سامسونگ برای تخلیه زباله‌ها در شهر نویدا جریمه شد - تکفارس 
سامسونگ برای تخلیه زباله‌ها در شهر نویدا جریمه شد - تکفارس 
سامسونگ برای تخلیه زباله‌ها در شهر نویدا جریمه شد - تکفارس 

سامسونگ برای تخلیه زباله‌ها در شهر نویدا جریمه شد

امیر عسگری
۲۵ تیر ۱۳۹۸ - 15:28
سامسونگ برای تخلیه زباله‌ها در شهر نویدا جریمه شد - تکفارس 

مقامات شهر نویدا (Noida) و هیأت کنترل آلودگی دولت ۳ جریمه ۵۰۰ هزار روپیه‌ای برای هر یک از کارخانه‌های شرکت چند ملیتی سامسونگ کره‌جنوبی بخاطر دفن زباله در بخش ۸۰ اعمال کرده‌اند.

این جریمه پس از شکایت متعدد توسط ساکنین بخش ۷۹ مبنی بر اینکه زباله‌ها بدون پوشش و آب‌پاشی تخلیه می‌شوند اعمال شده است.

آنیل سینگ (Anil Singh) افسر منطقه‌ای در UPPCB:

ما سه مرتبه مجازات ۵۰۰ هزار روپیه‌ای برای C&T سامسونگ که مجموعاً ۱٫۵ میلیون روپیه می‌شود را برای نادیده گرفتن موارد مربوط به دفع زباله‌های C&D در نظر گرفته‌ایم. همچنین مشخص شد که کامیون‌ها زباله‌ها را بدون پوشش حمل کرده و هیچگونه عملیات آب‌پاشی در محل تخلیه آنها صورت نگرفته است.

طبق گفته یکی از مقامات سامسونگ C&T هنوز هیچگونه اخطاری از طرف UPPCB و یا مقامات نویدا به آنها داده نشده است.

اداره بهداشت عمومی همچنین یک آژانس خصوصی که وظیفه انتقال زباله‌های C&D به منطقه‌ای در بخش ۸۰ را داشت ۱۰ هزار روپیه‌ جریمه کرده است. این جریمه نتیجه شکایت ویکرانت تانگد (Vikrant Tongad) بوده است.

ویکرانت تانگد (Vikrant Tongad) :

ماموران ابتدا هیچ مورد غیرعادی در فرآیند دفع زباله‌های C&D پیدا نکرده‌ بودند. با این وجود بعد از اینکه عکس‌های گوگل‌مپ را بررسی کردیم واضح بود که شرکت در حال دفع زباله‌ها در یک منطقه باز بدون رعایت کردن موارد احتیاطی است. این منطقه در فاصله ۵۰۰ متری از کارخانه C&D در بخش ۸۰ قرار دارد.

طی چند روز ساکنان Gaur Sportswood در بخش ۷۹ بیش از ۳۰ شکایت علیه کارخانه بازیافت C&D به مقامات نویدا و UPPCB فرستاده‌اند. ساکنان ابراز نگرانی خود را در رابطه با فاصله ۱۰۰ متری این کارخانه با محل زندگی خود و صدها کامیونی که زباله‌ها را بدون آب‌پاشی در آنجا تخلیه می‌کنند اعلام کرده‌اند.

سورش باجپی (Suresh Bajpi) یکی از شهروندان بخش ۷۹:

در رابطه با شکایت خود هیچگونه تضمینی از سوی مقامات یا UPPCB به ما ارائه نشده است. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، منطقه غرق در گرد و غبار خواهد شد و باعث نگرانی‌های جدی در رابطه با سلامتی می‌شود. اگر پاسخی در این رابطه دریافت نکنیم به NGT شکایت خواهیم کرد.

در ژوئیه ۲۰۱۸ کارخانه C&T سامسونگ توسط نخست وزیر در بخش ۸۱ افتتاح گردید که به عنوان بزرگترین واحد تولید تلفن همراه جهان شناخته می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید