فایرفاکس حالا مرورگر بهتری برای دستگاه‌های آیپد است - تکفارس 
فایرفاکس حالا مرورگر بهتری برای دستگاه‌های آیپد است - تکفارس 
فایرفاکس حالا مرورگر بهتری برای دستگاه‌های آیپد است - تکفارس 

فایرفاکس حالا مرورگر بهتری برای دستگاه‌های آیپد است

عباد رمضانزاده
۴ فروردین ۱۳۹۸ - 08:00
فایرفاکس حالا مرورگر بهتری برای دستگاه‌های آیپد است - تکفارس 

موزیلا نسخه جدید فایرفاکس برای IOS را منتشر کرده است که به صورت ویژه امکاناتی را برای دستگاه‌های آیپد اپل شامل می‌شود. در ادامه این مطلب با تکفارس همراه باشید تا جزئیات بیشتر را خدمت شما ارائه کنیم.

اگر از مرورگر فایرفاکس بر روی آیپد خود استفاده  می‌کنید خبر‌های خوبی برایتان داریم. کمپانی موزیلا در جدیدترین نسخه این مرورگر امکانات و قابلیت‌هایی را به آن اضافه می‌کند که می‌توانند استفاده از فایرفاکس را برای کاربران آیپد بسیار لذت بخش کنند.

از آنجایی که آیپد نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به آیفون دارد،  شما می‌توانید از آن در کارهای متفاوتی مانند اجرا دو اپلیکشین در کنار یک دیگر استفاده کنید.  اما برای انجام این کار نیاز است که مرورگر شما از اسپلیت اسکرین، یک ویژگی که اجازه می‌دهد دو اپلیکیشن را کنار هم داشته باشید، پشتیبانی کند. به کمک این ویژگی می‌توانید به راحتی یک متن یا لینک را بدون اینکه نیاز باشد بین اپلیکیشن‌ها سوئیچ کنید با دیگران به اشتراک بگذارید. آخرین نسخه از فایرفاکس کاربران آیپد را قادر می‌سازد تا نمایشگر خود را بین این مرورگر و یک اپلیکیشن دیگر مانند Google Maps و Slack تقسیم نمایند.

علاوه بر اسپلیت اسکرین، موزیلا چند تغییر مهم دیگر را نیز در مرورگر خود اعمال کرده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به یک مدیرت تب بهتر، دسترسی راحت‌تر به Private Browsing و میانبرهای صفحه‌کلید اشاره کرد.

بعد از به‌روزرسانی، متوجه نمایش متفاوت تب‌ها توسط فایرفاکس خواهید شد که البته مشاهده آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. همچنین اگر شما قبلاً قصد داشتید که در یک دستگاه IOS به صفحه‌ای Private بروید، باید چند مرحله را طی می‌کردید اما در فایرفاکس جدید، Private Browsing در گوشه پایین سمت چپ مرورگر قرار داده شده است و شما می‌توانید مستقیماً به آن دسترسی داشته باشید.

همچنین اگر از یک صفحه‌کلید خارجی بر روی آیپد خود استفاده می‌کنید، حالا به لطف به‌روزرسانی جدید می‌توانید کلید command تبلت خود را نگه داشته و از میانبرهای صفحه‌کلید فایرفاکس استفاده کنید. احتمالاً شما با بسیاری از این میانبرها آشنا خواهید بود زیرا موزیلا آن‌ها را دقیقاً مثل میانبرهای موجود در سیستم‌های مک پیاده‌سازی کرد است.

یک قابلیت جدید دیگر نیز به جدیدترین نسخه فایرفاکس اضافه شده است که به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به ترک مرورگر، تب‌ها را بین دستگاه‌های مختلف به اشتراک بگذارید. البته شما برای این کار به حساب کاربری فایرفاکس نیاز خواهید داشت.

اما این تمام ماجرا نیست و یک ویژگی دیگر نیز، که تقاضاهای زیادی برای آن صورت گرفته بود، هرچند به صورت محدود، به فایرفاکس آمده است. همان‌طور که می‌دانید، IOS اجازه تنظیم کردن فایرفاکس به عنوان مرورگر پیش‌فرض را نمی‌دهد اما برنامه نویسان موزیلا راه حلی پیدا کرده‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد از فایرفاکس به عنوان مرورگر پیش‌فرض خود برای باز کردن لینک‌های ایمیل از Microsoft Outlook استفاده کنند.

اگر شما یک از کاربران آیپد اپل بوده و به دنبال یک مرورگر جایگزین هستید، فایرفاکس حالا گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. بنابراین جدیدترین نسخه آن را بر روی دستگاه خود نصب کرده و در بخش کامنت‌ها نظر خود را درباره آن با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید