تاخیر در عرضه‌ی مودم‌های ۵G اینتل تا سال ۲۰۲۰ مشکلی برای تولید آیفون‌های ۵G - تکفارس 
تاخیر در عرضه‌ی مودم‌های ۵G اینتل تا سال ۲۰۲۰ مشکلی برای تولید آیفون‌های ۵G - تکفارس 
تاخیر در عرضه‌ی مودم‌های ۵G اینتل تا سال ۲۰۲۰ مشکلی برای تولید آیفون‌های ۵G - تکفارس 

تاخیر در عرضه‌ی مودم‌های ۵G اینتل تا سال ۲۰۲۰ مشکلی برای تولید آیفون‌های ۵G

پوریا اسدی
۵ اسفند ۱۳۹۷ - 20:00
تاخیر در عرضه‌ی مودم‌های ۵G اینتل تا سال ۲۰۲۰ مشکلی برای تولید آیفون‌های ۵G - تکفارس 

اگر بی صبرانه منتظر انتشار گوشی‌هایی با قابلیت ۵G  هستید، باید مدت زمان بیشتری را صبر کنید.  ۵G به طور بالقوه بسیار سریعتر از فناوری نسل قبلی است و ساخت ویدئو استریم یا آپلود محتوا از تلفن شما راحت‌تر نموده و کمتر زمان گیر خواهد بود، هنوز تعداد زیادی از شبکه‌های ۵G قابل دسترس در ایالات متحده وجود ندارد. با این حال، تعداد زیادی از تولیدکنندگان گفته‌اند که برنامه‌های خود را درباره‌ی راه‌اندازی گوشی ۵G در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهند کرد.

این وقفه در عرضه گوشی‌های ۵G به این دلیل است که اینتل در این هفته اعلام نمود که تراشه‌های مودم ۵G تا سال ۲۰۲۰ برای تلفن‌های همراه موجود نخواهد بود. این می‌تواند یک مشکل بزرگ برای اپل باشدزیرا این شرکت از تراشه‌های اینتل در دستگاه‌های خود استفاده می‌کند. تا قبل از این اپل قصد دارد نسل بعدی آیفون با قابلیت ۵G را در سال ۲۰۲۰ عرضه کند.

بر اساس گزارش رویترز، مدیر اجرایی اینتل ساندرا ریورا در یک رویداد رسانه‌ای در پالو آلتوی کالیفرنیا گفت که اینتل انتظار ندارد که تا سال ۲۰۲۰ محصولات مصرفی در بازار داشته باشد. روشن نیست که آیا این وقفه به معنای این است که تراشه‌های ۵G اینتل تا سال ۲۰۲۰ برای تولید‌کنندگان گوشی‌های همراه تولید نخواهد شد یا اینکه اینتل تراشه‌ها را در دسترس قرار می‌دهد اما انتظار دارد که تولید کنندگان قادر به انتشار یک دستگاه با این تراشه تا قبل از زمان اعلام شده، نخواهند بود.

برای مقابله با این مسئله، اپل در حال مذاکره برای تراشه‌های مودم ۵G از سامسونگ و مدیاتک است، اما این مذاکرات تاکنون منجر به توافق قطعی نشده است. اگر اپل قادر به تولید تراشه‌های ۵G جایگزین نباشد، انتشار آیفون‌های ۵G می‌تواند تا یک سال از رقبای خود جا بماند که برای وجهه‌ی اپل اصلا خوب نخواهد بود.

مدیر اجرایی اینتل باب سوان به رویترز گفت که این شرکت قصد دارد تا سایر خط مشی‌های تجاری مانند فروش مودم‌ها به صنعت خودرو یا اضافه کردن تراشه‌ها به دستگاه‌های دیگر، همراه با ابزار شبکه را دنبال کند. اینتل امیدوار است که از اجاره دادن مجوز ثبت اختراع جلوگیری کند. مشکلی که منجر به درگیری‌های قانونی بین شرکت اپل و کوالکام -رقیب اینتل- شده است.

باب سوان گفت:

بهره‌های مالکانه که در هزینه کلی دستگاه اعمال می‌شوند، این مدلی است که، همانطور که می‌دانید، باعث ایجاد اختلافات زیادی در بازار شده است. اختلاف برای دیگران فرصتی برای ما خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید