هفت اپلیکیشن جاسوسی از پلی استور گوگل حذف شد - تکفارس 
هفت اپلیکیشن جاسوسی از پلی استور گوگل حذف شد - تکفارس 
هفت اپلیکیشن جاسوسی از پلی استور گوگل حذف شد - تکفارس 

هفت اپلیکیشن جاسوسی از پلی استور گوگل حذف شد

بهنام خدابخشی
۲۷ تیر ۱۳۹۸ - 19:59
پلی استور گوگل

محققان بخش امنیت اپلیکیشن‌های موبایلی کمپانی Avast در آخرین پژوهش‌های خود، هفت اپلیکیشن جاسوسی را در پلی استور گوگل کشف کردند. این نرم‌افزارها به احتمال زیاد توسط یک توسعه‌دهنده‌ی روسی برای رسیدن به مقاصد جاسوسی طراحی شده‌اند. اکنون تمامی این اپلیکیشن‌‌ها توسط گوگل حذف شدند ولی متاسفانه پیش از حذف آن‌ها، ۱۳۰٫۰۰۰ بار از گوگل پلی دانلود و نصب شده بودند. بر اساس آمارهای منتشر شده، متاسفانه دو برنامه‌ی Spy Tracker و SMS Tracker بیش از ۵۰٫۰۰۰ بار از این فروشگاه دانلود و نصب شده‌اند.

تمامی این اپلیکیشن‌ها به منظور کمک به کودکان، کارمندان و اقشار مختلف جامعه طراحی شده بودند. موقعیت مکانی هدف را دنبال و مخاطبین، پیامک‌ها و تاریخ تماس‌های آن‌ها را جمع‌آوری می‌کردند. این نرم‌افزارها در ابتدا توسط کاربر به منظور برطرف کردن نیازهای فرد نصب و در نهایت به بخش‌های مختلف گوشی دسترسی پیدا می‌کند. سپس از آدرس ایمیل و پسور شما جهت ارسال یک سری از اپلیکیشن‌ها به مویایل طراح نرم‌افزار جاسوسی استفاده می‌نماید. پس از نصب شدن اپلیکیشن جاسوسی بر روی دستگاه شما هیچ اعلانی در بالای دستگاه شما نمایش داده نمی‌شود و فرد متوجه نخواهد شد که دستگاه وی مورد جاسوسی قرار گرفته است. به صورت مخفیانه بسیاری از اطلاعات فرد مورد سرقت قرار خواهد گرفت.

“این اپلیکیشن‌ها کاملا فعالیت غیر اخلاقی داشته و برای حریم خصوصی افراد مشکل‌ساز می‌شوند و نباید در فروشگاه Google Play قرار بگیرند. رفتار جنایتکارانه را تبلیغ می‌کنند و می‌توانند توسط کارفرمایان، استالکرها یا شرکای خشونت‌آمیز به منظور جاسوسی از قربانیان مورد سوء استفاده قرار بگیرند. ما این دسته از اپلیکیشن‌ها را به عنوان stalkerware می شناسیم و با استفاده از apklab.io می‌توانیم به سرعت آن‌ها را شناسایی و در نهایت برای حذف آن‌ها اقدام کنیم. “- Nikolaos Chrysaidos، مدیر بخش اطلاعات و امنیت تلفن‌همراه Avast

اساسمی اپلیکیشن‌های جاسوسی حذف شده:

  • Track Employees Check Work Phone Online Spy Free
  • Spy Kids Tracker
  • Phone Cell Tracker
  • Mobile Tracking
  • Spy Tracker
  • SMS Tracker
  • Employee Work Spy

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید