بهترین هاب‌ها و مبدل‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
بهترین هاب‌ها و مبدل‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
بهترین هاب‌ها و مبدل‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

بهترین هاب‌ها و مبدل‌های سال ۲۰۱۹

سید محمد معلمی
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - 20:00
بهترین هاب‌ها و مبدل‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

از آن جایی که اکثر رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند امروزه از پورت USB-C بهره می‌برند، کاربران نیز به دنبال بهترین مبدل‌ها و هاب‌ها برای کامپیوترهای خود هستند تا علاوه بر افزایش درگاه‌های USB، بتوانند مموری کارت، کابل HDMI و Ethernet را نیز به لپ‌تاپ‌هایشان وصل کنند.

خبر خوب این است که حالا تعداد زیادی هاب در بازار وجود دارد که این امکان را فراهم کرده است؛ پس برای آشنایی با این مبدل‌ها ادامه این مقاله را از دست ندهید.

در گذشته، لپ‌تاپ‌ها درگاه‌های زیادی داشتند ولی حالا تولیدکنندگان در آنها فقط یک یا دو پورت USB-C برای شارژ و دیگر اتصالات قرار می‌دهند؛ به خصوص محصولات اپل که این قضیه در مک‌بوک‌ها کاملاً مشهود است. چنان‌چه می‌خواهید مموری کارت، هارد دیسک اکسترنال، شارژر گوشی و . . . به لپ‌تاپ وصل کنید، باید از پورت USB 3.0 بهره ببرید. ضمن اینکه برای اتصال یک مانیتور دیگر هم به کابل HDMI نیاز دارید.

اگرچه اکثراً این محصولات را مبدل یا دانگل می‌نامند ولی واقعیت است که هاب‌ها یک پورت دارند و اجازه می‌دهند دیگر کابل‌ها به آنها وصل شوند.

اولین گام برای خرید یک هاب، این است که ببینید از آن چه انتظاری دارید چرا که هستند مبدل‌هایی که چند نوع پورت مختلف را در اختیار افراد قرار می‌دهند.

بیایید ابتدا با برخی پورت‌های موجود در هاب‌ها آشنا شویم و سپس بهترین هاب‌های بازار را به شما معرفی کنیم؛ با تکفارس همراه باشید.

USB A: این پورت را که USB 3.0 نیز می‌نامند، بیشتر برای کسانی است که می‌خواهند کابل‌های مشابه فلش‌ها را به رایانه یا لپ‌تاپ خود وصل کنند. اگر هدف شما از خرید هاب همین مورد است، نیازی نیست هزینه زیادی برای این قطعات بپردازید و سراغ نمونه‌های پیشرفته‌تر بروید.

HDMI: مبدل‌های زیادی در بازار یافت می‌شود که USB-C را هم به HDMI تبدیل می‌کنند و هم به کابل‌های مورد نیاز برای پخش کیفیت ۴K.

پاور: برخی لپ‌تاپ‌ها تنها یک پورت USB-C دارند بنابراین یک مبدل باید به آنها اضافه کنید تا همزمانی که با رایانه کار می‌کنید، دستگاه شارژ شود.

شارژر: جالب است بدانید برخی هاب‌ها به خاطر مبدل‌هایی که درون خود دارند، به عنوان یک شارژر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

Ethernet: حتی با اتصال وای‌فای نیز شما نمی‌توانید از سرعت بالای اینترنت که با سیم به مودم وصل شده‌اید، استفاده کنید. به همین دلیل است که بسیاری از هتل‌ها همچنان از این روش برای اتصال به اینترنت بهره می‌برند. اگر شما هم می‌خواهید با سرعت بیشتری به اینترنت وصل شوید، باید سراغ یک هاب با پورت RY45 Ethernet بروید و اطمینان حاصل کنید که از اتصال گیگابایتی پشتیبانی می‌کند.

مموری کارت: هنوز لپ‌تاپ‌های انگشت‌شماری دارای پورت مموری کارت هستند ولی مطمئناً اپل دیگر چنین چیزی در مک‌بوک‌هایش قرار نداده است. اگر این قضیه هم برای شما اهمیت دارد، به دنبال محل قرار دادن مموری کارت با نام SD-، MicroSD- و TF-card روی هاب‌ها باشید.

دومین گام برای خرید یک هاب، به حمل‌ونقل آن مربوط می‌شود. اگر می‌خواهید لپ‌تاپی که فقط دارای پورت USB-C است را به مسافرت ببرید، باید مبدلی انتخاب کنید که نه سنگین است و نه بزرگ. با این تفاسیر، مهم‌ترین نکته‌ای که لازم است به آن توجه کنید، وزن و سایز یک هاب می‌باشد. در بازار می‌توانید مبدل‌های کوچک و سبکی را پیدا نمایید که به راحتی در کیف لپ‌تاپ یا جیب شلوارتان قرار می‌گیرند.

سومین گام برای خرید یک هاب، قیمت است. مبدل‌های USB-C بسیار ارزان قیمتی در بازار وجود دارند ولی ما در این مقاله سعی کرده‌ایم سراغ بهترین نمونه‌ها برویم بنابراین به نظر نمی‌رسد به خطر انداختن امنیت و سلامت لپ‌تاپ به خاطر خرج کردن کمی پول بیشتر منطقی باشد.

در ادامه می‌توانید بهترین و مبدل‌ها و هاب‌های بازار را مشاهده نمایید.

  1. Kingston Nucleum 7-port USB-C

بهترین هاب‌ها و مبدل‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

این محصول شرکت کینگستون یک پورت USB-C را به هفت درگاه تبدیل می‌کند که عبارتند از: خروجی HDMI برای کیفیت ۴K، ورودی کابل پاور با قدرت ۶۰ وات و محل قرار دادن مموری کارت SD.

با استفاده از درگاه HDMI تعبیه شده در این هاب می‌توانید مانیتورها یا پروژکتورهایی را به یک نمایشگر وصل کنید و از کیفیت‌های ۴K UHD و یا فول اچ‌دی ۱۰۸۰p لذت ببرید.

به علاوه، با استفاده از Kingston Nucleum 7-port USB-C، امکان شارژ لپ‌تاپ و گوشی به صورت همزمان وجود دارد. اندازه این مبدل بسیار کوچک و وزن آن هم بسیار کم است. در این محصول کینگستون می‌توانید شاهد کابل‌های درونی باشید که به عنوان یک اکسسوری مسافرتی نیز به کار می‌روند.

به علاوه، پورت‌های دو ساله USB A هم سبب شارژ دستگاه‌هایی نظیر گوشی‌های هوشمند و هدفون‌های بلوتوثی خواهند شد.

ضمن اینکه دو پورت USB-C دیگر نیز برای شارژ محصولات مدرن‌تر شما کاربرد خواهند داشت.

قیمت Kingston Nucleum 7-port USB-C حدوداً ۵۰ دلار است که دو سال هم وارانتی دارد.

  1.  VAVA USB C Hub 8-in-1 Adapter

بهترین هاب‌ها و مبدل‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

این هاب USB-C تولید شده توسط شرکت Vava به خاطر وزن ۶۳ گرمی خود بیشتر به درد کسانی می‌خورد که مدام در سفر هستند و لپ‌تاپ‌شان را حمل می‌کنند. ضمن اینکه به خاطر سایز کوچکی که دارد، به راحتی در جیب جا می‌شود.

امکان اتصال این مبدل با استفاده از یک کابل انعطاف‌پذیر ۱۵ سانتی‌متری به لپ‌تاپ وجود دارد. روی بدنه این محصول Vava هشت درگاه مشاهده می‌شود. پورت شارژ ۱۰۰ واتی تایپ C به نام PD از جمله امکانات این هاب است بنابراین امکان ندارد با وجود این مبدل، شارژ رایانه همراه شما تمام شود.

سه درگاه USB 3.0 (USB A) در این هاب به چشم می‌خورد که فکر می‌کنیم برای همه کافی باشد. به علاوه، پورت HDMI هم از کیفیت ۴K پشتیبانی می‌نماید.

یک درگاه Gigabit RJ45 Ethernet هم در محصول Vava مشاهده می‌شود که یک درپوش باز شونده وظیفه نگه‌داری از آن را بر عهده دارد.

به علاوه، فیلمبرداران و عکسبرداران حرفه‌ای مطمئناً از وجود محل قرار دادن مموری کارت SD در این هاب احساس رضایت خواهند کرد.

  1. Targus Dock410 USB-C Docking Station

بهترین هاب‌ها و مبدل‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

هاب Targus Dock410 یک مبدل بسیار فشرده است که جبران نبود پورت‌های مختلف روی لپ‌تاپ‌ها را خواهد کرد.

رایانه‌های همراهی که دارای درگاه USB-C هستند و می‌خواهند همه کارهای خود را با یک هاب سبک وزن انجام دهند، قطعاً از محصول شرکت Targus راضی خواهند بود.

با این هاب، امکان اتصال کیبورد، ماوس، پرینتر، کابل LAN، مانیتورهای اضافی و . . . فراهم خواهد شد. در Targus Dock410، یک خروجی HDMI، ۳ پورت USB 3.0 که یکی از آنها مخصوص شارژ سریع است و یک مینی جک ورودی و خروجی صوت به چشم می‌خورد.

ضمن اینکه اگرچه این هاب می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز دو مانیتور باشد ولی بهتر است یک صفحه نمایش به آن وصل کنید چرا که با اتصال دو نمایشگر، احتمال بروز مشکل و نویز افزایش می‌یابد. لازم به ذکر است که سیستم عامل macOS به دلایلی با محدودیت اتصال یک مانیتور روبه‌روست. برای اینکه بتوانیم محتوای مک‌بوک پرو را در دو نمایشگر اکسترنال پخش کنیم، مجبور بودیم از دو هاب شرکت Tragus استفاده نماییم. ضمن اینکه جهت شارژ لپ‌تاپ هم باید از منبع نیرو مخصوص خود بهره می‌بردیم نه از کابل داک. ضمناً قیمت این هاب حدود ۲۲۰ دلار است.

  1. Lenovo USB-C to 4-Port USB 3.0 Data Hub

بهترین هاب‌ها و مبدل‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

اگر می‌خواهید گوشی خود را شارژ نمایید، یک هارد درایو اکسترنال و یک فلش مموری به لپ‌تاپ وصل کنید، نباید سراغ چیز دیگری غیر از Lenovo USB-C to 4-Port USB 3.0 Data Hub بروید.

تعداد زیادی از این‌گونه هاب‌ها در بازار یافت می‌شود ولی بد نیست ابتدا نگاهی به این محصول لنوو بندازید چرا که هم قیمت کمی دارد و هم سنگین نیست و جابه‌جایی آن راحت می‌باشد.

چهار پورت USB 3.0 در این مبدل به چشم می‌خورد ولی اثری از خروجی HDMI و یا درگاه USB-C اضافه برای شارژ نیست.

  1. Satechi Aluminum Type-C Slim Multi-Port Adapter 4K

بهترین هاب‌ها و مبدل‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

هاب Satechi Aluminum Type-C Slim Multi-Port Adapter 4K یکی از بهترین آداپتورهایی است که وزن کمی دارد و بسیار کوچک می‌باشد. از طرفی، علاوه بر همخوانی با لپ‌تاپ‌های دارای پورت USB-C، با مک‌بوک‌های اپل نیز سازگاری دارد. جنس این مبدل آلومینیوم بوده و از تنوع رنگی بسیار زیادی مانند نقره‌ای، طلایی، رز گلد و خاکستری برخوردار است.

وزن ۴۶ گرمی در کنار بدنه‌ای بسیار سبک، به همراه دو پورت USB 3.0 و خروجی HDMI با کیفیت ۴K، از جمله ویژگی‌های این هاب به حساب می‌آیند. لازم به ذکر است که طول کابل انعطاف‌پذیر این مبدل ۱۵ سانتی‌متر می‌باشد. همچنین یک پورت USB-C اضافی شارژ برای کسانی که می‌خواهند لپ‌تاپ‌شان را همواره شارژ کنند فراهم شده است.

  1. Moshi USB-C Multimedia Adapter

بهترین هاب‌ها و مبدل‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

هاب شرکت Moshi یک مبدل سه در یک ساده است که از چهار پورت بهره می‌برد. وجود دو USB 3.0، یک محل قرار دادن کارت SD و خروجی HDMI با کیفیت UHD 4K جهت اتصال به مانیتور اکسترنال از جمله ویژگی‌های این مبدل می‌باشند.

محل قرار دادن مموری کارت هم از نمونه‌های SD و هم از نمونه‌های SDHC/XC پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تا ۱۰۴ مگابیت بر ثانیه سرعت، فایل‌ها را انتقال دهد.

به خاطر نبود درگاه USB-C اضافه، امکان شارژ لپ‌تاپ با Moshi USB-C Multimedia Adapter وجود ندارد. ضمن اینکه امکان اتصال این هاب ۶۴ گرمی با یک کابل انعطاف‌پذیر ۱۲ سانتی‌متری برای متقاضیان محصول Moshi فراهم شده است.

  1. Anker 5-in-1 Premium USB C Data Hub

بهترین هاب‌ها و مبدل‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

هاب خاکستری رنگ شرکت Anker توسط کمپانی سازنده با نام USB, Video, and Internet Data Station خوانده می‌شود. به خاطر وزن ۵۲ گرمی و اندازه ۳٫۲ سانتی‌متری، باید این مبدل را یکی از سبکترین و کوچک‌ترین نمونه‌های موجود در بازار بدانیم.

سه پورت USB 3.0 با سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه، یک خروجی HDMI با کیفیت ۴K و آداپتور Gigabit Ethernet Port Network در این هاب مشاهده می‌شود.

لازم به ذکر است که هیچ درگاه USB-C اضافه‌ای برای شارژ در Anker 5-in-1 Premium USB C Data Hub تعبیه نشده است.

  1. HyperDrive 7.5W Wireless Charger USB-C Hub

بهترین هاب‌ها و مبدل‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

یکی از ویژگی‌های خاص هاب شرکت HyperDrive، امکان استفاده از آن به عنوان شارژر بیسیم آیفون‌ها و گوشی‌های اندرویدی است. هرچند خودِ کمپانی سازنده اعلام کرده هدف از تولید این مبدل، محصولات اپل بوده است.

در این هاب، سه پورت USB-A، یک خروجی HDMI با کیفیت ۴K، محل قرار دادن کابل Gigabit Ethernet، محل قرار دادن مموری کارت SD و یک USB-C با قدرت ۱۰۰ وات برای شارژ وجود دارد.

همه این‌هایی که گفتیم، علاوه بر یک استند برای شارژ بیسیم که برای آیفون ۸، آیفون ایکس، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس آر فوق‌العاده است، در یک قاب کوچک و کامپکت مشاهده می‌شوند.

مطمئناً HyperDrive 7.5W Wireless Charger USB-C Hub همان چیزی است که شما در مسافرت به آن احتیاج دارید چرا که هم هاب است و هم شارژر بیسیم همراه.

  1. Moshi Symbus Q

بهترین هاب‌ها و مبدل‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

تفاوت زیادی میان Moshi Symbus Q با هاب معرفی شده در مورد قبلی وجود ندارد ولی محصول Moshi  قیمتش بیشتر و کاربردش کمتر است. البته نباید فکر کنید این مبدل ارزش خریدن ندارد چرا که Moshi Symbus Q بدنه بسیار شکیلی دارد و جنس آن فوق‌العاده است.

همچون HyperDrive، این هاب USB-C به عنوان شارژر بیسیم ۱۵ واتی نیز کاربرد دارد. به علاوه، دو پورت USB-A 3.1، یک خروجی HDMI با کیفیت ۴K و محل قرار دادن کابل Gigabit Ethernet نیز در آن به چشم می‌خورد. همچنین امکان شارژ کردن هر نوع لپ‌تاپ با استفاده از USB-C PD حدوداً ۶۰ واتی نیز با محصول Moshi وجود دارد.

بدنه این هاب از جنس آلومینیوم می‌باشد بنابراین از استحکام بالایی برخوردار است. به علاوه، یک پوشش نرم پارچه‌ای نیز روی آن قرار دارد تا در صورت برخورد به گوشی‌هایی که بدنه شیشه‌ای دارند، آسیبی به آنها وارد نکند. این را نیز اضافه کنیم که امکان شارژ هر نوع قاب موبایلی با Moshi Symbus Q فراهم است.

به خاطر داشته باشید که هاب مذکور فقط از منابع اصلی انرژی دریافت می‌کند به همین دلیل حتی اگر نمی‌خواهید از آن به عنوان شارژر بهره ببرید، باز هم باید به برق وصل کنید. به عبارت دیگر، این مبدل به درد کسانی که می‌خواهند در طول سفر گوشی خود را شارژ کنند نخواهد خورد و در خانه کارایی بیشتری دارد.

  1. Lenovo USB-C Hub, Aluminum Type C Adapter

بهترین هاب‌ها و مبدل‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

هاب تولید شده توسط شرکت لنوو هم به رنگ خاکستری در دسترس است و هم به رنگ نقره‌ای. در این مبدل، خروجی ویدیوهای HDMI، یک پورت Gigabit Ethernet، دو درگاه USB 3.0 و یک محل قرار دادن مموری کارت SD وجود دارد.

برای اینکه کارایی این هاب بیشتر شود، یک درگاه شارژ USB-C به چشم می خورد تا لپ‌تاپ خود را با آن شارژ کنید. این را اضافه کنیم برای اینکه بخواهید رایانه همراهتان را با Lenovo USB-C Hub, Aluminum Type C Adapter شارژ کنید، این یک قابلیت مهم به شمار می‌رود.

به خاطر داشتن پورت Ethernet، کارایی محصول لنوو از تولید شرکت Vava بیشتر است. ضمن اینکه به دلیل ضخیم بودن، این مبدل از مقاومت بیشتری برخوردار می‌باشد.

  1. Satechi Aluminum Type-C USB 3.0 3-in-1 Combo Hub

بهترین هاب‌ها و مبدل‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

اگرچه با بدنه آلومینیومی و رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای، طلایی و رز گلد، این هاب بیشتر برای کسانی مناسب است که مک‌بوک دارند ولی برای لپ‌تاپ‌های دارای درگاه USB-C نیز کارآمد خواهد بود.

این مبدل کابلی ندارد ولی مستقیماً به داخل پورت USB-C نصب می‌شود. این سبب خواهد شد اندازه آن کوچک‌تر گردد و ظاهر کار تمیزتر به نظر برسد.

از دیگر پورت‌های Satechi Aluminum Type-C USB 3.0 3-in-1 Combo Hub می‌توانیم به دو USB 3.0، یک محل قرار دادن مموری کارت SD و Micro SD و یک USB-C برای شارژ اشاره کنیم. ضمن اینکه هیچ خروجی HDMI در این مبدل به چشم نمی‌خورد.

  1. LC-Dolida USB-C to HDMI and VGA Adapter

بهترین هاب‌ها و مبدل‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

شاید به نظر شما قدیمی بیاید ولی برای کسانی که می‌خواهند از کابل VGA استفاده کنند، مطمئناً انتخاب بسیار ایده‌آلی به حساب می‌آید.

این مبدل سیگنال‌های صوتی و تصویر را از طریق کانکتور USB-C لپ‌تاپ دریافت می‌کند و آنها را روی صفحه نمایش، تلویزیون و پروژکتور پخش می‌نماید چرا که از خروجی HDMI و VGA بهره می‌برد.

اگرچه امکان استفاده از این دو پورت به صورت همزمان وجود ندارد ولی می‌توانید نمایشگر رایانه را گسترده‌تر کرده و تصاویر آن را در صفحه نمایشی مشاهده نمایید.

خروجی HDMI از کیفیت ۴K با رزولوشن ۲۱۶۰*۳۸۴۰ با ۳۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

لازم به ذکر است که هیچ پورت USB-C یا USB 3.0 اضافه‌ای در LC-Dolida USB-C to HDMI and VGA Adapter به چشم نمی‌خورد و تنها برای نمایشگرهایی که ورودی USB-C دارند، مناسب است.

  1. HP Z9G82AA Travel Hub

بهترین هاب‌ها و مبدل‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

یکی از فواید HP Z9G82AA Travel Hub، کابل بلند و دراز آن است که حدوداً ۳۵ سانتی‌متر می‌باشد.

یک پورت VGA برای پروژکتورهای قدیمی در آن وجود دارد که یک خروجی HDMI، دو درگاه USB 3.0 و یک USB-C برای شارژ، این امکانات قابل‌قبول را تکمیل می‌نماید.

نمی‌دانیم که آیا این هاب مک‌بوک‌های اپل را نیز شارژ می‌کند یا خیر ولی از آن جایی که سازنده این مبدل HP است، باید بتوانید محصولات این کمپانی را با HP Z9G82AA Travel Hub شارژ کنید.

  1.  StarTech 7-Port Charging Station

بهترین هاب‌ها و مبدل‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

اگر پورت‌های USB-A زیادی می‌خواهید که با چند درگاه USB-C همراه شده باشند، باید سراغ محصول StarTech بروید چرا که در آن ۵ پورت قدیمی USB و دو USB از نوع C به کار رفته است.

این هاب دارای یک کابل ۱ متری است بنابراین امکان شارژ گوشی و لپ‌تاپ با این مبدل وجود دارد. ضمن اینکه به خاطر پورت USB-C نیز امکان بهره‌گیری از آن به عنوان داک نیز فراهم است.

آیا هابی می‌شناسید که جایش در این لیست خالی باشد؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

اگر چنان‌چه می‌خواهید بررسی تخصصی محصولی را مطالعه نمایید یا با بهترین گوشی، رایانه، پردازنده و . . . آشنا شوید ولی آن را در سایت تکفارس پیدا نمی‌کنید، مدل آن را کامنت کرده تا در اسرع وقت، مقاله آن توسط تیم تحریریه ما آماده شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید