ارز مجازی فیسبوک رقیب جدیدی پیدا کرد - تکفارس 
ارز مجازی فیسبوک رقیب جدیدی پیدا کرد - تکفارس 
ارز مجازی فیسبوک رقیب جدیدی پیدا کرد - تکفارس 

ارز مجازی فیسبوک رقیب جدیدی پیدا کرد

سید محمد معلمی
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - 17:30
ارز مجازی فیسبوک رقیب جدیدی پیدا کرد - تکفارس 

فیسبوک قصد ندارد ارز مجازی خود موسوم به لیبرا (Libra) و کیف پول مجازی آن را تا سال ۲۰۲۰ عرضه کند ولی این موضوع باعث نشده تا سایر شرکت‌های استارتاپ شانس خود را امتحان نکنند چرا که به نظر می‌رسد برخی از کمپانی‌های کوچک برای حضور در این عرصه برنامه‌ریزی کرده‌اند.

روز یک‌شنبه، شرکت ZenGo خبر داد که اواخر سال جاری میلادی از ارز مجازی رونمایی خواهد کرد که از لیبرای فیسبوک پشتیبانی می‌کند. از آن جایی که کمپانی تحت مدیریت مارک زاکربرگ و ۲۷ شریک خود هنوز ارز مجازی‌شان را عرضه نکرده‌اند، ZenGo می‌خواهد محصولش را مدتی به صورت آزمایشی در اختیار کاربران قرار دهد. البته پول‌های به دست آمده در این دوره، هیچ ارزش مالی در دنیای واقعی نخواهند داشت.

ZenGo در یک پست وبلاگی نوشت:

اگر زودتر با ارز مجازی آشنا شوید، می‌توانید ایده‌های جدیدی به دست آورید و هنگامی که لیبرای فیسبوک رسماً وارد چرخه اقتصاد شد، بهتر می‌دانید با آن باید چگونه کار کنید. دارندگان گوشی‌های آیفون، هم‌اکنون می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن ZenGo و تب حساب کاربری، با کاربردهای لیبرا آشنا شوند. به علاوه، کیف پول نیز این امکان را فراهم می‌کند تا بیت کوین، Ethereum و Binance Coin را با کارت اعتباری اپل خریداری کنید

از زمانی که فیسبوک لیبرا را معرفی کرده، قانون‌گذاران آمریکایی نسبت به آن واکنش منفی نشان داده‌اند زیرا می‌ترسند این پول توسط مجرمان استفاده شده و بر پول ملی ایالات متحده یعنی دلار تأثیر منفی بگذارد. دیوید مارکوس (David Marcus)، مدیر ارز مجازی فیسبوک ماه گذشته و در یک مجمع گفت:

تا زمانی که تمامی نگرانی‌ها برطرف نشوند، این شبکه اجتماعی پول مجازی خود را عرضه نخواهد کرد

فیسبوک در ماه ژوئن لیبرا را رسماً معرفی نمود. از جمله قابلیت‌های این پول می‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که بر خلاف سایر موارد مشابه، ارزش لیبرا چندان متغیر نخواهد بود و ثبات نسبی خواهد داشت. البته سازمان حامی لیبرا صراحتاً نگفته که با استفاده از چه ترفندهایی ارزش این پول را ثابت نگه می‌دارد ولی عنوان کرده که احتمالاً از واحدهای پول بین‌المللی مانند دلار و یورو بهره خواهند برد. علاوه بر سیاستمداران آمریکایی، دولت‌های سایر کشورها هم به این پول روی خوش نشان نداده و هنوز مجوز استفاده از آن را صادر نکرده‌اند.

ZenGo قرار است با کیف پول دیجیتالی کالیبرا (Calibra) که فیسبوک برنامه‌ریزی کرده تا در سال آینده معرفی کند، رقابت داشته باشد. البته این شبکه اجتماعی به خاطر اینکه ماهانه ۲٫۴ میلیارد کاربر فعال دارد، یک گام جلوتر است. افراد علاقه‌مند می‌توانند نسخه اندرویدی یا iOS اپلیکیشن کیف پول دیجیتالی را در گوشی خود دانلود و نصب کنند و یا آن را به برنامه فیسبوک مسنجر یا واتس‌اپ بیفزایند. کالیبرا همچنین، با برنامه‌هایی که با لیبرا همگام‌سازی شده‌اند نیز کار خواهد کرد. در نهایت، کسانی که می‌خواهند از این پول استفاده کنند، باید هویت خود را با کارتی نظیر گواهینامه و . . . تأیید نمایند.

ZenGo اعلام کرده که کاربران اندرویدی می‌توانند با دانلود اپلیکیشن مربوطه و ارائه آدرس ایمیل، برای خودشان کیف پول دیجیتالی ایجاد کنند و اصلاً نیازی به کلمه رمز عبور نیست زیرا با اسکن چهره قادر خواهند بود از کیف پول خود بکاپ تهیه کنند. ZenGo همچنین تأکید دارد که به لیبرا متکی نیست و این یعنی لزومی ندارد که افراد از سایر نرم‌افزارها استفاده نمایند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید