بهترین گجت‌های سازگار با HomeKit اپل در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
بهترین گجت‌های سازگار با HomeKit اپل در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
بهترین گجت‌های سازگار با HomeKit اپل در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

بهترین گجت‌های سازگار با HomeKit اپل در سال ۲۰۱۹

مسلم رفیعی
۶ مرداد ۱۳۹۸ - 10:00
بهترین گجت‌های سازگار با HomeKit اپل در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

اگر می‌خواهید خانه‌ی خود را با دستورهای سیری (Siri) کنترل کنید، باید دستگاه‌های مناسب این کار را انتخاب کنید.

هوم‌کیت (HomeKit)، پلتفرم شرکت اپل برای گجت‌های هوشمند است و با تمام گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد این شرکت سازگار است. برای استفاده از این پلتفرم کافی است که اپلیکیشن Home را دانلود و آن را با گجت‌های سازگار با هوم‌کیت جفت کنید. این نرم‌افزار می‌تواند چراغ، قفل، پریز، دوربین، تنظیم‌کننده‌ی دما، حسگرها، سایبان و هر گجت هوشمند دیگری را به طور کامل کنترل کند و همچنین شما قادر خواهید بود که این کنترل را با استفاده از دستورات صوتی سیری انجام دهید.

کدام گجت سازگار با هوم‌کیت برای شما مناسب است؟ طبیعتاً این پرسش به اندازه‌ی یک طومار پاسخ دارد. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید بهترین‌ها را انتخاب کنید.

بهترین هاب: Apple TV 4K

بهترین گجت‌های سازگار با HomeKit اپل در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

به محض نصب گجت‌های هوشمند سازگار با هوم‌کیت شما می‌توانید آن‌ها را با گوشی آیفون خود جفت کنید اما اگر قصد دارید هنگامی که در خارج از خانه هستید، آن‌ها را کنترل کنید، باید یک‌ هاب تهیه نمایید. طرز کار این گجت نیز بدین‌ صورت است که نقش یک مأمور را در شبکه‌ی وای‌فای خانگی شما بازی می‌کند. به عنوان مثال: هنگامی که در محل کار خود در خارج از خانه هستید و می‌خواهید قفل هوشمند خانه‌ی خود را کنترل کنید وظیفه‌ی هاب این است که آیدی شما را بررسی کند و در صورت تأیید به شما اجازه‌ی فعالیت بدهد.

اپل یک هاب مستقل را پیشنهاد نمی‌دهد و درعوض، شما را مجبور می‌کند تا از بین اسپیکر هوشمند هوم‌پاد (HomePod)، نسل سوم به‌بالای اپل تی‌وی (Apple TV) و آیپد (iPad) یکی را انتخاب کنید. در بودجه‌ی ۳۰۰ دلاری برای خرید یک هاب، هوم‌پاد بسیار گران قیمت است و در عین‌حال آیپد نیز چیزی را به یک خانه‌ی هوشمند اضافه نمی‌کند، به همین دلایل ما به شما اپل تی‌وی را پیشنهاد می‌دهیم و اگر استطاعت مالی داشته باشید، بهتر است که مدل ۴K آن را خریداری نمایید. این گجت را می‌توانید با صرف ۱۸۰ دلار خریداری کنید. البته این مقدار پول کمی نیست اما بهترین انتخاب در این بودجه است. با خرید این هاب می‌توانید به سرعت اطلاعات دوربین‌های سازگار با این دستگاه را با یک دستور صوتی سریع در تلویزیون خود تماشا کنید.

بهترین قفل هوشمند: August Smart Lock Pro

بهترین گجت‌های سازگار با HomeKit اپل در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

این قفل هوشمند می‌تواند خود و هاب بی‌سیمی را که به حسگر باز و بسته بودن درب خانه متصل است، قفل کند. این گجت به علت سازگاری و پشتیبانی از دستیارهای صوتی الکسا، گوگل، نست (Nest)، آی‌اف‌تی‌تی (IFTTT) و زد ویو (Z-Wave) قابل تحسین است.

با قیمت ۲۷۹ دلاری، خرید این گجت زیاد به صرفه نیست اما قطعاً بهترین گزینه‌ی موجود برای هوم کیت اپل به شمار می‌رود.

بهترین تنظیم‌کننده‌ی دما: Ecobee 3 Lite

بهترین گجت‌های سازگار با HomeKit اپل در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

اگر قصد خرید یک تنظیم‌کننده‌ی دما را داشته باشید، می‌بینید که گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارند و گجت‌های قابل کنترل توسط سیری نیز حتماً جزء این لیست خواهند بود.

انتخاب ما Ecobee 3 Lite است. البته می‌توانید با صرف بودجه‌ی ۲۵۰ دلاری، جدیدترین مدل این تنظیم‌کننده‌ی دما یعنی Ecobee 4 را خریداری کنید اما تنها قابلیت اضافه‌ی آن برخورداری از اسپیکرهای الکسای شرکت آمازون است و چون شما در این جا قصد طراحی یک خانه‌ی هوشمند مبتنی بر هوم‌کیت شرکت اپل را دارید، بنابراین نسل چهارم این گجت، یک گزینه‌ی بهینه نخواهد بود و به همین دلیل ما نسل سوم این تنطیم‌کننده را پیشنهاد می‌دهیم که قیمت کمتری هم دارد.

Ecobee 3 با هوم‌کیت اپل سازگاری مناسبی دارد و همچنین به حسگرهای سریع شرکت Ecobee نیز مجهز شده است. لازم به ذکر است که مدل ارزان‌تر این دماسنج نیز موجود است که Ecobee 3 Lite نام دارد و نسبت به کارایی خود از قیمت مناسب ۱۶۹ دلار برخوردار است.

بهترین دوربین هوشمند: Logitech Circle 2

بهترین گجت‌های سازگار با HomeKit اپل در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

دوربین Logitech Circle 2  را می‌توانید در قیمت ۱۸۰ دلار خریداری کنید و چه در داخل خانه و چه در خارج از خانه می‌توانید از آن استفاده کنید و شاهد عملکرد خوب آن نیز باشید. طراحی سیم‌دار آن به این معنا است که شما باید این گجت را در نزدیکی یک پریز برق مورد استفاده قرار دهید. البته شما می‌توانید با پرداخت ۲۰ دلار اضافی صاحب مدل دارای باتری این دوربین هوشمند شوید و در مواقع ضروری آن را به کار گیرید.

پس از نصب این دوربین در مکان مورد نظر، می‌توانید ویدیوهای ضبط شده توسط آن را از طریق اپلیکیشن Home و یا اپل تی‌وی تماشا کنید. Logitech Circle 2  از قابلیت دید در شب و صدای دوطرفه (two-way audio) نیز بهره می‌برد. با استفاده از این دوربین می‌توانید به مشاهده‌ی ویدیوهای ضبط شده‌ی خود طی ۲۴ ساعت گذشته بپردازید و در صورت پرداخت اشتراک ماهیانه‌ی ۴ یا ۱۰ دلاری قادر خواهید بود که این مدت زمان را به ترتیب به ۱۴ یا ۳۱ روز گسترش دهید. (مشترکین می‌توانند به قابلیت آژیر حرکتی نیز دسترسی پیدا کنند). تنوع قابلیت‌های این دوربین جالب توجه است و به شما این امکان را می‌دهد که آن را در مکان‌های هوشمندانه نصب کنید. قیمت این گجت از رقبای مشهور خود همانند Arlo نیز کمتر است.

بهترین چراغ روشنایی: Philips Hue White LED Starter Kit

بهترین گجت‌های سازگار با HomeKit اپل در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

شاید دور از ذهن به نظر برسد اما هنگامی که تنوع رنگ‌ها را نادیده بگیرید، آنگاه Philips Hue بهترین انتخاب شما خواهد بود.

یک لامپ هوشمند که می‌توانید روشنایی آن را نیز تا محدوده‌ی رنگی ۲۷۰۰K کمتر نمایید. نقطه قوت این چراغ هوشمند رنگ‌های آن نیستند بلکه باید ویژگی‌های مفید و هماهنگی عالی با هوم‌کیت اپل را از توانمندی‌های آن به شمار آوریم. برای اینکه بتوانید بهره‌ی لازم را از این چراغ هوشمند ببرید، مجبور هستید که کیت راه‌انداز فیلیپس هیو (Philips Hue starter kit) را خریداری نمایید که شامل یک هیو بریج (Hue Bridge) پایه و دو‌عدد لامپ سفید می‌شود. ضمناً شما می‌توانید لامپ‌های دارای رنگ متغیر را نیز به کیت خود اضافه کنید. کیت هیو استارتر هم اکنون با قیمت ۵۵ دلار موجود است.

بهترین چراغ هوشمند با رنگ‌های متغیر: Lifx Mini LED

بهترین گجت‌های سازگار با HomeKit اپل در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

اگر انتظار شما از یک لامپ هوشمند، دارا‌ بودن رنگ‌های زیبا است، Lifx می‌تواند گزینه‌ی موردنظر شما باشد؛ استارت‌ آپ استرالیایی که در طی چندین سال گذشته توانسته خود را به یک بازیگر توانمند در عرصه‌ی لامپ‌های هوشمند تبدیل کند.

Lifx Mini LED همانند فیلیپس هیو (Philips Hue) می‌تواند به خوبی با سایر تجهیزات از جمله هوم‌کیت اپل سازگار شود و در عین‌حال از توانایی ارائه‌ی رنگ‌های روشن‌تر و زیباتر نیز برخوردار است و مهم‌تر از همه اینکه، برای ارتباطات خود از شبکه‌ی وای‌فای استفاده می‌کند، به همین جهت شما نیازی به تهیه‌ی هاب جداگانه ندارید.

لیفکس (Lifx) انواع تجهیزات روشنایی را تولید می‌کند؛ از نورافکن و نوارهای روشنایی گرفته تا لامپ‌های کاشی‌مانند که جهت نصب بر روی دیوار به‌کار می‌روند. با استفاده از اپلیکیشن Lifx شما می‌توانید همه چیز را باب میل خود کنترل و برنامه‌ریزی کنید. Lifx Mini نسبت به همتای خود یعنی فیلیپس هیو قیمت کمتری دارد و می‌توانید آن را در قیمت ۳۵ دلار خریداری کنید. لامپ نواری Lifx Z  می‌تواند در آن واحد چندین رنگ را به نمایش بگذارد، در حالیکه لامپ‌های فیلیپس هیو قادر به چنین کاری نیستند.

بهترین گزینه‌ی تزئیناتی: Nanoleaf Convas

بهترین گجت‌های سازگار با HomeKit اپل در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

آن‌ها مناسب هر کسی نیستند اما اگر شما قصد طراحی یک اتاق بازی پر زرق‌وبرق یا اتاق کودکان را دارید، آنگاه ممکن است که پنل‌های رنگارنگ نانو لیف (Nanoleaf) توجه شما را جلب کنند.

Nanoleaf Convas در دونوع مربعی‌شکل و مثلثی‌شکل موجود است و هر کدام از آن‌ها حدود ۲۰۰ دلار قیمت دارد. ما به این دلایل که: قالب مربعی شکل قابل لمس‌تر است و اینکه تزئین یک اتاق بزرگ با کیت مثلثی‌شکل، فعالیتی طاقت‌فرسا است، کیت مربعی‌شکل را پیشنهاد می‌کنیم.

این پنل‌ها برای انجام فعالیت خود به شبکه‌ی وای‌فای خانگی وصل می‌شوند و بدین‌ ترتیب نیازی به تهیه‌ی هاب را از بین می‌برند. به محض اتمام نصب این پنل‌ها، شما می‌توانید از میان صدها انیمیشن آماده به انتخاب بپردازید. میکروفون موجود بر روی مدار این پنل‌ها می‌تواند رنگ‌ها را با نوع موسیقی در حال‌ پخش و یا بازی در حال اجرا همگام سازد. علاوه بر پشتیبانی از کنترل صوتی سیری، این شرکت در حال تلاش است تا دستیارهای صوتی الکسا، گوگل و IFTTT را به این پنل‌ها بیاورد.

نکته‌ی مثبت خرید Nanoleaf Remote (یک دوازده وجهی، با دوازده حالت مختلف) این است که با هر بار چرخاندن آن می‌توانید حالت‌های پنل‌ها و یا اتوماسیون هوم‌کیت را تغییر دهید. این گجت اختیاری را نیز می‌توانید با هزینه کردن ۵۰ دلار صاحب شوید.

بهترین کلید چراغ‌ها: Lutron Caseta In-Wall Smart Dimmer Switch

بهترین گجت‌های سازگار با HomeKit اپل در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

اگر قصد خودکار کردن چراغ‌های خانه‌ی خود را دارید، کلیدهای هوشمند می‌توانند جزء گزینه‌های مورد نظر شما باشند، مخصوصاً در مکان‌هایی که یک کلید، چندین چراغ را همزمان کنترل می‌کند. طبیعتاً در این قضیه نیز انتخاب‌های بسیاری وجود دارند اما انتخاب ما Lutron Caseta In-Wall Smart Dimmer Switch است.

حتماً می‌پرسید چرا لاترون (Lutron)؟ در جواب بهتر است بدانید که شرکت لاترون سابقه‌ی دهه‌ها فعالیت در زمینه‌ی تیره‌کنندگان لامپ (dimmer) را در کارنامه‌ی خود دارد و در زمینه‌ی خانه‌های هوشمند نیز عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. کلیدهای پر از امکانات این شرکت با هر نوع دستگاهی از جمله تجهیزات ۳ شاخه‌ای (three-way setups) سازگاری دارند و در عین سادگی، خود را از رقبا متمایزتر نشان می‌دهند. پلتفرم Caseta ضمن برخورداری از تنوع بالای محصولات، برای تجهیزاتی نظیر: پنکه‌های سقفی و اسپیکرهای Sonos  کلیدهای ویژه‌ای را پیشنهاد می‌دهد و از این لحاظ یک رقیب جدی برای برند تجملاتی Serena به حساب می‌آید. تمامی ارتباطات این کلید با Lutron Bridge  از طریق استاندارد بی‌سیم Clear Connect انجام می‌شود که این موضوع باعث افزایش چشمگیر سرعت ارتباطات می‌گردد.

در وصف محاسن این کلید هوشمند می‌توان بسیار نوشت. شما می‌توانید این کلید را به همراه یک کنترل از راه دور به نام Pico به قیمت ۷۸ دلار خریداری نمایید. این کنترلر اختیاری می‌تواند بر روی دیوار نصب شود و یا اینکه همیشه شما را همراهی کند.

بهترین پریز هوشمند: WeMo Mini Smart Plug

بهترین گجت‌های سازگار با HomeKit اپل در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

اگر خواهان تهیه‌ی یک پریز هستید که با دستورات سیری قطع و وصل شود، WeMo Mini با قیمتی کمتر از ۳۰ دلار می‌تواند بهترین گزینه باشد. این پریز اولین دستگاهی است که از ساختار نرم‌افزاری به جای تراشه‌ی MFi، جهت همگام‌شدن با هوم‌کیت اپل استفاده کرده و با این اوصاف آشکار است که این گجت هوشمند از یک اتصال روان با پردازش ابری شرکت اپل بهره می‌برد.

WeMo علاوه بر اینکه تابع قوانین شرکت Belkin است، سابقه‌ای طولانی نیز در زمینه‌ی رفع مسائل و مشکلات تجهیزات خود دارد و معمولاً این کار را از طریق بروزرسانی سفت‌افزار (firmware) انجام می‌دهد. از نقاط ضعف WeMo می‌توان به کارایی نامطلوب اپلیکیشن آن، تأخیرهای اتفاقی و مشکلات گوناگون در هنگام جفت‌شدن اشاره کرد. اما این مشکلات همیشگی نبوده‌اند، در طول پنج‌سال گذشته، این محصول مشکلات ذکر شده را در رابطه با دستگاه‌های خودکار، کنترل‌های صوتی و سرویس‌هایی همچون IFTTT نداشته است. هنگامی که این گجت هوشمند را با هوم‌کیت خود همگام کردید، آنگاه می‌توانید اپلیکیشن Home را به جای خود نرم‌افزار WeMo مورد استفاده قرار دهید. در آخر، اگر قصد دارید لامپ، قهوه‌ساز، پنکه‌ی‌رومیزی و هرچیز برقی دیگری را به صورت اتوماتیک درآورید، WeMo Mini می‌تواند یک انتخاب عالی باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید