مایکروسافت، غیرقابل‌اعتمادترین کمپانی دنیا لقب گرفت - تکفارس 
مایکروسافت، غیرقابل‌اعتمادترین کمپانی دنیا لقب گرفت - تکفارس 
مایکروسافت، غیرقابل‌اعتمادترین کمپانی دنیا لقب گرفت - تکفارس 

مایکروسافت، غیرقابل‌اعتمادترین کمپانی دنیا لقب گرفت

سید محمد معلمی
۱ شهریور ۱۳۹۸ - 19:00
مایکروسافت، غیرقابل‌اعتمادترین کمپانی دنیا لقب گرفت - تکفارس 

بار دیگر گزارش مربوط به غیرقابل‌اعتمادترین کمپانی‌های دنیا توسط Vade Secure منتشر شد و این‌بار هم مایکروسافت در رده نخست قرار گرفت.

وب‌سایت Vade Secure الگوریتم‌های یادگیری مختلفی را برای بررسی داده‌ها از بیش از ۶۰۰ میلیون ایمیل محافظت شده در سراسر جهان به کار گرفت و آنالیز لحظه‌ای URLها و محتوای صفحات اینترنتی را انجام داد تا سایت‌هایی که بیشتر در معرض خطرات قرار دارند را شناسایی کند.

در دومین سه‌ماهه سال ۲۰۱۹، موتور هوش مصنوعی Vade Secure، بیش از ۲۰۲۰۰ آدرس اینترنتی کلاه‌برداری وابسته به مایکروسافت را شناسایی و اعلام کرد که به صورت میانگین در هر روز ۲۲۲ عدد از این صفحات توسط هکرها استفاده شده‌اند و این یعنی افزایش ۱۵٫۵ درصدی در مقایسه با آمار به ثبت رسیده در مدت مشابه پارسال. این وب‌سایت در اواخر بازه‌های زمانی سه‌ماهه هر سال، سایت‌های مورد علاقه کلاهبرداران اینترنتی را رده‌بندی می‌کند.

به نظر می‌رسد مجرمان سایبری بیشتر دوست دارند سراغ کاربران آفیس ۳۶۵ (Office 365) بروند زیرا عناصر امنیتی آن تنها یک واحد داشته و امکان بهره‌مندی از آن در همه پلتفرم وجود دارد. به همین دلیل، با استفاده از این داده‌ها می‌توانند به اکثر قسمت‌های دلخواه خود بروند.

فیسبوک هم با رشد ۱۷۵٫۸ درصدی آدرس‌های اینترنتی مربوط به کلاه‌برداری، به رده سوم غیرقابل‌اعتمادترین سایت‌ها رسید. دلیل رخ دادن این اتفاق احتمالاً، به وجود آمدن امکان وارد شدن به فیسبوک از طریق سایت‌های مختلف است که باعث می‌شود هکرها راحت‌تر به حساب‌های کاربری این شبکه اجتماعی دسترسی یابند.

آدرین جندر (Adrien Gendre)، مدیر بخش ارائه سازوکار اینترنتی سایت Vade Secure به سازمان‌ها و همه کاربران هشدار می‌دهد مراقب حملات اینترنتی مختلف باشند. او می‌گوید:

جرائم سایبری نسبت به گذشته بسیار پیشرفته‌تر شده‌اند و روش‌های حمله به آدرس‌های ایمیل و کاربران پست‌های الکترونیکی در دومین سه‌ماهه سال ۲۰۱۹ هم ادامه‌دار بوده است

بخش آفیس ۳۶۵ مایکروسافت مهم‌ترین دروازه ورودی هکرها برای سو استفاده از داده‌ها بوده است. ضمن اینکه وارد کردن اطلاعات کاربران جهت ورود به اکانت‌های فیسبوک نیز باعث آشکار شدن داده‌های شخصی و اطلاعات حساس شده است. غیرقابل‌اعتماد شدن مایکروسافت و فیسبوک و پیچیده‌تر شدن روش‌های حملات سایبری نشان می‌دهند که تمامی کاربران ایمیل و سازمان‌های متولی آنها باید خود را در مقابل هر نوع حمله‌ای آماده کنند.

در ادامه می‌توانید ۱۰ کمپانی غیرقابل‌اعتماد را ببینید:

  • مایکروسافت
  • PayPal
  • فیسبوک
  • نتفلیکس
  • Bank of America
  • اپل
  • CIBC
  • آمازون
  • DHL
  • DocuSign

آمازون هم در این بین، آمار خارق‌العاده‌ای از خود به ثبت رسانده بود زیرا آدرس‌های اینترنتی ناامن او نسبت به سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۸۲ درصد رشد کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال شاهد رشد ۴۱۱٫۵ درصدی هستیم.

در بخش صنعت هم شرکت‌های استفاده‌کننده از حافظه‌های ابری بیشتر در معرض خطر قرار داشتند و برای پانزدهمین ماه متوالی رده پنجم را از آن خود کردند. در واقع سرویس‌های مالی ۳۳٫۱، شبکه‌های اجتماعی ۱۵٫۶، تجارت الکترونیک یا خدمات لوجستیکی ۷٫۷ و اینترنت و مخابرات ۵٫۲ درصد از این آمار را به خود اختصاص دادند.

جالب اینکه سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها، روزهای مورد علاقه هکرها بوده‌اند زیرا ۸۰ درصد حملات خود را در این ایام هفته صورت داده‌اند.

مایکروسافت در ابتدای سال جاری میلادی و طی یک پست وبلاگی، تمامی روش‌های محافظت از حملات سایبری که به درد آفیس ۳۶۵ می‌خورند را معرفی کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید