برزیل به تبعیت از اتحادیه اروپا استفاده از درگاه USB-C را روی گوشی‌ها الزامی می‌کند - تکفارس 
برزیل به تبعیت از اتحادیه اروپا استفاده از درگاه USB-C را روی گوشی‌ها الزامی می‌کند - تکفارس 

برزیل به تبعیت از اتحادیه اروپا استفاده از درگاه USB-C را روی گوشی‌ها الزامی می‌کند

افشین نوری
۹ تیر ۱۴۰۱ - 08:45
آیفون 15 USB-C

اتحادیه اروپا اخیرا قانونی به تصویب رساند رساند که به موجب آن همه گوشی‌های عرضه شده در این قاره باید مجهز به درگاه USB-C شوند. حالا کشور برزیل هم به دنبال الزامی کردن استفاده از این درگاه روی گوشی‌های موبایل است. 

سازمان ملی مخابرات برزیل طرحی را ارائه کرده است که در صورت تصویب همه سازندگان گوشی هوشمند را ملزم به پشتیبانی از استاندارد USB-C در گوشی‌هایشان خواهد کرد و حالا بعد از اتحادیه اروپا، برزیل هم به این جمع می‌پیوندد. 

اتحادیه اروپا اوایل این ماه سرانجام بعد از سال‌ها قانونی را تصویب کرد که همه دستگاه‌های الکترونیکی کوچک تا متوسط که شامل گوشی‌ها و تبلت‌ها می‌شوند باید از درگاه USB-C روی خود استفاده کنند. این قانون قرار است از سال ۲۰۲۴ اجرایی شود. 

در حال حاضر، همه گوشب‌های اندرویدی از پورت USB-C پشتیبانی می‌کنند و اپل متاسفانه هنوز این استاندارد را روی گوشی‌های آیفون ارائه نکرده است و همچنان از درگاه لایتنینگ روی آن‌ها استفاده می‌کند. اما به نظر می‌رسد سال آینده شاهد تغییراتی از سوی این شرکت خواهیم بود.

البته برزیل فعلا در مرحله نظرسنجی از شرکت‌های مختلف درباره طرح جدید خود است و اگر این طرح مورد قبول واقع شود تبدیل به قانون خواهد شد و از اول جولای ۲۰۲۴ لازم‌الاجرا خواهد بود. 

به گفته سازمان ملی مخابرات برزیل استفاده از درگاه USB-C باعث کاهش زباله‌های الکترونیکی و همچنین کاهش هزینه‌های مشتریان‌ خواهد شد و از طرف دیگر فرصت مناسبی را در اختیار شرکت‌ها قرار خواهد داد تا نوآوری‌های بهتری در این زمینه ارائه کنند. 

همانطور که گفته شد سناتورهای آمریکایی نیز به دنبال تصویب چنین قانونی برای الزامی کردن استفاده از استاندارد USB-C روی دستگاه‌های الکترونیکی هستند. 

اخیرا یک دادگاه در برزیل، اپل را به‌خاطر ارائه نکردن شارژر در جعبه گوشی‌های آیفون جریمه کرده بود و به نظر می‌رسد این کشور در نهایت اپل را مجبور به استفاده از درگاه USB-C روی گوشی‌هایش هم خواهد کرد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید