دانلود همزمان اپلیکیشن‌ها در پلی استور گوگل ممکن می‌شود - تکفارس 
دانلود همزمان اپلیکیشن‌ها در پلی استور گوگل ممکن می‌شود - تکفارس 
دانلود همزمان اپلیکیشن‌ها در پلی استور گوگل ممکن می‌شود - تکفارس 

دانلود همزمان اپلیکیشن‌ها در پلی استور گوگل ممکن می‌شود

محمدامین حیدری
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - 08:26
گوگل پلی استور

آخرین بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهند که گوگل تصمیم دارد تا امکان دانلود همزمان اپلیکیشن‌ها را برای کاربران پلی استور فراهم کند.

به تازگی یکی از کاربران وبسایت TheSpAndroid با بررسی فایل‌های نسخه ۴۰.۰.۱۳ گوگل پلی استور، شواهدی مبنی بر تمرکز گوگل بر روی قابلیت جدیدی برای دانلود همزمان چند اپلیکیشن یافته است؛ کاربران به کمک این قابلیت می‌توانند به دانلود همزمان چند اپلیکیشن بپردازند.

این کاربر که AssembleDebug نام دارد پس از انجام بررسی‌ در این زمینه، متوجه محدودیت‌های قابلیت مذکور نیز شده است؛ به‌عنوان مثال آپدیت همزمان چند برنامه امکان‌پذیر نخواهد بود و هر برنامه مانند گذشته باید به‌صورت جداگانه آپدیت شود. علاوه‌بر این، گوگل کاربران را به دانلود همزمان تنها دو اپلیکیشن محدود کرده است. با این حال کاربر نام‌برده توانسته است تا از طریق کدهای برنامه، این تعداد را به ۵ دانلود همزمان افزایش دهد.

پیشی‌بینی می‌شود این ویژگی احتمالاً تا زمانی که گوگل مشکلات آن را به‌طور کامل برطرف کند در حالت آزمایشی باقی خواهد ماند.

دانلود همزمان در گوگل پلی

جالب است بدانید چند سال قبل یکی از کاربران Reddit نیز به دانلود همزمان اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی استور اشاره کرده بود که نشان می‌دهد ظاهراً گوگل از سال‌ها پیش درحال آزمایش و بررسی این قابلیت است. او گزارش کرده بود که موفق به دانلود همزمان سه اپلیکیشن در پلی استور شده است. گفتنی است که همه دانلودهای او در ارتباط با آپدیت اپلیکیشن‌ها بوده‌اند؛ کاری که طبق بررسی اخیر دیگر ممکن نخواهد بود و به یک محدودیت تبدیل شده است.

این کاربر همچنین اظهار داشته باتوجه به کاهش کیفیت اینترنت خود، توانسته است تنها سه اپلیکیشن را به‌طور همزمان با گوشی خود دانلود کند؛ شاید به همین دلیل است که گوگل فعلا تعداد دانلود همزمان را به حداکثر ۲ دانلود محدود کرده است.

از دیگر یافته‌های مربوط به پلی استور می‌توان به تلاش گوگل برای افزودن نوعی استوری در بخش اطلاعات مربوط به هر اپلیکیشن اشاره نمود؛ این استوری‌ هنگامی که جزئیات بیشتری از یک اپلیکیشن در دسترس قرار بگیرد، به شکل کارتی رنگارنگ ظاهر خواهد شد. براساس این یافته، کاربران می‌توانند در زمان بازدید از صفحه هر اپلیکیشن، برنامه‌های مشابه‌ای که در دسته‌بندی یکسان با آن قرار دارند را مشاهده کنند.

شایان ذکر است که پس از بررسی نسخه ۳۹.۸ گوگل پلی استور، نشانه‌هایی از تغییر در رابط کاربری دیالوگ باکس این فروشگاه اندرویدی نیز یافت شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید