انجمن لیبرا با خروج شرکت‌های پرداختی مختلف به مشکل برخورده است - تکفارس 
انجمن لیبرا با خروج شرکت‌های پرداختی مختلف به مشکل برخورده است - تکفارس 
انجمن لیبرا با خروج شرکت‌های پرداختی مختلف به مشکل برخورده است - تکفارس 

انجمن لیبرا با خروج شرکت‌های پرداختی مختلف به مشکل برخورده است

مسلم رفیعی
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - 12:30
انجمن لیبرا با خروج شرکت‌های پرداختی مختلف به مشکل برخورده است - تکفارس 

Visa ،Mastercard ،eBay ،Stripe و Mercado Pago همگی از انجمن لیبرا حارج شدند و این اقدام ضربه‌ای بزرگ به برنامه‌های فیسبوک جهت توزیع جهانی این ارز دیجیتالی وارد کرد. خروج این شرکت‌ها ابتدا توسط فایننشال تایمز و بلومبرگ گزارش شد. سخنگوی ویزا به خبرگزاری The Verge گفت:

ویزا تصمیم گرفته‌ است که در حال حاظر به انجمن لیبرا نپیوندد. ما همچنان به ارزیابی ادامه خواهیم داد و تصمیم نهایی ما به تعدادی از عوامل از جمله توانایی این انجمن جهت برآورده‌سازی کامل همه انتظارات قانون‌گذاران بستگی خواهد داشت.

این عقب‌نشینی‌ها باعث شده تا لیبرا هیچ پردازشگر بزرگ پرداختی در ایالات متحده را به‌عنوان پشتیبان خود نداشته باشد، یک مسئله جدی برای این پروژه نوپا. خروج ویزا یک هفته پس از خروج پی‌پال (شرکت فرعی سابق eBay) از این انجمن رخ داد.

اولین نشست رسمی شورای لیبرا، قرار است که در تاریخ ۲۲ مهر (۱۴ اکتبر) در ژنو برگزار شود. این نشست احتمالاً منجر به تعهدات بیشتری از جانب تمام اعضای درگیر خواهد شد، که این موصوع ممکن است از نواقص اخیر الهام گرفته باشد. با این حال، خروج‌ شرکت‌های بزرگ از این پروژه، یک موقعیت متزلزل را برای شرکتی که امیدوار است از انتقادات اولیه رهایی یابد، فراهم نموده است. eBay نیر طی بیانیه‌ای اظهار کرد:

ما به‌شدت به دیدگاه انجمن لیبرا احترام می‌گذاریم، اما با این حال، eBay این تصمیم را اتخاذ کرده که به‌عنوان یک عضو مؤسس به کار خود ادامه ندهد. در حال حاضر، ما بر روی ارائه تجربه پرداخت‌های مدیریت‌شده eBay برای مشتریان خود تمرکز کرده‌ایم.

Stripe نیز توضیحات مشابهی را در مورد کناره‌گیری خود ارائه داد و گفت:

Stripe حامی پروژه‌هایی است که هدفشان تسهیل تجارت آنلاین برای مردمان سراسر جهان است. لیبرا چنین پتانسیلی دارد. ما از نزدیک به پیشرفت‌های این ارز نظارت خواهیم داشت و در مرحله بعدی، آماده همکاری با این انجمن خواهیم بود.

Mastercard تاکنون اظهارنظری را انجام نداده است. در پاسخ به اظهارات این شرکت‌ها، مدیر استراتژی انجمن لیبرا، دانته دیسپارته (Dante Disparte) از این شرکت‌ها به خاطر حمایت مداومشان از مأموریت فیسبوک تشکر کرد. وی در ادامه گفت:

ما بر روی حرکت رو به جلو و ایجاد یک اتحادیه قوی متشکل از شرکت‌های پیشتاز جهانی، سازمان‌های تأثیرگذار در جوامع مختلف و همچنین سایر بانک‌داران تمرکز خواهیم نمود. ما فردا جلسه افتتاحیه انجمن لیبرا را خواهیم داشت و در آن اعضای اولیه را معرفی می‌نماییم.

اعضای باقی‌مانده با فشار رو به افزایش از سوی دولت‌ها و قانون‌گذاران مواجه هستند؛ کسانی که بسیاری از آن‌ها این پروژه را تهدیدی برای سیستم مالی موجود می‌دانند. در روز چهارشنبه، دو سناتور دموکرات از Visa، Mastercard و Stripe خواستند تا در مشارکت خود با انجمن لیبرا تجدیدنظر نمایند و گفتند که این امر می‌تواند پیامدهای قانونی مهمی را برای شرکت‌های دخیل در این امر به‌همراه داشته باشد. در این درخواست نوشته شده بود که:

اگر این کار را ادامه دهید، پس باید انتظار سطح بالایی از موشکافی را نه‌تنها در فعالیت‌های مربوط به لیبرا، بلکه در تمامی فعالیت‌های پرداختی خود داشته باشید.

در پاسخ به این خبرها، سرپرست لیبرا دیوید مارکوس (David Marcus) که پیش‌تر رئیس انجمن لیبرا و پی‌پال بود، تصدیق کرد که این خبرها در کوتاه‌مدت عالی نیستند و همچنین گفت که هنگامی که شما مشغول یک کار مهم هستید، طبیعی است که فشاری زیادی نیز بر روی شما اعمال شود. وی همچنین به خروج Mastercard و Visa نیز اشاره کرد و گفت که این دو غول پرداخت آنلاین منتظر هستند تا یک روشنگری قانونی در رابطه با ارز دیجیتال لیبرا به وجود آید. وی در حساب خود نوشت:

من به سرنوشت لیبرا اهمیت می‌دهم. البته در کوتاه‌مدت این خبر زیاد خوب نیست، اما به طریقی می‌توان آن را رهایی‌بخش نامید. به‌زودی خبرهای بیشتری را اعلام خواهیم نمود. تغییر این وضعیت سخت است. اما می‌دانید وقتی که فشارها افزایش یابند، این به معنی دستیابی به یک موفقیت است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید