قیمت حافظه های رم و SSD افزایش می یابد - تکفارس 
قیمت حافظه های رم و SSD افزایش می یابد - تکفارس 
قیمت حافظه های رم و SSD افزایش می یابد - تکفارس 

قیمت حافظه های رم و SSD افزایش می یابد

افشین نوری
۱۴ مهر ۱۴۰۱ - 16:29
حافظه SSD

مدتی‌ است که قیمت حافظه‌های رم و SSD به علت کاهش تقاضا کاهش یافته است، اما این شرایط ممکن است به‌زودی تغییر کند و ما احتمالا با افزایش قیمت این محصولات روبه‌رو خواهیم شد.

طبق گزارشی که TrendForce منتشر کرده است، از اواخر سال ۲۰۲۱ تا الان قیمت حافظه‌های رم و SSD سیر نزولی داشته است که دلیل اصلی آن نبود تقاضای کافی برای آن‌ها به خاطر افزایش نرخ تورم جهانی و شروع جنگ اوکراین بود. حال این موضوع باعث شده است تا برخی سازندگان حافظه تصمیم به کاهش تولید بگیرند.

مطالب مرتبط:

برای مثال، شرکت میکرون اعلام کرده است که تولید حافظه‌های DRAM و NAND Flash  را کاهش خواهد داد. میکرون در کنار سامسونگ و SK Hynix جزو بزرگترین سازندگان حافظه است و قرار است ۱۰۰ میلیارد دلار در ساخت یک کارخانه بزرگ در نیویورک سرمایه‌گذاری کند. شرکت Kioxia نیز اعلام کرده است که ۳۰ درصد تولید خود را کاهش می‌دهد.

بنابراین شرکت میکرون ممکن است برنامه قبلی خود مبنی بر تولید حافظه ۲۳۲ لایه‌ای NAND Flash را سه ماهه چهارم امسال متوقف کند و تمرکز خود را روی تولید مدل ۱۷۶ لایه‌ای بگذارد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که اکثر شرکت‌ها برای ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا اقدام به کاهش تولیدات خود بکنند.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که در ماه‌های آینده شرایط بازار حافظه چگونه پیش خواهد رفت.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید