گوگل به زودی سایت‌ها را از شناسایی مرور با حالت ناشناس یا Incognito باز‌می‌دارد - تکفارس 
گوگل به زودی سایت‌ها را از شناسایی مرور با حالت ناشناس یا Incognito باز‌می‌دارد - تکفارس 
گوگل به زودی سایت‌ها را از شناسایی مرور با حالت ناشناس یا Incognito باز‌می‌دارد - تکفارس 

گوگل به زودی سایت‌ها را از شناسایی مرور با حالت ناشناس یا Incognito باز‌می‌دارد

علی اسماعیلی
۳۰ تیر ۱۳۹۸ - 09:41
گوگل به زودی سایت‌ها را از شناسایی مرور با حالت ناشناس یا Incognito باز‌می‌دارد - تکفارس 

فرض کنید که شما درحال گشت و گذار در اینترنت هستید و فکر می‌کنید که تا زمانی که در حالت ناشناس هستید، همه چیز خوب است و کسی متوجه کار شما نمی‌شود؛ اما از قرار معلوم بعضی وبسایت‌ها می‌توانند یک حفره‌ای را در نوع عملکرد کروم پیدا کنند که مشخص می‌کند کاربری درحال دسترسی به داده‌ها از طریق مرور خصوصی است. این نه تنها به عنوان چالشی برای حریم خصوصی کاربران مطرح می‌شود، بلکه برای جلوگیری از دور زدن سیستم metered paywalls که کاربران را بعد از خواندن چند مطلب رایگان مجبور به پرداخت اشتراک می‌کند نیز استفاده می‌شود.

گوگل قول می‌دهد که این حفره را ببندد. این کار به API فایل سیستم متکی است و از پنهان بودن کامل هنگام استفاده از حالت مرور ناشناس مطمئن می‌شود. راهی که سایت‌ها هم‌اکنون از این حفره استفاده می‌کنند این است که در دسترس بودن API را هنگام ورود کاربر به سایت بررسی می‌کنند. API موقع استفاده کاربر از مرور ناشناس خاموش می‌شود پس اگر API با پیغام خطا جواب بدهد نشانه خوبی می‌تواند باشد برای اینکه کاربر درحال استفاده از حالت مرور ناشناس است و سایت‌ها می‌توانند در محتوای قابل ارائه خود تجدید نظر کنند.

با فرارسیدن ۳۰ جولای گوگل این مشکل را بهبود می‌بخشد و قول می‌دهد که مطمئن شود راهی در آینده برای تشخیص مرور خصوصی وجود نداشته باشد.

پس ناشران سایت‌هایی که از سیستم metered paywall استفاده می‌کنند چه می‌شوند؟ گوگل نگرانی آنها را تصدیق کرد ولی اصرار داشت که حریم شخصی کاربران را اولویت خود قرار می‌دهد و به جای آن استفاده از راه‌حل‌های متفاوتی را به وبسایت‌ها پیشنهاد کرد:

سایت‌هایی که قصد تشخیص دور زدن سیستم ردگیری خود را دارند می‌توانند از گزینه‌هایی مثل کم کردن مقدار مقاله‌های رایگانی که کاربر می‌تواند بخواند قبل از اینکه مشترک شود، الزامی کردن اشتراک رایگان برای بازدید از محتوای سایت و یا قوی‌تر کردن سیستم محدودیت مقاله‌ها، استفاده کنند. دیگر سایت‌ها با اینکه از دور زدن سیستم توسط بعضی مردم خبر دارند ولی سیستم اندازه‌گیری بخشنده‌تری را ارائه می‌دهند تا راهی برای نزدیکی بیشتر به مشترکان احتمالی خود درست کنند. ما به ناشران پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هرگونه اقدامی اثر تغییر API فایل سیستم را بررسی کنند چون هر اثری روی رفتار کاربر می‌تواند با انتظارات ما متفاوت باشد و هر تغییری در سیستم اندازه‌گیری می‌تواند روی همه کاربران تاثیر بگذارد و نه فقط آنهایی که از حالت مرور ناشناس استفاده می‌کنند.

این حرکت مسلما برای آنهایی که به مرور خصوصی نیاز دارند خوشایند است، مخصوصا اگر در منطقه‌های آشفته از نظر سیاسی زندگی کنند. این تغییرات بخشی از نسخه کروم ۷۶ است و همراه با تغییرات دیگری مثل بهبود در برنامه‌های تحت وب پیش‌رو عرضه می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید