بازشنوی قطعات صوتی ضبط شده در کورتانا - تکفارس 
بازشنوی قطعات صوتی ضبط شده در کورتانا - تکفارس 
بازشنوی قطعات صوتی ضبط شده در کورتانا - تکفارس 

بازشنوی قطعات صوتی ضبط شده در کورتانا

سجاد اسدی
۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - 10:30
بازشنوی قطعات صوتی ضبط شده در کورتانا - تکفارس 

مایکروسافت اعلام کرده است که تعدادی پیمانکار قرار است تا به منظور شفاف سازی، قطعات صوتی ضبط شده در کورتانا را بازشنوی کنند.

در ابتدای این ماه، مایکروسافت اعلام کرد که قرار است تا برخی از اطلاعات ضبط شده توسط کورتانا را برای رونویسی به پیمان‌کاران ارسال کند. هرچند به نظر می‌رسد که برخی ابهامات در رابطه با فعالیت‌های کورتانا وجود دارد، اما مایکروسافت گفته است که با انجام این برنامه، وضعیت ارائه خدمات توسط کورتانا را شفاف‌تر خواهد کرد.

این شرکت به تازگی در بیانیه‌ای گفته است:

همیشه به دنبال این هستیم تا شفافیت را بیشتر کنیم و به مشتریان خود کمک کنیم تا آگاهانه‌تر انتخاب کنند. مباحثی که توسط مایکروسافت افشا شده‌اند نشان می‌دهند که ما از محتوای مخاطب‌ها در کورتانا و مترجم اسکایپ استفاده می‌کنیم تا محصولاتمان را بهبود ببخشیم. در این راستا حتی از متخصصان دیگر نیز کمک می‌گیریم تا در این پروسه به ما یاری دهند. همچنین ما گام‌هایی را در جهت حفظ اطلاعات شخصی کاربران بر می‌داریم تا از حریم خصوصی همه کاربران حفاظت کنیم.

هرچند علی رغم همه ادعا‌های مایکروسافت برای شفاف کردن بیشتر مسائل در مورد سرویس‌های این شرکت، هنوز دقیقاً مشخص نیست که مایکروسافت قرار است تا در چه زمینه‌هایی شفاف سازی کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که قرار است تا پیمان‌کاران حدود سیصد قطعه صوتی را بازشنوی کرده و حقوقی نزدیک به ۱۲ تا ۱۴ و یا حداکثر ۱۵ دلار در ساعت دریافت کنند. این پیمان‌کاران یادآوری کرده‌اند که در این قطعه‌های صوتی اطلاعات خصوصی و شخصی نیز وجود دارد.

هرچند بازشنوی انسانی همیشه راهی قابل اطمینان برای شرکت‌های بزرگ است، اما مایکروسافت و گوگل باید به دنبال راه‌های جدید و ساده‌تری برای شفاف سازی باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید