اولین SSD با سرعت خواندن ۱۴ گیگابایت بر ثانیه‌ در راه است - تکفارس 
اولین SSD با سرعت خواندن ۱۴ گیگابایت بر ثانیه‌ در راه است - تکفارس 

اولین SSD با سرعت خواندن ۱۴ گیگابایت بر ثانیه‌ در راه است

مهدی حلوائی
۵ خرداد ۱۴۰۲ - 19:29
حافظه SSD ام اس آی

با عرضه‌ی رابط PCIe 5.0، سرعت حافظه‌های SSD اینترنال نیز در حال افزایش بوده و حالا قرار است که اولین SSD با سرعت خواندن ۱۴ گیگابایت بر ثانیه نیز به‌زودی روانه‌ی بازار شود.

شرکت تیم گروپ (TeamGroup) روز گذشته از SSD جدیدی به نام T-Force Z54A رونمایی کرد که به لطف کنترلر جدید خود، سرعت فوق‌العاده بالایی دارد. در واقع سرعت خواندن و نوشتن این حافظه‌ی SSD به ترتیب ۱۴ و ۱۰ گیگابایت بر ثانیه می‌باشد که دو برابر بیشتر از سامسونگ ۹۸۰ پرو است. هرچند که این سرعت بالا در صورت نبود یک سیستم خنک‌سازی قدرتمند در عملکرد SSD تاثیر می‌گذارد اما خوشبختانه تیم گروپ راه حل مناسبی را برای این موضوع پیدا کرده است.

تنها یک روز پس از معرفی حافظه‌ی یادشده حالا شرکت ام اس آی (MSI) نیز از SSD اسپاتیوم M570 پرو رونمایی کرده که سرعت خواندن مشابه و سرعت نوشتن ۱۲ گیگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. این SSD دارای یک فن خنک‌کننده‌ی بزرگ نیز می‌باشد اما در حال حاضر مشخص نیست که این قطعه به همراه خود حافظه عرضه شود.

ام اس آی ادعا می‌کند که اسپاتیوم M570 پرو سریع‌ترین حافظه‌ی SSD جهان است اما شرکت‌های تیم گروپ، ای دیتا و سابرنت نیز پیش از این شرکت از محصولات مشابهی رونمایی کرده بودند اما هیچ‌کدام از آن‌ها هنوز به بازار عرضه نشده‌اند. در حال حاضر قیمت و تاریخ عرضه‌ی حافظه‌های SSD جدید ام اس آی و تیم گروپ اعلام نشده اما قرار است اسپاتیوم M570 پرو در رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته شود.

منبع: How To Geek

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.