قیمت حافظه های SSD به‌ زودی کاهش پیدا می کند - تکفارس 
قیمت حافظه های SSD به‌ زودی کاهش پیدا می کند - تکفارس 

قیمت حافظه های SSD به‌ زودی کاهش پیدا می کند

مهدی حلوائی
۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - 18:49
حافظه SSD

شرکت تحقیقاتی ترندفورس (TrendForce) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که میزان تقاضا برای حافظه‌های فلش NAND افت شدیدی داشته و حالا موجودی این محصولات به‌قدری زیاد شده که شرکت‌ها سعی دارند تا آن‌ها را با قیمتی پایین به‌فروش برساند. همین موضوع باعث خواهد شد تا قیمت حافظه‌های SSD نیز با کاهش روبه‌رو شود.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش جدید ترندفورس، قیمت حافظه‌های فلش NAND در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی ۳۰ تا ۳۵ کاهش داشته که علت اصلی آن نیز کاهش میزان تقاضا پس از دوران شیوع کرونا می‌باشد. علاوه بر این موضوع، افزایش تورم و هزینه‌ی بالای انرژی باعث شده تا بسیاری از کاربران از خرید لپ تاپ، گوشی، کامپیوتر و محصولات دیگر نیز صرف نظر کنند.

حافظه SSD

ترندفورس بر این باور است که شرکت‌ها سعی خواهند کرد تا در سه‌ماهه‌ی پایانی سال جاری میلادی سهم خود از بازار را حفظ کنند و در راستای همین هدف، قیمت حافظه‌های فلش NAND را تا ۲۰ درصد دیگر کاهش خواهند داد. با این وجود، گفته می‌شود که میزان تقاضا برای این محصولات در سال ۲۰۲۳ نیز افزایش چندانی نخواهد داشت و از این رو پیشنهاد می‌شود که برای خرید حافظه‌های SSD تا سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۲ منتظر بمانید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید