بررسی تخصصی ساعت هوشمند Suunto 9 - تکفارس 
بررسی تخصصی ساعت هوشمند Suunto 9 - تکفارس 
بررسی تخصصی ساعت هوشمند Suunto 9 - تکفارس 

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Suunto 9

سید محمد معلمی
۸ بهمن ۱۳۹۷ - 20:00
بررسی تخصصی ساعت هوشمند Suunto 9 - تکفارس 

پس از بررسی ساعت‌های هوشمند مختلف، این‌بار سراغ Suunto 9 رفته‌ایم تا ببینیم این دستگاه چه امکاناتی دارد و تا چه اندازه می‌تواند خود را به مشتریان ثابت کند. برای بررسی تخصصی این ساعت، با تکفارس همراه باشید.

دوام باتری فوق‌العاده و مسیریابی مبتنی بر حرکات که به صورت هوشمندانه انجام می‌شود، سبب شده تا Suunto 9 انتخابی مطمئن برای ورزش‌کاران حرفه‌ای باشد

نقاط قوت

  • دوام باتری تا مدت ۱۲۰ ساعت به خاطر حالت‌های مختلف ذخیره نیرو
  • ارائه آمارهای گسترده و همراه با جزئیات درباره حرکات ورزشی
  • صفحه نمایش لمسی با رزولوشن بالا
  • مسیریابی هوشمند با استفاده از تکنولوژی FusedTrack
  • احساس راحتی هنگام استفاده

نقاط ضعف

  • ناتوانی در کنترل اعلانات
  • بررسی نه چندان پیشرفته وضعیت خواب
  • گزینه‌های نرم‌افزاری گیج‌کننده

اگرچه ممکن است تعداد تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند که دارای GPS هستند زیاد باشد ولی دوام محصولات آنها همیشه زیاد نیست هرچند دستگاه مورد بحث ما یعنی Suunto 9 از این قاعده استثناست. ساعت‌های شرکت Suunto توسط موادی ساخته شده‌اند که در مقابل انفجار بمب مقاومت از خود نشان خواهند داد و ویژگی‌های متعدد آنها تقریباً گسترده است. ساعتی که ما می‌خواهیم آن را زیر ذره‌بین ببریم، جدیدترین محصول Suunto می‌باشد که به خاطر بدنه قدرتمند، عملکرد فوق‌العاده در زمینه مسیریابی GPS و دوام باتری زیاد، انتخاب ایده‌آلی برای ورزش‌کاران به حساب می‌آید. دوندگان حرفه‌ای، بدن‌سازان، وزنه‌برداران، ورزش‌کاران ورزش‌های چندگانه و دیگر افراد مشغول به حرفه‌های استقامتی، می‌توانند Suunto 9 را یکی از گزینه‌های خرید ساعت‌های هوشمند بدانند. اما چرا ما این‌قدر روی این مسئله تأکید داریم؟ ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Suunto 9 - تکفارس 

ظاهری خشن و احساس راحتی هنگام استفاده

درست مانند دیگر ساعت‌های هوشمند ورزشی، Suunto 9 نیز سایز بزرگ و بدنه قدرتمندی دارد. عرض این دستگاه به ۵۰ میلی‌متر و وزن آن به ۸۱ گرم می‌رسد تا کمی از ساعت Fenix 5X Plus شرکت Garmin کوچک‌تر باشد. اگرچه ممکن است در نگاه اول متوجه اندازه بزرگ این دست‌بند هوشمند شوید ولی وقتی آن را روی مچ دست خود می‌گذارید اصلاً احساس سنگینی نمی‌کنید. شرکت Suunto این محصولش را بسیار محتاطانه طراحی کرده تا بتوانیم بند آن را عوض نماییم و از یکنواختی آن احساس خستگی نکنیم. با بند نرم، سیلیکونی و انعطاف‌پذیر، Suunto 9 یکی از راحت‌ترین ساعت‌های هوشمند در جهان به حساب می‌آید.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Suunto 9 - تکفارس 

کمپانی تولیدکننده محصول مورد بحث، ساعت خود را در شرایط مختلف آزمایش و حتی فیلم‌هایی از آن را نیز پخش کرده است. بدنه استیل این ساعت در برابر خش و ترک خوردگی مقاوم می‌باشد و در این حین بند آن هم به اندازه کافی ضخامت دارد تا به راحتی نشکند. بهترین و مهم‌ترین بخش ظاهر این دستگاه، نمایشگر رزولوشن بالا (۳۲۰*۳۰۰ پیکسل) و از جنس کریستال و یاقوت مانند Suunto 9 می‌باشد که این امکان را فراهم کرده تا به راحتی بتوانیم محتوای به نمایش درآمده را از روی صفحه نمایش شفاف بخوانیم. ضمن اینکه به خاطر رزولوشن بالایی که این اسکرین دارد، اطلاعات در هر پیکسل به خوبی به نمایش درمی‌آیند.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Suunto 9 - تکفارس 

به علاوه، نمایشگر Suunto 9 لمسی است بنابراین شما می‌توانید انگشت خود را به اطراف بکشید تا محتوای متنوعی را مشاهده نمایید و به جای فشردن دکمه، قسمت مد نظر را لمس کنید. تاچ اسکرین این دستگاه دارای منوی ساده‌ای است ولی برای اینکه بتوانید بهتر آن‌چه را که به نمایش درآمده بخوانید، باید مدام لکه‌ها را از روی آن پاک کنید.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Suunto 9 - تکفارس 

بررسی حرفه‌ای وضعیت ورزش

وقتی صحبت از بررسی حرفه‌ای وضعیت ورزش می‌شود، نام ساعت Suunto 9 یکی از گزینه‌هایی است که قطعاً باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. این دستگاه توانایی ضبط جزئیات ۸۰ فعالیت ورزشی را دارد که از آن جمله می‌توانیم به یوگا، قایق سواری و . . . اشاره کنیم. منوی اصلی تقریباً نشان‌دهنده ۲۰ ورزش مورد علاقه می‌باشد که امکان اضافه کردن آنها از طریق اپلیکیشن Suunto Movescount فراهم شده است. ضمن اینکه شما می‌توانید این فعالیت‌ها را به وسیله داده‌های به نمایش درآمده در نمایشگر، شیوه ضبط اطلاعات و مقدار ضبط داده‌ها برای افزایش عمر باتری، شخصی‌سازی نمایید.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Suunto 9 - تکفارس 

مطمئناً پس از چند بار استفاده از FusedTrack،‌ متوجه کارایی بالای آن خواهید شد

برای آغاز کردن یک فعالیت، باید مورد مد نظر را از منوی تمرین‌ها انتخاب کرده و منتظر بمانید تا علامت GPS مشاهده شود. لازم به ذکر است که در کمتر از یک دقیقه نشانگر مربوط به GPS دیده خواهد شد. وقتی شروع به ورزش کردن کردید، صفحه نمایش Suunto 9 خاموش خواهد شد بنابراین باید برای روشن کردن آن و جهت مشاهده داده‌ها از دکمه‌ها استفاده کنید. درست مانند دیگر ساعت‌های کاربردی برای ورزش‌های مختلف، Suunto 9 هم توانایی اندازه‌گیری مسافت، ارتفاع، شمارش ضربان قلب و . . . را دارد.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Suunto 9 - تکفارس 

هنگامی که ورزش کردن شما به اتمام رسید، سؤال پرسیده خواهد شد که احساس شما چگونه است. در این قسمت می‌توانید از میان گزینه‌های عالی تا ضعیف، یکی را برگزینید. البته امکان خاموش کردن این سؤال بدین منظور که در آینده دیگر به نمایش در نیاید نیز وجود دارد. به علاوه، داده‌های مربوط به ورزش شما در یک دفترچه مجازی و در گوشی ذخیره خواهد شد که با استفاده از همگام‌سازی اطلاعات با موبایل یا روی خودِ ساعت می‌توانید آنها را مشاهده نمایید.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Suunto 9 - تکفارس 

FusedTrack: مسیریابی GPS بدون GPS

در مقایسه‌ای که میان سنسور GPS ساعت‌های اپل، Garmin، Suunto 9 و دیگر دستگاه‌های مشابه انجام شد، حسگر موجود در دستگاه مورد بحث ما از همه عملکرد بهتری داشت.

برای به اثبات رساندن این ادعا، گروهی از محققان ساعت Suunto 9 را به منطقه کوهستانی و پوشیده از درخت آپالاچیان در ایالات متحده بردند. همچون ساعت Fenix 5X Plus، محصول Suunto نیز تنها یک دفعه نتوانست به خوبی مسیریابی کند و آن هم هنگام شنا کردن در آب بود.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Suunto 9 - تکفارس 

در مسیری که به آن اشاره شد، به راحتی می‌توانیم راهی که رفته‌ایم را مشاهده نماییم مگر یک بخش از آن که محققان در آب بوده‌اند. وقتی این ساعت زیر آب می‌رود، سیگنال GPS ضعیف شده و مسیریابی با دقت بالا انجام نمی‌گردد. ضمن اینکه خودِ کمپانی تولیدکننده نیز تصمیمی برای اصلاح این مورد ندارد بنابراین چاره‌ای جز استفاده از این فناوری به همین شکل ندارید.

ساعت مورد بحث ما، زیاد خود را درگیر جزئیات فعالیت‌های ورزشی نمی‌کند و به همان مقدار کافی اطلاعات را در اختیار افراد قرار می‌دهد

جذاب‌ترین تکنولوژی موجود در Suunto 9، قابلیتی است به نام FusedTrack. این سیستم بررسی کننده وضعیت، GPS را با داده‌های دریافت شده از قطب نما، ژیروسکوپ و سرعت سنج ترکیب می‌کند.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Suunto 9 - تکفارس 

این ویژگی در مواقعی که فرد کاربر به عمر بالایی از باتری نیاز دارد، نقش کلیدی ایفا می‌نماید زیرا می‌تواند عمر منبع انرژی Suunto 9 را به ۱۲۰ ساعت برساند در حالی که مسیریابی را نیز انجام می‌دهد. در چنین حالت‌های ذخیره انرژی، GPS کارایی کم‌تری دارد تا در هر دقیقه، بخش‌های مشخصی را بررسی کند. به علاوه، در حالت اولترا باتری نیز این اتفاق هر دو دقیقه یک بار رخ می‌دهد.

برای چنین زمان‌هایی که GPS کمتر کار می‌کند، Suunto از سنسور ضبط کننده داده‌های مربوط به حرکات بهره می‌برد تا مسیر آتی GPS را پیش‌بینی نماید. این کار یعنی استفاده از مسیریابی GPS در حالی که خودِ سنسور GPS تقریباً غیرفعال است.

محققان برای مشاهده کاربرد FusedTrack، این ویژگی را در مسیرهای صاف و کوهستانی امتحان کردند که مشکلی مشاهده نشد. چه‌بسا در برخی موارد، کارایی این قابلیت هم‌چون کارایی GPS نیز می‌باشد.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Suunto 9 - تکفارس 

مسافت اندازه‌گیری شده با استفاده از FusedTrack حدود ۶٫۳ کیلومتر بود ولی مسیر چندان صاف نبود اما این‌ها تفاوت‌های جزئی به حساب می‌آیند. به هر حال، قابلیت FusedTrack، ویژگی است مخصوص ساعت Suunto 9 که مطمئناً برای ورزشکارانی که مسیرهای طولانی طی می‌کنند، نقش تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت.

Suunto 9 همچنین دارای سیستم مسیریابی است که به شما اجازه می‌دهد تا مسیری را پیدا کنید، راهی را ادامه دهید و یا مبدأ که از آن‌جا مسیر خود را آغاز کرده‌اید را بیابید. این دستگاه دارای نقشه کوچکی می‌باشد که حاوی نشانگری است که شما را نشان می‌دهد، دارای خطی است که بیانگر مسیر شماست و نقاطی را به نمایش می‌گذارد که نشان‌دهنده مکان‌هایی می‌باشند که شما در آن‌جا حضور داشته‌اید.

بر خلاف ساعت Fenix 5X Plus کمپانی Garmin که رقیب جدی Suunto 9 به حساب می‌آید، هیچ‌گونه نقشه‌برداری توپوگرافی در این دستگاه دیده نمی‌شود زیرا چنین روشی برای نشان دادن نقشه در اکثر شرایط کارایی زیادی دارد. البته هستند مواردی که شما به تصویری کامل از جایی که در آن قرار دارید نیازمند هستید.

اعلانات در ساعت هوشمند، بررسی وضعیت خواب و فعالیت‌های ورزشی

ساعت مورد بحث ما، زیاد خود را درگیر جزئیات فعالیت‌های ورزشی نمی‌کند و به همان مقدار کافی اطلاعات را در اختیار افراد قرار می‌دهد. نشانگر ضربان قلب اپتیکی و سرعت سنج درونی، تعداد قدم‌های شما را می‌شمارد، مقدار کالری سوزانده شده را اندازه‌گیری می‌کند و وضعیت خواب شما بررسی می‌نماید. این داده‌ها را می‌توانید از طریق اپلیکیشن با گوشی همگام‌سازی نمایید تا اطلاعات را با داده‌های ثبت شده در روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌های گذشته مقایسه کنید.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Suunto 9 - تکفارس 

متأسفانه این داده‌ها به شیوه خیلی ساده‌ای ذخیره می‌شوند. برای مثال، بخش مربوط به ضبط وضعیت خواب تعداد ضربان قلب و مدت زمان استراحت را ضبط می‌کند و نشان نمی‌دهد در چه لحظاتی خواب سنگین یا سبک بوده یا حتی حرکات شما حین خواب را نیز به نمایش در نمی‌آورد.

هیچ ساعت GPSداری بدون ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند که به کاربر اجازه می‌دهد بدون درآوردن گوشی از جیب اعلان‌ها را چک کند، کامل نیست. ساعت Suunto 9 را می‌توانید از طریق بلوتوث به گوشی خود وصل کنید و همه اعلانات اعم از پیامک‌ها، ایمیل‌ها و تماس‌های دریافتی را روی مچ خود داشته باشید. وقتی اعلانات دریافت می‌شوند، روی صفحه اصلی ساعت به نمایش در می‌آیند. شما می‌توانید با بالا و پایین کردن صفحات، اعلانات را مشاهده نمایید و سپس با کشیدن انگشتان به سمت چپ و راست، منوی اصلی Suunto 9 را ببینید.

هیچ روشی وجود ندارد که به اعلانات پاسخ دهید یا آنها را حذف کنید بنابراین باید هر کدام را که می‌خواهید از روی گوشی حذف نمایید تا از روی ساعت نیز از بین برود. همچنین شما قادر خواهید بود اسم و شماره تماس گیرنده را ببینید ولی امکان پاسخ دادن یا رد آن وجود ندارد. این ویژگی کوچک ولی کاربردی، در رقبای Suunto 9 یعنی Fenis 5X Plus شرکت Garmin به خوبی کار می‌کند. به هر حال امیدواریم کمپانی Suunto نیز به وسیله آپدیت نرم‌افزاری آتی، این قابلیت را به محصول فوق‌العاده‌اش بیاورد.

حالت‌های مختلف باتری برای مصارف گوناگون

دوام باتری ویژگی تعیین‌کننده و برتری دهنده Suunto 9 است. این شرکت روش جالبی را استفاده کرده که سه حالت مصرف نیرو را در اختیار کاربران قرار می‌دهد: performance، endurance و ultra. شما می‌توانید صرف نظر از ورزشی که انجام می‌دهید، یکی از حالات گفته شده را استفاده کنید.

هر کدام از این حالات، تنظیمات را به‌گونه‌ای تغییر می‌دهند تا دوام باتری افزایش یابد. برای مثال، برخی نورپردازی نمایشگر و برخی بلوتوث را خاموش می‌کنند و بعضی هم فرکانس GPS را کاهش می‌دهند تا به جای اینکه هر ۱ ثانیه وضعیت را آپدیت کند، این اتفاق هر ۱۲۰ ثانیه یک بار رخ دهد. با چنین گزینه‌هایی شما می‌توانید هنگامی که ورزشی را آغاز کردید، یک حالت را برگزینید و سپس بعد از تمام شدن، تنظیمات را به حالت اول برگردانید. خودِ شرکت Suunto این تکنولوژی را هوشمند (intelligent) می‌نامد چرا که خودِ ساعت میزان قدرت خود و ورزش شما را بررسی می‌نماید و پیش‌بینی می‌کند که تا چه‌قدر دیگر می‌توانید از آن استفاده نمایید.

ساعت Suunto 9 وقتی احساس کند باتری توانایی ضبط فعالیت‌های شما را ندارد، هشدار خواهد داد تا حالت را تغییر دهید. اگر شما این هشدارها را نادیده بگیرید و ظرفیت باتری کاملاً خالی شود، ساعت به طور خودکار به حالت chrono می‌رود و فقط زمان را نشان می‌دهد.

بخش نرم‌افزاری Suunto 9، قسمتی است که باید به شکل قابل‌توجهی بهبود یابد

در آزمایش‌های انجام شده، عملکرد ساعت هوشمند Suunto 9 در حالت Performance به گونه‌ای است که باتری آن تا یک روز کامل پاسخ‌گوی نیازهای ما بود. به علاوه، در حالت Ultra هم دوام باتری به ۴٫۵ روز افزایش پیدا کرد. در حالت عادی که بلوتوث، سنسور شمارنده ضربان قلب و ساعت فعالیت عادی خود را داشت، عمر باتری به یک هفته کامل می‌رسید.

در کنار حالات گوناگون مربوط به باتری، شرکت Suunto هشداردهنده‌های خاص خود را نیز در محصولش قرار داده که زمانی روشن می‌شوند که مقدار نیروی باتری به کمتر از حد مجاز رسیده است. نرم‌افزار این ساعت مسافت و مدت زمانی که دویده‌اید را ضبط می‌کند. سپس از اطلاعات جمع‌آوری شده بهره می‌برد تا حساب نماید برای انجام فعالیت‌های ورزشی به چه مقدار ظرفیت باتری نیاز دارید.

گزینه‌های گیج‌کننده موجود در نرم‌افزار

بخش نرم‌افزاری Suunto 9، قسمتی است که باید به شکل قابل‌توجهی بهبود یابد. محصولات قبلی کمپانی Suunto با یک اپلیکیشن موبایلی و یک پلتفرم مبتنی بر وب به نام Movescount همگام‌سازی می‌شدند. این پلتفرم برای بررسی عملکرد، شخصی‌سازی ساعت و اشتراک‌گذاری داده‌ها بسیار مناسب بود. اگرچه در آن اطلاعات مربوط به وضعیت خواب، تعداد قدم‌های برداشته شده و ضربان قلب ضبط نمی‌گردد ولی مطمئناً برای بسیاری از افراد کاربردهای خود را داشت. به خاطر این محدودیت، Suunto تصمیم گرفت پلتفرم مذکور را کنار بگذارد و از اپلیکیشن موبایلی Suunto بهره ببرد.

این برنامه مخصوص گوشی، برخی از کارایی‌های Movescount را دارد و برخی داده‌های مربوط به سلامتی را اندازه‌گیری می‌کند تا اطلاعات کلی از وضعیت جسمانی شما بدهد. اپلیکیشن Suunto رابط کاربری جذابی دارد ولی جای خالی یک نکته در آن احساس می‌شود. برنامه نامبرده با پلتفرم آنلاین بررسی عملکرد ورزشی به نام Sports Tracker که توسط خودِ Suunto طراحی شده، همگام‌سازی می‌گردد ولی هیچ راهی برای همگام‌سازی Training Peaks یا Strava وجود ندارد. نبود چنین قابلیتی باعث شده تا کمپانی طراحی کننده به دنبال برطرف کردن آن باشد. متأسفانه ویژگی که از آن یاد کردیم، فقط در پلتفرم Movescount وجود دارد.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Suunto 9 - تکفارس 

Suunto 9 به درد ورزشکارانی می‌خورد که می‌خواهند ساعت هوشمند آنها نیازهایشان را به راحتی برطرف نماید

مهاجرت از Movescount به سوی اپلیکیشن Suunto برای هر کاربری گیج‌کننده است زیرا امکان کنار گذاشتن آن وجود ندارد به دلیل اینکه کاربران یا باید با استفاده از Movescount منوی ساعت هوشمند خود را شخصی‌سازی نمایند یا با سرویس‌های دیگر نظیر Strava همگام‌سازی کنند. از سویی دیگر، ترک اپلیکیشن Suunto هم ممکن نیست زیرا شما باید برای شمارش تعداد قدم‌ها، بررسی وضعیت خواب و دیگر مقادیر مربوط به سلامتی از این نرم‌افزار بهره ببرید. بنابراین استفاده همزمان از دو نرم‌افزار تقریباً غیرممکن است چرا که امکان دارد هنگام کار کردن با یکی، ارتباط دیگری قطع شود.

البته خودِ کمپانی Suunto پیشنهاد می‌دهد تا کاربران اپلیکیشن Movescount را لغو نصب کنند تا داده‌ها با گوشی همگام‌سازی شوند. سپس با استفاده از اتصال ساعت هوشمند به رایانه با کابل USB و نرم‌افزار دسکتاپی Suunto، اطلاعات را همگام‌سازی نمایید. بیشتر کاربران نیز از روش پیشنهادی کمپانی تولیدکننده بهره می‌برند هرچند مدت زمان انجام کارها با آن ۲ برابر است ولی بالأخره ما را به هدف خود می‌رساند.

قیمت، موجودیت و اطلاعات مربوط به ضمانت نامه تعویض

قیمت Suunto 9 حدود ۶۰۰ دلار است و امکان خرید آن از طریق سایت رسمی این شرکت و دیگر سایت‌های خرید آنلاین وجود دارد.

کمپانی Suunto ضمانت نامه تعویض محدودی را در اختیار کاربران قرار داده که بیشتر مشکلات مربوط به مواد سازنده و کارایی دستگاه به مدت ۲ سال از زمان خرید را تحت پوشش قرار می‌دهد.

نظر تکفارس

بر خلاف دیگر کمپانی‌ها که با خاموش کردن GPS مسیریابی را ادامه نمی‌دهند ولی Suunto با انجام مسیریابی، عملکرد کاربران را به خوبی بررسی می‌نماید. اگر ساعتی می‌خواهید که بادوام باشد، گزینه‌های تمرینی زیادی داشته و احساس سبکی به شما اعطا می‌کند، Suunto 9 بهترین آپشن پیش روی شماست.

آیا آلترناتیو بهتری هم وجود دارد؟

ورزشکاران حرفه‌ای که می‌خواهند روی فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند به اندازه کافی نظارت داشته باشند و ظرفیت باتری برای آنها زیاد اهمیت ندارد، بهتر است سراغ مدل Fenix 5X Plus کمپانی Garmin بروند زیرا منوی شخصی‌سازی شونده خوبی در اختیار افراد قرار می‌دهد. ما در وب‌سایت خبری تحلیلی تکفارس اخیراً ساعت Fenix 5X Plus را به صورت تخصصی بررسی کرده‌ایم که با کلیک روی لینک انتهای خبر می‌توانید آن را مطالعه نمایید و با مشخصات و عملکرد آن آشنا شوید.

اگر ورزشکار آماتوری هستید، باید سراغ گزینه ارزان‌قیمت‌تری مانند مدل Vivoactive 3 Music کمپانی Garmin بروید که دارای سنسور اپتیکی شمارنده ضربان قلب، قابلیت پخش موسیقی، مسیریابی GPS و بررسی ورزش‌های چندگانه می‌باشد. بر اساس آزمایش‌های انجام شده، ساعت Vivoactive 3 محصول بادوامی بر آن دسته از افرادی است که بیشتر ساعتی می‌خواهند که فعالیت‌های ورزشی را بررسی می‌کند و قصد ندارند از دیگر ویژگی‌های اضافی استفاده نمایند و هزینه زیادی بابت مدل‌های Suunto 9 و Fenix 5X Plus بپردازند.

دوام ساعت هوشمند Suunto 9 چه‌قدر است؟

درست مانند نمونه‌های پیشین، Suunto 9 از ظاهری محکم بهره می‌برد که حداقل به اندازه ۴ یا ۵ سال دوام خواهد آورد. تا آن زمان نیز احتمال می‌رود که شما ساعت خود را تغییر دهید زیرا قصد دارید محصولی متناسب با آن دوره داشته باشید. به علاوه، شرکت Suunto هم به آپدیت بودن دستگاه‌هایش اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و سعی می‌کند با انتشار بروزرسانی‌های مختلف برای آنها، ویژگی‌های جدیدی عرضه نماید و قابلیت‌های فعلی را بهبود بخشد.

آیا ساعت هوشمند Suunto 9 ارزش خریدن را دارد؟

همان‌طور که پیش از این هم گفتیم، Suunto 9 به درد ورزشکارانی می‌خورد که می‌خواهند ساعت هوشمند آنها نیازهایشان را به راحتی برطرف نماید. دوام باتری و بررسی وضعیت‌های مختلف در کنار وزن کم، این دستگاه را خواستنی‌تر می‌کند و مطمئناً افرادی که آن را می‌خرند، هنگام دوچرخه‌سواری و ورزش دو، از دوام باتری Suunto 9 لذت خواهند برد.

شما در مورد ساعت هوشمند Suunto 9 چه فکر می‌کنید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید