اولین ایرپاد دنیا با درگاه USB-C ارائه شد - تکفارس 
اولین ایرپاد دنیا با درگاه USB-C ارائه شد - تکفارس 

اولین ایرپاد دنیا با درگاه USB-C ارائه شد

افشین نوری
۱ خرداد ۱۴۰۱ - 20:17
ایرپاد

از آنجائیکه اکثر دستگاه‌های اپل از درگاه USB-C پشتیبانی نمی‌کنند، خیلی از متخصصان مهندسی معکوس به فکر این افتاده‌اند که این درگاه را به دستگاه‌های اپل اضافه کنند.

یک از این متخصصان Ken Pillonel نام دارد که از نبود پورت USB-C روی محصولات اپل راضی نیست و‌ خودش دست به کار شده تا این نقیصه را رفع کند.

ایرپاد

او حالا این کار را روی ایرپاد انجام داده است. Pillonel دانشجوی ارشد رباتیک در دانشگاه فدرال سوئیس است و در سال ۲۰۲۰ اولین آیفون USB-C دنیا را با حذف پورت لایتنینگ آن ارائه کرده بود. ایرپاد جدید از نوع اصلی آن قابل تمیز نیست و فقط یک درگاه USB-C با مهارت خاصی روی آن نصب شده است.

البته از آنجائیکه ایرپاد یک درگاه بسیار کوچک است نصب درگاه USB-C با مشکلات خاصی مواجه است. Pillonel گفته است که نصب این درگاه به جای پورت لایتنینگ بسیار پیچیده بوده است و این کار هزینه زیادی نیز برای او در پی داشته است.‌

گفته می‌شود اپل قصد دارد سال آینده در گوشی‌های آیفون خود درگاه USB-C را جایگزین لایتنینگ کند اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست. اگر این اتفاق بیفتد مسلما اپل در مورد هدفون‌های ایرپاد نیز می‌تواند این کار را انجام دهد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.