هم از سلول خورشیدی بهره می‌برد. به این ترتیب می‌توان حتی در نبودن پریز برق، دستگاه را شارژ کرد. بازدهی این پنل کوچک خورشیدی به‌قدری بالاست که به‌طور کامل نیازهای هر کاربری را برطرف می‌کند. البته برای در اختیار داشتن این تکنولوژی، باید مدل گران‌قیمت‌تر Fenix 6 را خریداری نمایید. لازم به ذکر است پنل خورشیدی Fenix 6 از نوع شفاف بوده و برای همین به طراحی ساعت هوشمند ضربه نمی‌زند. صحبت از طراحی شد. همان‌طور که می‌دانید گارمین در حوزه ساخت ساعت‌های هوشمند مخصوص ورزشکاران فعال است و برای همین بعید نیست این ساعت‌ها ظاهری اسپرت داشته باشند. بندهای سیلیکونی دستگاه بسیار نرم و ضدحساسیت بوده و این امکان را به شما می‌دهد تا حتی در شب نیز از این ساعت‌های هوشمند استفاده کنید. برای ساعت‌های هوشمند عمر باتری اهمیت فراوانی دارد. گارمین برای سری Fenix 6 از باتری‌های بزرگی سود گرفته است. در حقیقت تخقیقات نشان می‌دهند که این گجت‌های پوشیدنی می‌توانند تا حدود ۱ ماه دوام بیاورند. البته این تحقیقات بر روی مدل معمولی انجام شده است. در محصولی که مجهز به پنل خورشیدی است، طبیعتا باید شاهد عمر بیش‌تر باتری باشیم. تمامی مدل‌های Fenix 6 از پردازنده‌های قدرت‌مندی استفاده می‌کنند تا بتوانید برنامه‌های مختلف را اجرا کنید و کارهای مختلف را به پایان برسانید. نسخه گران‌قیمت‌تر از یک نمایشگر ۱.۴ اینچی بهره می‌جوید که از نوع OLED است. مدل ارزان‌تر نیز به یک صفحه‌نمایش ۱.۳ اینچی مجهز شده است. به‌کارگیری تکنولوژی OLED باعث شده تا نمایشگر این ساعت‌های هوشمند روشنایی سطح بالایی داشته باشد و به این ترتیب می‌توانید حتی در زیر نور خورشید از دستگاه استفاده کنید. همچنین به‌کارگیری نمایشگرهای OLED باعث شده تا سری Fenix 6 طول عمر بالایی داشته باشد.

خوش‌بختانه این سری از ساعت‌های هوشمند از قابلیت وای‌‌فای سود می‌جویند و به این ترتیب می‌توانید به شبکه گسترده جهانی متصل شوید و قابلیت‌های بیش‌تری را دریافت نمایید. حتی حافظه‌ای نیز برای ذخیره موسیقی‌ها در نظر گرفته شده تا پلی‌لیست‌تان را ذخیره نمایید. بدنه ساعت‌های سری Fenix 6 از بهترین متریال تولید شده که این اطمینان را به شما می‌دهد که Fenix 6 تا سال‌ها برای‌تان کار خواهد کرد. همچنین محافظی بر روی نمایشگر قرار گرفته که آن را برابر خط و خش مقاوم می‌سازد. سری Fenix 6 در اندازه‌های مختلفی طراحی گشته تا هر کسی و با هر اندازه مچی قادر به خرید این سری از ساعت‌های هوشمند گارمین باشد. ناگفته نماند Fenix 6 در رنگ‌هایی مثل خاکستری، مشکی و نارنجی عرضه شده است. با این همه چیزی که این سری را از دیگر گجت‌های هوشمند متمایز می‌کند، حس‌گر سنجش فشار خون است. در کنار شمارش‌گر ضربان قلب، شرکت تولیدکننده از یک حس‌گر برای سنجش فشار فون نیز در خانواده Fenix 6 بهره گرفته تا در هر لحظه از وضعیت سلامتی‌تان آگاه شوید. نگران کیفیت خواب خود هستید؟ مشکلی نیست! با کمک این ساعت‌های هوشمند می‌توانید کیفیت خواب‌تان را بررسی کنید و آن را با دیگر کاربران ساعت‌های گارمین به اشتراک بگذارید. برنامه‌ای اختصاصی هم برای این ساعت‌های هوشمند به فروشگاه گوگل و اپل عرضه گشته تا اطلاعات کامی در مورد سلامتی‌تان داشته باشید.

با این حال، قیمت دلیل اصلی برای خرید بیش‌تر گجت‌های هوشمند محسوب می‌شود. اگر نمی‌خواهید مبلغ زیادی برای خرید یکی از ساعت‌های هوشمند گارمین بپردازید و در عین حال قابلیت‌های بسیاری را دریافت کنید، می‌توانید ارزان‌ترین نسخه Fenix 6 را با قیمت ۵۰۰ دلار خریدار نمایید. مدل گران‌قیمت نیز بیش‌تر از ۱۰۰۰ دلار ارزش‌گذاری شده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا ساعت‌های هوشمند گارمین می‌توانند نظر کاربران را به‌سمت خود جلب کنند؟‌ آیا شما در صورت عرضه این مدل‌ها به بازار ایران، حاضر به خرید آن‌ها خواهید بود؟ آیا در حال حاضر یکی از ساعت‌های هوشمند این شرکت را استفاده می‌کنید؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید