شرکای ارز دیجیتال لیبرا ممکن است که از این پروژه دلسرد شده باشند - تکفارس 
شرکای ارز دیجیتال لیبرا ممکن است که از این پروژه دلسرد شده باشند - تکفارس 

شرکای ارز دیجیتال لیبرا ممکن است که از این پروژه دلسرد شده باشند

مسلم رفیعی
۱۱ مهر ۱۳۹۸ - 11:30
شرکای ارز دیجیتال لیبرا ممکن است که از این پروژه دلسرد شده باشند - تکفارس 

ائتلاف فیسبوک جهت ایجاد یک شبکه پرداخت‌ جهانی، ممکن است که برخی از پشتیبانی‌های کلیدی را از دست بدهد. به گزارش وال‌ استریت ژورنال در روز سه‌شنبه، Visa ،Mastercard و سایر شرکای مالی که برای حمایت از لیبرا قراردادی را امضاء کرده بودند، در حال بازبینی دخالت‌های خود در این شبکه مالی هستند.

این خبرگزاری به نقل از منابعی که با این موضوع آشنا هستند گزارش داد که شرکای مالی فیسبوک در پی واکنش شدید از سوی دولت‌ها و بانک‌ها، تمایلی به جذب بازرسی‌های قانونی ندارند و همچنین درخواست فیسبوک را برای حمایت عمومی از این پروژه، رد کرده‌اند.

انجمن لیبرا که مرجع کنترل مالی این ارز دیجیتال است و همچنین توسط فیسبوک بنیان‌گذاری شده‌، می‌گوید که هدف ارزهای رمزنگاری‌شده، توانمندسازی میلیاردها نفر است که به حساب‌های بانکی دسترسی ندارند، بنابراین می‌توانند از ارز دیجیتال برای معاملات مختلف خود استفاده نمایند. فیسبوک در حال کار با ۲۷ شریک تجاری از جمله PayPal ،Visa ،Uber ،Coinbase ،Mastercard ،Vodafone ،Lyft ،eBay و Spotify است، اما قصد دارد که تا سال ۲۰۲۰، تعداد اعضای این انجمن را به ۱۰۰ عضو برساند.

اما از زمانی که لیبرا در خردادماه (ژوئن) معرفی شد، مقامات دولتی و قانون‌گذاران سراسر جهان تردید خود را نسبت به این ارز دیجیتال ابراز کرده‌اند. همچنین سؤالاتی نیز در رابطه با این ارز، که توسط شرکتی که با مشکلات حریم خصوصی درگیر است عرضه شده، به وجود آمده‌اند. همچنین نگرانی‌هایی نیز در مورد نوسانات احتمالی، پولشویی و حمایت‌ از مصرف‌کنندگان نیز وجود دارند.

نماینده جمهوری‌خواه، ماکسین واترز (Maxine Waters)، رئیس کمیته خدمات مالی کاخ سفید در ایالات‌متحده، گفت که فیسبوک مکرراً بی‌توجهی خود به حفاظت و استفاده محتاطانه از داده‌ها را نشان داده‌ است. بنا بر گزارش‌ها، دولت هند نیز که مدیریت سومین اقتصاد بزرگ آسیا را برعهده دارد، ممنوعیت استفاده از ارز دیجیتال فیسبوک را مدنظر قرار داده است.

در تیرماه (ژوئیه)، بیش از ۳۰ گروه از جمله مؤسسه سیاست اقتصادی (EPI) و PIRG (گروه تحقیقاتی منافع عمومی) ایالات‌متحده از کنگره و قانون‌گذاران خواستند که تا زمان پاسخگویی به سؤالات مهم، عملیات مربروط به این ارز دیجیتالی را توقیف نمایند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید