استفاده از بلاک چین در محصولات آینده‌ی شرکت Bosch - تکفارس 
استفاده از بلاک چین در محصولات آینده‌ی شرکت Bosch - تکفارس 
استفاده از بلاک چین در محصولات آینده‌ی شرکت Bosch - تکفارس 

استفاده از بلاک چین در محصولات آینده‌ی شرکت Bosch

پوریا اسدی
۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - 22:00
استفاده از بلاک چین در محصولات آینده‌ی شرکت Bosch - تکفارس 

آیا به یاد دارید که چند سال پیش تکنولوژی بلاک چین دنیا را به تسخیر خود درآورد؟ این یک مفهوم محبوب بود که یک شرکت تولییدکننده چای توانست سهام خود را با قرار دادن «بلاک چین» در نام خود و با امید استفاده از تکنولوژی نو ظهور، افزایش دهد. در حالی که از محبوبیت اصلی این تکنولوژی کاهش یافته، آما این  فناوری هنوز به قوت خود باقی مانده است. در حال حاضر شرکت آلمانی Bosch در حال برنامه ریزی برای استفاده از این فناوری در مدل آینده‌ی یخچال و فریزر خود است.

این شرکت اخیرا اعلام کرد که با Wien Energie (یک شرکت بزرگ انرژی واقع در اتریش) برای ایجاد یک یخچال هوشمند جدید که ویژگی‌های مرتبط با بلاک چین دارد، در حال همکاری است.

برای شروع، یخچال ظاهرا از انرژی استفاده می‌کند که از طریق فناوری بلوچین تولید می‌شود. مالکین قادر خواهند بود تا دقیقا مکانی  که انرژی از آن تامین می‌شود را بدانند و کنترل منبع انرژی یخچال خود را بدست بگیرند. به این معنا که کاربران قادر خواهند بود بین تامین انرژی از پانل‌های خورشیدی محلی، توربین‌های باد و سایر گزینه‌ها، یکی را انتخاب کنند. تامین منابع انرژی توسط یک برنامه در گوشی هوشمند کنترل می‌شود.

علاوه بر ویژگی‌های بلاک چین که در این محصول به کار گرفته شده، این یخچال همچنین با گزینه‌های استاندارد لوازم خانگی هوشمند عرضه خواهد شد. این استاندارها شامل توانایی کنترل دمای داخل یخچال از راه دور، اعلام هشدار در صورت باز ماندن درب می‌شود. همچنین یک گزارش دقیق از مصرف برق را ارائه می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی مقدار هزینه‌ی مربوط به انرژی این محصول را پیگیری کنند.

پیتر گوینترز، مدیر عامل شرکت Wien Energie در بیانیه‌ای گفت:

ما تکنولوژی بلاک چین را به عنوان یک فرصت می‌بینیم و در حال حاضر با مشتریان اولیه در حال آزمایش امکانات آن هستیم. هدف این است که انرژی در آینده در دسترس‌تر و قابل درک‌تر باشد.

در مورد یخچال و فریزر بلاک چین بوش، بسیاری از سوالات بی پاسخ مانده است و در حال حاضر به نظر یک طرح مفهومی‌ می‌آید تا یک محصول واقعی. مشخص نیست که در حین عرضه از کدام نوع  بلاک چین استفاده نموده یا چقدر هزینه خواهد داشت. برای کسانی که به دنبال کنترل بیشتری بر مصرف انرژی خود هستند، این محصول چیزی است که منتظر آن خواهند بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید