۱۰ مورد از بهترین هاردهای اکسترنال سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
۱۰ مورد از بهترین هاردهای اکسترنال سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
۱۰ مورد از بهترین هاردهای اکسترنال سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

۱۰ مورد از بهترین هاردهای اکسترنال سال ۲۰۱۹

مصطفی اسماعیلیان
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - 20:39
۱۰ مورد از بهترین هاردهای اکسترنال سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

انتخاب بهترین هارد اکسترنال همیشه دشواری‌های مخصوص خود را داشته است و البته نکات فراوانی وجود دارد که باید در هنگام خرید هارد اکسترنال به آن‌ها توجه لازم را داشته باشیم. مطمئنا همه کاربران به دنبال خرید حافظه‌ای هستند که علاوه بر فراهم‌کردن امنیت بالا، امکان انتقال آسان اطلاعات را داشته باشد و با عملکرد سریع خود، انواع مختلف فایل‌ها را میان کامپیوتر شخصی، لپ‌تاپ، کنسول بازی و هارد اکسترنال جابه‌جا کند. از این رو، با تکفارس همراه باشید تا ۱۰ مورد از بهترین هاردهای اکسترنال سال ۲۰۱۹ را با هم مرور کنیم.

در انتخاب این محصولات، سرعت، مقاومت و طراحی هر هارد دیسک بطور مجزا مورد بررسی قرار گرفته است تا از عملکرد مناسب آن اطمینان حاصل شود.

در این شلوغی بازار، زمانی که می‌خواهید بهترین هارد اکسترنال را برای خود انتخاب کنید، نکات زیادی وجود دارند که باید آن‌ها را نیز در نظر داشته باشید، میزان سرعت انتقال اطلاعات به حافظه هارد دیسک یکی از معیارهای اصلی هر کاربر است.

فرقی نمی‌کند از حافظه معمول HDD استفاده می‌کنید یا درایو جامد SSD، بزرگ‌ترین معیار در سرعت انتقال اطلاعات، نحوه ارتباطی است که هارد دیسک برای شما فراهم کرده است. بسیاری از هاردهای موجود در بازار از کابل USB 2.0 در برقراری ارتباط استفاده می‌کنند اما به منظور ارائه سرعت بیش‌تر باید به دنبال هاردهایی باشید که از کابل USB 3.0 یا نوع جدیدتر Type-C بهره می‌برند. البته برای انتقال اطلاعات با Type-C باید از وجود ورودی این نوع کابل بر روی لپ‌تاپ خود نیز اطمینان حاصل کنید زیرا این ورودی Type-C به دلیل برخورداری از تکنولوژی جدید ارتباطات، هنوز در بسیاری از محصولات دیده نمی‌شود.

معیار بعدی در خرید هارد اکسترنال، میزان حافظه‌ای است که به آن احتیاج دارید. هارد دیسک‌های موجود در بازار در ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شوند. معمولا برای بیش‌تر کاربران، ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت، نسبت به هزینه و مقدار فضایی که هارد در اختیارشان قرار می‌دهد، مقدار مناسبی است.

با این حال، اگر به طور روزانه با فایل‌های حجیمی مثل بازی‌های رایانه‌ای یا ویدیو‌هایی سنگین سروکار دارید، بهتر است به دنبال هارد دیسک‌هایی با ظرفیت‌های بیش‌از ۱ ترابایت باشید.

پس قبل از انتخاب بهترین هارد اکسترنال میزان حافظه مورد نیاز خود را محاسبه کنید. چراکه مطمئنا نمی‌خواهید هارد اکسترنالی با ظرفیت پایین‌تر از نیاز خود خریداری کنید. از سوی دیگر، ظرفیت بالای هارد اکسترنال به معنی قیمت بالاتر نیز می‌باشد و طبیعتا هیچ‌کس دوست ندارد برای ظرفیت بلااستفاده هارد دیسک خود هزینه بدهد.

وقتی از بهترین هارد اسکترنال صحبت می‌کنیم، بدین معنی است که باید طراحی آن از دید کاربر قابل اعتماد باشد تا بدون نگرانی اطلاعات مهم خود را به آن بسپارد. همچین از طراحی مناسب و وزنی سبک برخوردار باشد تا به راحتی جابه‌جا شده و درون کیف قرار گیرد.

در ادامه ۱۰ مدل برتر از هاردهای اکسترنال موجود در بازار را مشاهده می‌کنید:

  1. هارد اکسترنال بوفالو مدل MiniStation Extreme NFC

۱۰ مورد از بهترین هاردهای اکسترنال سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

ظرفیت: ۲ ترابایت

نوع رابط: usb 3.0

ویژگی‌ها:

  • پشتیبانی از سیستم امنیتی NFC
  • بدنه‌ای محکم

برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال هارد دیسکی مقرون‌به‌صرفه اما قدرتمند هستند، این محصول شرکت بوفالو می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

هارد اکسترنال MiniStation Extreme NFC سازگاری مناسبی با هر دو سیستم‌عامل مک و ویندوز دارد و علاوه بر پشتیبانی از کابل USB 3.0، بدنه محکم و طراحی خاص آن باعث شده تا در برابر ضربات شدید یا نفوذ آب به داخل قطعات مقاومت خوبی داشته باشد.

این هارد اکسترنال با وجود سیستم رمزنگاری ۲۵۶ بیت، نه تنها یک محافظ ایمن برای اطلاعات حساس شماست، بلکه از قابلیت NFC نیز برخوردار است.

قابلیت امنیتی NFC به شما این امکان را می‌ دهد تا قفل دستگاه را تنها با استفاده از کارت ورودی همراه و نزدیک کردن آن به بدنه هارد دیسک بازگشایی کنید.

  1. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport Ultra 4TB

۱۰ مورد از بهترین هاردهای اکسترنال سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

ظرفیت: ۴ ترابایت

نوع رابط: USB 3.0

ویژگی‌ها:

  • ظرفیت بالا
  • پشتیبانی از کابل Type-C
  • دارای نرم‌افزارهای گوناگون
  • عملکردی متوسط

اوایل امسال، شرکت وسترن دیجیتال از نسل جدید هارد دیسک‌های My Passport Ultra خود رونمایی کرد. این هاردهای اکسترنال با ظرفیت‌هایی میان ۱ ترابایت تا حداکثر ۴ ترابایت عرضه شده‌اند که ابزارهای گوناگونی مثل حافظه ابری، سیستم رمزنگاری ۴۵۶ بیتی را در کنار مجموعه نرم‌افزاری خاص این شرکت در خود جای داده است.

این هارد دیسک سرعت عملکرد خوبی را در انتقال اطلاعات به نمایش می‌گذارد اما در مقایسه با پرچم‌داران این صنعت، کمی کند است و متأسفانه اون سرعت هاردهای جامد SSD را به نمایش نمی‌گذارد. با این حال این هارد دیسک علمکرد بسیار خوبی را با انواع HDD در اختیار دارد.

  1. هارد اکسترنال سامسونگ مدلT5

۱۰ مورد از بهترین هاردهای اکسترنال سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

ظرفیت: در انواع ۲۵۰ گیگابایت، ۵۰۰ گیگابایت، ۱ ترابایت و ۲ ترابایت

نوع رابط: USB Type-C

ویژگی‌ها:

  • عملکردی بسیار سریع
  • طراحی قابل‌حمل

اگر به دنبال هارد اکسترنالی هستید که سرعتی برابر با هارد دیسک‌های اینترنال SSD را در اختیارتان قرار دهد، T5 سامسونگ یکی از بهترین گزینه‌های شما خواهد بود. شرکت سامسونگ بعد از تولید هارد T3، شهرت بسیار بالایی را در بازار هارد اکسترنال SSD کسب نموده است و حالا T5 نیز برپایه مدل پیشین خود طراحی شده است تا سرعت بالای رابط Type-C را به کاربران ارائه دهد. البته درصورتی که کامپیوتر شما از Type-C پشتیبانی نکند، هنوز امکان استفاده از رابط‌های USB 3.0 و USB 2.0 وجود دارد.

  1. هارد اکسترنال ای دیتا مدل SD700

۱۰ مورد از بهترین هاردهای اکسترنال سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

ظرفیت: در انواع ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت

نوع رابط: USB 3.0

ویژگی‌ها:

  • سرعت مناسب در انتقال اطلاعات
  • دارای درجه مقاومت IP68
  • عدم پشتیبانی از کابل Type-C

هارد اکسترنال SD700 ای‌دیتا مناسب کاربرانی است که به دنیال بدنه‌ای محکم، ظرفیتی معمول و البته قیمتی مقرون‌به‌صرفه هستند. این محصول تا به امروز تنها هارد SSD موجود در بازار می‌باشد که درجه مقاومت IP68 را کسب کرده است.

به لطف حافظه جامد، سرعت این هارد اکسترنال بسیار بیش‌تر از هارد دیسک‌های معمول HDD است. از این رو، SD700 علاوه بر بدنه‌ای مقاوم، سرعت بالایی نیز در انتقال اطلاعات خواهد داشت.

این هارد اکسترنال ای‌دیتا در مدل‌هایی با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت تا حداکثر ۱ ترابایت تولید شده است، پس نیازی نیست نگران کمبود حافظه ذخیره‌ساز باشید.

  1. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Duo 4TB

۱۰ مورد از بهترین هاردهای اکسترنال سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

ظرفیت: ۴ ترابایت

نوع رابط: ۲ ورودی از نوع USB 3.0

ویژگی‌ها:

  • ظرفیت بالا در ذخیره اطلاعات
  • پشتیبانی از تکنولوژی RAID
  • قیمت بالا
  • نیاز به دو ورودی USB 3.0 به طور همزمان

اگر ظرفیت بالای هارد اکسترنال برای شما اهمیت زیادی دارد، این محصول شرکت وسترن دیجیتال می‌تواند نیازتان را برطرف سازد. هارد اکسترنال My Book Duo ظرفیت ۴ ترابایت را به طور همزمان از ۲ هارد دیسک مجزا در اختیار شما قرار می‌دهد. البته این تمام حافظه موجود نیست. شما می‌توانید این مقدار را تا ۲۰ ترابایت افزایش دهید.

همچنین می‌توانید با قربانی کردن مقدار کمی از ظرفیت حافظه و پشتیبان‌گیری از اطلاعات خود، قابلیت RAID را در هارد دیسک‌ها فعال سازید.

کابل USB 3.0 موجود در این هارد اکسترنال، از تمامی قابلیت‌های یک حافظه تحت شبکه NAS (از جمله قیمت بالا) برخوردار است. از این رو، اگر دسترسی به یک روتر دارید، امکان اتصال این هارد دیسک به عنوان حافظه ذخیره‌ساز متصل به شبکه وجود دارد.

دو سال گارانتی برای این محصول در نظر گرفته شده است و از امکانات موجود در آن می‌توان به سیستم رمزنگاری ۲۵۶ بیتی و نرم‌افزار پشتیبان‌گیری خودکار WD SmartWare Pro اشاره کرد.

لازم به ذکر است که هارد اکسترنال My Book Duo به طور پیش‌فرض روی فرمت NTFS تنظیم شده است تا عملکرد بهتری را با سیستم‌عامل ویندوز داشته باشد.

  1. هارد اکسترنال بوفالو مدل MiniStation Thunderbolt

۱۰ مورد از بهترین هاردهای اکسترنال سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

ظرفیت: ۱ ترابایت، دو ترابایت

نوع رابط: کابل تاندربولت، کابل USB 3.0

ویژگی‌ها:

  • قیمت پایین نسبت به دیگر دستگاه‌های مبتنی بر تاندربولت
  • سازگاری با فرمت‌بندی سیستم‌عامل مک
  • عدم وجود حافظه SSD

اگر کامپیوتر شخصی شما از ورودی تاندربولت پشتیبانی می‌کند، این هارد اکسترنال می‌تواند یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای سیستم شما باشد. هارد دیسک‌های مبتنی بر تاندربولت تا دو برابر سریع‌تر از هارد دیسک‌های USB 3.0 هستند. وجود حافظه HDD در MiniStation Thunderbolt باعث شده تا قیمتی پایین‌تر از دیگر محصولات تاندربولت داشته باشد. البته از سوی دیگر، سرعت انتقال اطلاعات نیز محدود شده است. لازم به ذکر است که در کنار تاندربولت، امکان استفاده از USB 3.0 نیز وجود دارد تا طیف گسترده‌تری از کاربران قادر به استفاده از این هارد اکسترنال باشند.

  1. هارد اکسترنال سیگیت مدل Backup Plus Desktop Drive 5TB

۱۰ مورد از بهترین هاردهای اکسترنال سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

ظرفیت: ۵ ترابایت

نوع رابط: USB 3.0

ویژگی‌ها:

  • سرعت بالا در انتقال اطلاعات
  • قابل اعتماد
  • قیمت بالاتر در نسخه مخصوص سیستم‌عامل مک

اگر سرعت و ظرفیت بالای حافظه برای شما اولویت دارند، این هارد اکسترنال را در گزینه‌های خرید خود قرار دهید. Backup Plus Desktop Drive دارای حداکثر ظرفیت ۸ ترابایت است و به جرعت می‌توان گفت که بیش‌ترین سرعت خواندن و نوشتن بر روی حافظه را در میان رقیبان خود دارد.

یکی از ویژگی‌های برجسته هارد دیسک‌های شرکت سیگیت، نرخ پایین خرابی، به خصوص در میزان ظرفیت‌های بالا است، پس می‌توانید با خیال راحت اطلاعات حساس خود را به این هاد اکسترنال بسپارید و بابت از دست رفتن اتفاقی اطلاعات نگرانی نداشته باشید.

در کنار این هارد اکسترنال، نرم‌افزاری نیز برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات خود دریافت خواهید کرد. اگرچه هارد دیسک Backup Plus Desktop Drive از هر دو سیستم‌عامل ویندوز و مک پشتیبانی می‌کند، با این حال قیمت نسخه مک کمی بالاتر از مدل ویندوز آن است.

  1. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport Wireless Pro

۱۰ مورد از بهترین هاردهای اکسترنال سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

ظرفیت: ۲ ترابایت

نوع رابط: USB 3.0 و Wi-Fi

ویژگی‌ها:

  • دارای ارتباط بی‌سیم
  • پشتیبانی از کابل USB 3.0
  • ظرفیت بالای باتری
  • عدم پشتیبانی از کابل Type-C
  • قیمت بالا

با وجود اینکه نسخه‌های اولیه هارد دیسک‌های بی‌سیم وسترن دیجیتال حرف زیادی برای گفتن نداشتند، اما مدل My Passport pro توانست در سال ۲۰۱۶ بار دیگر نام این شرکت را زنده نگه دارد. در طراحی این هارد اکسترنال به کلی بازنگری شده است و دیگر شباهتی به هارد دیسک‌های معمول My Passport Ultra ندارد. اما در عوض، شکوه تازه‌ای به طراحی این محصول بخشیده شده است. شاید در نگاه اول، طراحی آن مانند یک درایو اکسترنال DVD به نظر برسد و پشتیبانی از حافظه SD شما را متعجب سازد اما همین ویژگی خاص باعث شده تا هارد اکسترنال Wireless Pro محبوبیت زیادی نزد عکاسان پیدا کند.

درون قاب این هارد دیسک، باتری قدرتمندی با ظرفیت ۶,۴۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت قرار داده شده است. باتری این امکان را به هارد دیسک می‌دهد تا بدون اتصال سیم برق، به کار خود ادامه دهد. هارد اکسترنال My Passport Wireless Pro از دو  نوع کابل Type-A و Type-B پشتیبانی می‌کند اما متأسفانه هیچ ورودی برای کابل USB Type-C در نظر گرفته نشده است.

البته قیمت این محصول در مقایسه با دیگر هارد‌های اکسترنال، کمی گران است، اما در این بین انتقال بی‌سیم اطلاعات و پشتیبانی مستقیم از کارت حافظه SD می‌تواند این قیمت را جبران کند.

  1. هارد اکسترنال لاسیا مدل Porsche Design Mobile Drive 4TB

۱۰ مورد از بهترین هاردهای اکسترنال سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

ظرفیت: ۴TB

نوع رابط: USB Type-C

ویژگی‌ها:

  • پشتیبانی از کابل USB-C و انتقال سریع اطلاعات
  • طراحی منحصربه‌فرد
  • قیمت بالا

اولین ویژگی که در هارد اکسترنال Porsche Design Mobile Drive مشاده می‌شود، طراحی خاص و زیبای است که در کنار سرعت بالای انتقال اطلاعات خودنمایی می‌کند. این هارد اکسترنال تنها از ورودی Type-C پشتیبانی می‌کند اما اگر کامپیوتر شخصی شما از این ورودی برخوردار نیست، نگران نباشید. شرکت لاسیا در کنار هارد دیسک، کابل تبدیل Type-A به Type-C را نیز درون جعبه محصول قرار داده است تا کاربران به راحتی بتوانند اطلاعات خود را به درون هارد دیسک منتقل نمایند. اگر چه قیمت خرید این هارد اکسترنال کمی بالا است اما با توجه به ظرفیت ۴ ترابایتی و سرعت انتقالی که به ۵گیگابایت بر ثانیه نیز می‌رسد، این قیمت کاملا قابل توجیه است.

 شرکت لاسیا با تولید این هارد اکسترنال و ترکیب‌کردن پنج پلات ۸۰۰ گیگاباتی در فاکتور‌فرم ۱۵ میلی‌متری آن، توانست پیشرفتی بزرگ در مقایسه با دیگر رقیبان خود بردارد.

Porsche Design Mobile Drive گزینه‌ای مناسب برای افرادیست که به دنبال هارد اکسترنالی زیبا و در عین حال سریع هستند.

  1. هارد اکسترنال iStorage diskAshur 2TB

۱۰ مورد از بهترین هاردهای اکسترنال سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

ظرفیت: ۲ ترابایت

نوع رابط: USB 3.0

ویژگی‌ها:

  • وجود قفل امنیتی
  • طراحی محکم
  • قیمت بالا

به طور کلی، هارد دیسک‌های ساخته شده توسط شرکت iStorage بهترین استانداردهای نظامی و دولتی را در جهان به خود اختصاص داده‌اند و به همین دلیل متفاوت‌ترین سیستم امنیتی را نیز در میان هاردهای اکسترنال دارا هستند.

به عنوان مثال اگر شخصی قصد نفوذ به اطلاعات هارد دیسک iStorage را داشته باشد، می‌توانید دستگاه را روی حالت خودتخریبی تنظیم نمایید. علاوه بر این، تمامی اطلاعات به صورت پروتکل ۲۵۶ بیت رمزنگاری شده‌اند تا به بهترین نحو از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات درون هارد دیسک جلوگیری شود. امنیت بالای این محصول باعث شده تا مشتریان خاص خود را نیز داشته باشد و به همین دلیل قیمتی بیش‌تر از هاردهای اکسترنال معمول دارد.

نظر شما کاربران تکفارس در مورد این محصولات چیست؟ از این بین کدام هارد اکسترنال را ترجیه می‌دهید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین اگر چنان‌چه می‌خواهید بررسی تخصصی محصولی را مطالعه نمایید یا با بهترین گوشی، رایانه، پردازنده و . . . آشنا شوید ولی آن را در سایت تکفارس پیدا نمی‌کنید، مدل آن را کامنت کرده تا در اسرع وقت، مقاله آن توسط تیم تحریریه ما آماده شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید