استفاده از درگاه USB-C روی پوشیدنی های هوشمند الزامی می شود - تکفارس 
استفاده از درگاه USB-C روی پوشیدنی های هوشمند الزامی می شود - تکفارس 

استفاده از درگاه USB-C روی پوشیدنی های هوشمند الزامی می شود

افشین نوری
۷ دی ۱۴۰۱ - 16:04
ایرپاد USB-C اپل

طبق قانون جدیدی که اتحادیه اروپا اخیرا به تصویب رسانده بود تا تاریخ ۲۸ دسامبر ۲۰۲۴ استفاده از درگاه USB-C روی کلیه دستگاه‌های فروخته شده در این اتحادیه الزامی است. به این ترتیب، مشتریان دیگر مجبور نخواهند بود برای دستگاه‌های مختلف شارژهای جداگانه‌ای بخرند. در حال حاضر اکثر گوشی‌های اندرویدی از این درگاه استفاده می‌کنند اما اپل هنوز از USB-C روی گوشی‌های آیفون خود استفاده نمی‌کند. لذا این شرکت مجبور است که تا دو سال آینده همه گوشی‌های آیفون خود را مجهز به این درگاه کند. 

پیش‌بینی‌ می‌شود با اجرایی شدن این قانون اتحادیه اروپا، سالانه چیزی حدود ۲۵۰ میلیون یورو در هزینه‌های مشتریان صرفه‌حویی شود و از آنجائیکه شارژرهای و کابل‌های کمتری توسط آن‌ها خربداری خواهد شد انتظار می‌رود میزان زباله‌های الکترونیکی نیز به‌شدت کاهش یابد. 

حالا طبق گزارشی که امروز منتشر شده است ظاهرا قرار است قانون مشابهی برای پوشیدنی‌های هوشمند تصویب شود. در همین راستا، سازمان استاندارد هند قصد دارد مثل اتحادیه اروپا قانونی تصویب کند که فروش دستگاه‌های بدون درگاه USB-C را در داخل خاک این کشور ممنوع کند. ظاهرا دولت هند در حال مذاکره با سازندگان دستکاه‌های الکترونیکی تا قان‌ن مذکور را به بهترین نحو تدوین کند. 

طبق این قانون، گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های فروخته شده در هند باید از درگاه USB-C استفاده کنند و پوشیدنی‌های هوشمند باید از یک سیستم شارژ یکپارچه دیگر استفاده نمایند. پوشیدنی‌های هوشمند شامل ساعت‌های هوشمند، دستگاه‌های پایش سلامت و تناسب اندام و ایربادها خواهد شد. 

بنابراین اگر هند بتواند چنین قانونی را وضع کند اپل نیز مجبور خواهد شد برای اولین بار در یک کشور آسیایی گوشی‌های آیفون و پوشیدنی خود را با درگاه USB-C یا درگاه یکپارچه عرضه کند. در غیر این‌صورت احتمالا متحمل پرداخت جریمه‌های سنگین خواهد شد. 

در حال حاضر، هند دومین بازار گوشی‌های هوشمند دنیاست و ۷۱ درصد بازار این کشور در اختیار دستگاه‌های اندرویدی است. بنابراین جای تعجبی ندارد که این کشور برای اتخاذ یک استاندارد واحد در رابط با درگاه شارژ دستگاه‌های فروخته شده در داخل این کشور قوانینی را تصویب کند. 

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم‌ که هند چه زمانی قانون مذکور را به تصویب می‌رساند و واکنش اپل نسبت به آن چه خواهد بود.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید