ناخشنودی توسعه‌دهندگان از سیاست جدید گوگل مبنی بر حفاظت از کاربران اندرویدی - تکفارس 
ناخشنودی توسعه‌دهندگان از سیاست جدید گوگل مبنی بر حفاظت از کاربران اندرویدی - تکفارس 
ناخشنودی توسعه‌دهندگان از سیاست جدید گوگل مبنی بر حفاظت از کاربران اندرویدی - تکفارس 

ناخشنودی توسعه‌دهندگان از سیاست جدید گوگل مبنی بر حفاظت از کاربران اندرویدی

مسلم رفیعی
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - 15:00
ناخشنودی توسعه‌دهندگان از سیاست جدید گوگل مبنی بر حفاظت از کاربران اندرویدی - تکفارس 

هر از گاهی، ما در مورد برخی از برنامه‌های مخرب که در فروشگاه Google Play قرار دارند، داستانی وحشتناک را می شنوییم.  بازیگران نقش منفی، سعی می‌کنند تا کاربران اندرویدی را برای نصب برنامه‌های به ظاهر مناسب خود، جذب نمایند، اما به محض بارگیری آن‌ها، مشکلات آغاز می‌شوند. برخی از این اپلیکیشن‌ها، تبلیغات را در پیش‌زمینه یا پس‌زمینه گوشی پخش می‌کنند، پیام‌هایی را از طریق اپلیکیشن‌های پیام‌رسان ارسال می‌نمایند و همچنین ضمن خراب کردن گوشی کاربران، راه‌های دیگری را جهت درآمد‌زایی هکرها، پیدا خواهند کرد. چیزی که اوضاع را بدتر می‌سازد این است که بسیاری از این برنامه‌ها برای کاربران غیرقابل مشاهده هستند و نشانی از آن‌ها یافت نمی‌شود و همین، حذف این برنامه‌ها را بسیار سخت می‌کند.

در حالی که Google Play Protect، برنامه‌ها را قبل از بارگیری، از بابت وجود بدافزارها  اسکن می‌نماید، برخی از این اپلیکیشن‌ها از این تمهیدات نیز عبور می‌کنند. بنابراین گوگل به توسعه‌دهندگان (از طریق انجمن XDA) اطلاع داده است که از این پس، مدت زمان لازم برای بررسی برنامه‌ها را افزایش خواهد داد. در یک بنر جدید در فروشگاه Google Play نوشته شده که برای کمک به محافظت بهتر از کاربران، زمان بیشتری را برای بررسی دقیق برنامه‌ها اختصاص می‌دهیم، همچینین این اطلاعیه به صفحه پشتیبانی گوگل پیوند زده شده است. دومی دربرگیرنده یک پاراگراف است که ایده‌های پشت این بنر را بازگو می‌نماید. به‌روزرسانی‌ برنامه‌های موجود، زمان بررسی کمتری را نسبت به اپلیکیشن‌های جدید، به خود اختصاص می‌دهند. گوگل اظهار کرد که:

جهت برخی از توسعه‌دهندگان، ما زمان بیشتری را جهت بررسی دقیق برنامه‌ها صرف خواهیم کرد تا به محافظت بهتر از کاربران کمک نماییم. در داشبورد برنامه خود، یک اخطار دریافت خواهید کرد که مدت زمان این کار را به شما اطلاع‌رسانی می‌نماید. توصیه می‌کنیم که کارهای خود را به‌گونه‌ای تنظیم نمایید که حداقل سه‌روز، بین ارسال در خواست بارگذاری برنامه و  بهره‌برداری از آن، فاصله باشد.

یکی از توسعه‌دهندگان که از این تغییر راضی نیست، Choice of Games LLC است. این شرکت اخیراً، عنوان جدیدی را در Play Store منتشر کرده که  تأیید آن از جانب گوگل، بیش از انتظار طول کشیده است. در یک پست وبلاگ، این شرکت، چندین شکایت را از سیستم جدید، ذکر کرده است. یک مشکل این است که دیگر نمی‌توان زمان انتشار یک برنامه جدید را برنامه‌ریزی کرد و گوگل راهی برای تسریع این روند ارائه نمی‌دهد. گوگل می‌گوید که این تأخیر، بر توسعه‌دهندگان مشخصی اعمال می‌شود.Choice of  Game LLC از سال ۲۰۱۰ مشغول انتشار بازی‌های گوناگون در Google Play Store است.

یک کارمند گوگل، راه‌حلی را برای برنامه‌های جدید و همچنین به‌روزرسانی‌ها ارائه داده است.

برخی از عناوین  شرکت Choice of Games LLC عبارتند از: Heroes of myth ،Exile of the God و Fool! and Drag Star. بازی جدید Psy High 2: High Summer، هفته گذشته منتشر شد و دوره بررسی طولانی‌تری را پشت‌سر گذاشت. توضیحات بازی آن را یک رمان تعاملی ماوراء‌طبیعی مختص نوجوانان ذکر می‌کند.

پست توسعه‌دهنده یاد شده، پاسخی را در فروم Reddit، از جانب جاکوب لاهربوم (Jacob Lehrbaum)، مدیر روابط با توسعه‌دهندگان اندروید، دریافت کرده است. لاهربوم اظهار کرد که Choice of Games LLC، یک توسعه‌دهنده کهنه‌کار است و گفت که گوگل به تأخیری که این شرکت تجربه کرده است، نگاه خواهد انداخت تا ببیند که آیا امکان بررسی سریع‌تر این اپلیکیشن وجود داشته است یا خیر. لاهربوم یادآور شد که توسعه‌دهندگانی که به‌روزرسانی منتشر می‌کنند، می‌توانند از ویژگی انتشار زمان‌بندی شده (Timed Publishing) بهره ببرند تا چند روز بیشتر برای بررسی قابلیت‌ها زمان داشته باشند. پس از تأیید به‌روزرسانی، می‌توان تاریخ دقیق انتشار آن را تغییر داد. از آنجا که انتشار به‌هنگام، فقط جهت به‌روزرسانی‌ها ارائه می‌شود، جیکوب برای افرادی نیز که به دنبال عرضه یک برنامه جدید هستند، راه‌حل مناسبی را پیشنهاد می‌دهد. او می‌گوید که توسعه‌دهندگان ابتدا باید برنامه جدید خود را در تاریخی قبل از تاریخ انتشار مورد‌نظر، در یک پلتفرم آزمایشی بسته منتشر نمایند. آن‌ها سپس می‌توانند از قابلیت انتشار به‌هنگام، همان‌طور که در بالا توضیح داده شده است، جهت به‌روزرسانی اپلیکیشن خود استفاده نمایند.

ممکن است توسعه‌دهندگان از دوره‌های بازبینی طولانی‌تر خوششان نیاید و قوانین جدید، انتشار تاریخ دقیق یک برنامه یا به‌روزرسانی را برای آن‌ها سخت‌تر کند، اما از دیدگاه یک کاربر اندرویدی، اگر این کار مانع از بارگیری برنامه‌های مخرب از فروشگاه Google Play شود، ارزشش را خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید